Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Podłączenie prostownika do ambulansu.

sowus5 07 Jun 2018 09:24 984 14
  • #1
    sowus5
    Level 12  
    Witam. Jeśli nie ten dział to przepraszam. Mam takie pytanie mam ambulans i chciałbym podłączyć prostownik do akumulatora ale chciałbym go zamontować na stałe i podpiąć do akumulatora na stałe i gdy ambulans jest na postoju podpięty do 230v to by się akumulator ładował ale sprawa jest taka, że w czasie postoju jest włączony nawiew na przedziale, oświetlenie, i sprzęt wiec akumulator jest ciagle rozładowywany, teraz żeby akumulator się nie rozładował muszę mieć włączony silnik a chciałbym mieć wyłączony bo mam zasilanie z zewnątrz chcialbym żeby prostownik go ładował. Przerabianie instalacji i przetwornice nie wchodzą w grę. I teraz pytanie:
    Jaki prostownik zakupić ??
    I czy może być na stałe podpięty do akumulatora?? Czy nie uszkodzi się jak się uruchomi silnik i przyjdzie zasilanie z alternatora (a nie będzie już zasilania z zewnątrz)
  • #2
    dr.master
    Level 39  
    W Krakowie zwykle widzę mimo wszystko otwarte maski i ładowanie z zewnątrz...
    Trzeba by zrobić przełącznik który odłącza prostownik na czas rozruchu i jazdy, bo inaczej zostanie z niego siwy dym przy próbie poboru prądu rozruchu z prostownika...
  • #4
    karwo
    Level 26  
    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Prostownik automatyczny załatwi sprawę. Tylko pamiętać o odłączeniu się od gniazda przed odjazdem...

    Albo zrobić blokade na sterowanie rozrusznikiem w czasie gdy akumulator jest ładowany z prostownika automatycznego.
  • #5
    leonov
    Level 42  
    dr.master wrote:
    Trzeba by zrobić przełącznik który odłącza prostownik na czas rozruchu i jazdy, bo inaczej zostanie z niego siwy dym przy próbie poboru prądu rozruchu z prostownika
    Raczej nic się nie stanie przy rozruchu.
  • #6
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    leonov wrote:
    dr.master wrote:
    Trzeba by zrobić przełącznik który odłącza prostownik na czas rozruchu i jazdy, bo inaczej zostanie z niego siwy dym przy próbie poboru prądu rozruchu z prostownika
    Raczej nic się nie stanie przy rozruchu.

    Dobry prostownik automatyczny nie ucierpi. Bardziej bym się bał wyrwania kabla, którego w pośpiechu kierowca zapomni odłączyć... :-(
  • #7
    kkknc
    Level 43  
    Ambulans miał standartowo ładowarkę i wyjście gniazda na zewnątrz. Jak masz bez to trzeba dołożyć. Dodatkowo w nowszych konstrukcja były dwa akumulatory. Silnik ma swój a przedział swój.
  • #8
    Gerri
    Mercedes specialist
    W nowych widziałem, ze w momencie załączenia zapłonu „wypluwa” wtyczkę prostownika ( okrągła wtyczka, gniazdo na zewnątrz) Czyli wtyczki nie wyrwie i dodatkowo w momencie rozruchu prostownik jest odłączony.
  • #10
    sowus5
    Level 12  
    Mam jeden akumulator i dla rozruchu i dla przedziału. Gniazdo muszę dorobić. Tez myślałem nad przekaźnikiem/styczniowym który odłączy klemy prostownika od akumulatora tylko do czego go podpiąć żeby odpadło połączenie przy uruchamianiu. O kablu nigdy nie zdażyło się nam zapomnieć :)
  • #12
    web69
    Level 31  
    Zwykły zasilacz buforowy z zabezpieczeniem nadprądowym i wtyczka z wyzwalaczem elektromagnetycznym. Montowałem takie w pojazdach straży pożarnej, tam było dodatkowo oprócz zasilania złącze sprężonego powietrza. Zapalasz silnik, wtyczka sama wyskakuje z gniazda.
  • #14
    kwok
    Level 39  
    Waeco PerfectCharge IU4512 (napięcie 12V) lub 4524 (24V), gniazdo z elektromagnesem i po sprawie. Tanio nie jest ale zasili to co jest włączone i jeszcze na ewentualne ładowanie aku wystarczy. 45A to sporo prądu, ładowarka ma ograniczenie prądowe więc rozruch też nie zaszkodzi a nawet jak się zepsuje to jest łatwa i tania w naprawie.
    Teraz sprzedają takie w jasnej obudowie (nie wiem co jest w środku) ale na alle czy ebayu można kupić używane niebieskie, te są proste tzn tanie w serwisie. 25A widziałem za około 500zł. Zwykle łatwo je gdzieś wcisnąć bo są niskie.
  • #15
    web69
    Level 31  
    Buforowy, znaczy że ma napięcie które nie powoduje gazowania elektrolitu (13.6V) Prąd może dawać nawet 1000A, to nie ma znaczenia, będzie podłączany do naładowanego akumulatora... ważne żeby dawał więcej niż zużycie prądu na postoju.