Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C 360 - Falowanie obrotów pod obciążeniem i inne

End666 08 Cze 2018 19:48 2412 110
  • #1 08 Cze 2018 19:48
    End666
    Poziom 5  

    Witajcie, mam taki mały problem od jakiegoś czasu, falują mi obroty pod obciążeniem. Zamiast trzymać 2000 obrotów falują od 1500 do 2000.
    Pierwsza część to na postoju a druga podczas jazdy ciągnąc tylko zgrabiarkę gwiazdową na drugim biegu. Myślę że pod obciążeniem brakuje mu paliwa i dlatego te obroty tak falują, szukając przyczyny wyczyściłem bak, zmieniłem standardowy kranik na zawór kulowy 3/8, mam też dodatkowy odstojnik chyba z T25 żeby wyłapać wszystko co jeszcze z baku wyleci, odstojnik umieszczony w miejscu odolejacza układu pneumatycznego, nie wiem czy nie za nisko. W odstojniku przy pompie czasem jest niewielka ilość powietrza,
    filtry i wkład odstojnika pompy wymienione z 15 mth temu.
    Ktoś mi coś doradzi? Pozdrawiam

    Link

    0 29
  • #2 08 Cze 2018 20:13
    soniak2
    Poziom 19  

    Chodzi ci o falowanie od 1:18 ? Jeśli tak to sprawdź to ponownie na gazie ustawionym ręcznym alby wyeliminować ewentualne drgania nogi.

    Czujesz że silnik zmienia obroty? Na pewnych obrotach może się linka od obrotomierza przycinać, ale jeśli słyszysz/ czujesz że silnik faluje to najprawdopodobniej listwa lub regulator obrotów się przycina wewnątrz pompy paliwa.

    Odkręć miarkę w pompie paliwa i sprawdź czy jest olej, może jest sama ropa.

    Jeśli olej jest w pompie to najlepiej by było zabrać pompę do pompiarza na regenerację (lub sprawdzenie).

    0
  • #3 08 Cze 2018 20:32
    End666
    Poziom 5  

    Tak, o takie coś mi chodzi, choć w kosiarce rotacyjnej przy 2000 obr , obroty falują od 2000 do 1500 i nie słychać tego charakterystycznego dla sześćdziesiątki dźwięku jaki powinna mieć na tych obrotach , spadek mocy czuć na asfalcie na 5 biegu , takie objawy jak w samochodzie przy zbyt niskich obrotach dla danego biegu. Odstojnik już przenoszę żeby był na jednej wysokości z kranikiem, może to coś pomoże.

    Pompa olej ma, z wiosny wymieniałem wszystkie oleje, w pompie też, choć dziwi mnie to że w pompie bagnety jest dwa, na krótkim jest max a na tym długim przy regulatorze obrotów nie pokazuje wcale, pompa robiona we wrześniu 2017 bo się zatarła przez drobinki rdzy z baku

    0
  • #5 08 Cze 2018 22:02
    End666
    Poziom 5  

    Odpala od strzała, dymek puści przy odpalaniu i przy dodaniu dużej ilości gazu, silnik robiony w tamtym roku. Problem raz jest a raz go nie ma, im większe obciążenie dla silnika tym bardziej falują te obroty

    0
  • #7 09 Cze 2018 08:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    TAK masz problem z regulatorem w pompie.

    0
  • #8 09 Cze 2018 09:16
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Na początek wymień olej w pompie wtryskowej i sprawdź zawór przelewowy.

    0
  • #9 09 Cze 2018 13:13
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Pompa do wglądu. Możesz odkręciś na niej pokrywę sekcji i przytrzymać listwe. Jeśli obroty się ustabilizują to bałagan robi regulator.

    0
  • #10 09 Cze 2018 15:47
    End666
    Poziom 5  

    Przejechałem się na gazie ręcznym i jest to samo .
    Zawór przelewowy? a który to?
    Wcześniej jak się pompowało pompką ręczną to po napełnieniu pompy był taki dziwny dźwięk i wracało paliwo przelewem do baku, teraz tego nie słychać a paliwo leci do baku bardziej płynnie a nie jak wcześniej z przerwami

    seweryn7701 napisał:
    Pompa do wglądu. Możesz odkręciś na niej pokrywę sekcji i przytrzymać listwe. Jeśli obroty się ustabilizują to bałagan robi regulator.


    Na postoju falowania praktycznie nie ma, wskazówka troszkę drży ale takie liczniki dzisiaj, gdyby tak samo było podczas jazdy czy pracy i na postoju to w pierwszej kolejności szukał bym przyczyny w liczniku/lince/przekładni ale obroty falują bardziej wraz z większym obciążeniem.

    Pompa jeszcze na gwarancji więc odwiedzę majstra który ją robił, polećcie mi jeszcze dobre końcówki wtrysków czy jak to się zwie, jeden mi zaczął piszczeć znów, ostatnio był polerowany bo się lekko przytarł

    0
  • #11 09 Cze 2018 16:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    End666 napisał:
    ostatnio był polerowany bo się lekko przytarł

    Daj se spokój z falowaniem jak naprawy tak przeprowadzasz.

    1
  • Pomocny post
    #12 09 Cze 2018 17:45
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).

    0
  • #13 09 Cze 2018 20:38
    End666
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    End666 napisał:
    ostatnio był polerowany bo się lekko przytarł

    Daj se spokój z falowaniem jak naprawy tak przeprowadzasz.


    Moja praca w przypadku pompy czy wtryskiwaczy ogranicza się do demontażu i montażu, pomysł z polerką to już pom tyczyn, takie podejście do napraw gwarancyjnych

    Sniezynka napisał:
    Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).

    Sprawdzę to w poniedziałek, groszowa sprawa więc po prostu wymienię na nowy

    0
  • #14 15 Cze 2018 18:34
    End666
    Poziom 5  

    Zaworek na pompie wymieniony, przelew z pompy działa jak należy, końcówki wtrysków wymienione na warszawskie i zaczyna się zabawa bo jest gorzej niż było, piszczenie wtryskiwacza(innego niż ten co piszczał sobie wcześniej) zlikwidowane. Teraz coś rytmicznie stuka, na każdych obrotach , jak dla mnie na czwartym cylindrze, trzymając za rurkę przelewu lub zasilającą czwarty wtryskiwacz, nie słyszę tego pukania. Luz zaworowy? też nie to, ktoś coś podpowie?

    0
  • #15 16 Cze 2018 09:19
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Wtryskiwacz dokręcony prawidłowo, pali na czwartym?

    0
  • #16 16 Cze 2018 10:28
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Popuszczaj przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku i dowiesz się który cylinder wydaje ten głos. Jeśli stukanie ustanie to może to być pompa (wierząc w dobre wtryskiwacze) a może być dźwięk mylony z przedmuchem np. wypalonego zaworu.

    0
  • #17 16 Cze 2018 10:55
    End666
    Poziom 5  

    Pali na wszystkie, słychać to po poluzowaniu przewodu zasilającego dany wtryskiwacz, to stukanie cichnie wraz ze zluzowaniem przewodu na czwartym wtryskiwaczu, jedno mnie zdziwiło, o ile kąt wtrysku sprawdzany wiosną był na środkową kreskę (zrobione z 50mth) o tyle teraz go nie ustawię, pompa w opór do silnika( w lewo patrząc od przodu silnika) a początek wtrysku wychodzi 1cm nad górną kreską , w pompie coś się mogło poprzestawiać?

    0
  • #18 16 Cze 2018 11:13
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Na przestawiony rozrząd na kołach zębatych mi to nie wygląda bo wartość 1 cm była by jeszcze większa. W samej pompie ustawia się początek tłoczenia równy dla każdej sekcji a potem już na silniku pompę do znaków na kole zamachowym.
    Jeśli cichnie po popuszczeniu przewodu to znów pytanie czy dla tego że pompa pompa jest felerna czy jak napisałem wcześniej stukanie jest mylone z przedmuchem np. na zaworze i znika gdy w tym cylindrze nie dochodzi do wybuchu paliwa. Przedmuch z cylindra da się sprawdzić mierząc kompresję. Pracę wtryskiwaczy możesz sprawdzić wizualnie przykręcając je na pompie poza głowicami. Kąt wtrysku paliwa na pierwszym i na czwartym wypada tak samo na znakach na kole zamachowym. Możesz porównać. Będziesz wiedział czy oba podają w tym samym momencie.

    0
  • #19 16 Cze 2018 11:43
    End666
    Poziom 5  

    Rozrząd kiedyś złożyłem na znaki i zanim całość poskładałem sprawdzałem kąt wtrysku i nie dało się ustawić, po przeliczeniu zębów na kołach wyszło wtedy że znak jest o ząbek za daleko, potem nie było problemu z ustawieniem początku wtrysku aż do teraz. Głowice są po regeneracji w zimie 2016/17, dwie robione ponownie tej zimy bo po zaworach wydechowych lał się olej, nie wiem czy ma to sens ale myślałem kupić teraz jedną nową głowicę na początek i w ciągu roku wymienić wszystkie bo te po regeneracji kiepskiej jakości.
    Wtryskiwaczy nie sprawdzałem ale, zamieniłem miejscami i dalej cichnie 4 cylinder po zluzowaniu przewodu

    0
  • #20 16 Cze 2018 13:26
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    A głowice były robione..... Zdejmij pokrywki na zaworach i zapal silnik. Jeśli głowice były sporo splanowane zawory podchodzą wyżej i zdarza się że miseczka sprężyny opiera się o pokrywkę rozrządu. Głowice zostaw można by test na szczelność zrobić jak będzie kiepsko dotrzeć zawory i pochodzi jakiś czas.

    0
  • #21 16 Cze 2018 14:21
    End666
    Poziom 5  

    Taką możliwość sprawdzałem wczoraj, czy z pokrywką czy bez jest to samo, zawsze dla pewności przy wymianie wtryskiwaczy sprawdzam luzy zaworowe i właśnie ten jeden zostawiłem bez pokrywki żeby sprawdzić czy aby na pewno zawory dobrze chodzą. Na samym początku po złożeniu silnika miałem taką przypadłość ale były ślady pod pokrywką a sama pokrywka była kiedyś zbyt mocno przykręcona, na zestawie nowych pokrywek nic tam nie koliduje.
    Pompa pojechała na warsztat, w poniedziałek lub wtorek będę wiedział co w niej siedzi, przy okazji, ktoś gdzieś widział szpilki mocowania pompy do bloku?
    Co do głowic to głowica robiona w zimie, jedna z dwóch a już po zaworze wydechowym leci olej i jest bardzo delikatny luz na nim tak że z regeneracją różnie bywa

    0
  • #22 16 Cze 2018 15:09
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To czekamy na info.
    Szpilki to dwie sztuki M10x35 i jedna M10x28. Dla czego dwie takie a trzecia inna... nie wiem.

    0
  • #23 18 Cze 2018 08:13
    FAB 2002
    Poziom 15  

    Ta trzecia śruba dwustronna jest krótsza ze względu na konstrukcję pompy wtryskowej. Po prostu, jej kołnierz na dole jest cieńszy.

    0
  • #24 20 Cze 2018 18:07
    End666
    Poziom 5  

    Pompę zamontowałem, niby wszystko w niej dobrze, ustawiona ponownie tak jak ma być a jest gorzej niż było. Pompa maksymalnie w lewo i wychodzi początek tłoczenia równo na GMP, pompa w prawo wychodzi po GMP.
    Zdejmowane w zimie było koło zamachowe, ale tego przecież nie da się źle założyć :roll:

    0
  • #25 20 Cze 2018 22:28
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Koło zamachowe da się tylko w jeden sposób przykręcić.
    W sumie masz dwie możliwości... rozrząd dobrze a źle trafiłeś na sprzęgiełku pompy. Mimo że jest wycięcie da się źle skręcić.
    Lub na sprzęgiełku dobrze a przestawiony rozrząd.
    Sprawdź przy okazji klin na sprzęgle pompy wtryskowej.

    0
  • #26 20 Cze 2018 22:33
    End666
    Poziom 5  

    Na sprzęgiełku pompy można źle trafić ale to trzeba ją śrubami dociągać a ja zakładam rękami aż wejdzie do końca i dopiero nakrętka więc tyle siły nie mam żeby inaczej wcisnąć niż tak jak ma być.
    Do rozrządu się dziś nie dogrzebałem , jutro będę go miał na wierzchu ale rozrząd był dobrze i działało to ponad rok, chyba że coś w rozrządzie się rozsypało, rozbiorę - zobaczę .

    0
  • #27 21 Cze 2018 09:50
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Ciężko powiedzieć. Mogło być wcześniej coś zmiśkowane. Ty złożyłeś według instrukcji i cyrki wychodzą.

    0
  • #28 21 Cze 2018 20:07
    End666
    Poziom 5  

    Rozrząd na wierzchu, brak współosiowości kół, bardzo mały luz na kole pompy i spory na pośrednim dolnym. żeby mi jeszcze bardziej ciśnienie podskoczyło, wtrysk na czwartym cylindrze wychodzi tak jak na pierwszym tylko w następnym obrocie wału i tu jest paliwo na sekcji, patrząc na koło zamachowe jakiś centymetr przed znakiem, a na pierwszej sekcji w kolejnym obrocie wału nie ma.

    0
  • #29 21 Cze 2018 22:48
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Luzy na kołach rozrządu mogą mieć wpływ na falowanie obrotów. W mtz-cie gdy włączysz kompresor a jest prawie tak samo jak w 60-ce gdy dobija ciśnienie też delikatnie szarpie obrotami. W moim przypadku to luzy na zębatkach rozrządu.
    Jesli masz wtrysk paliwa na pierwszym cylindrze to na czwartym będzie zgodnie ze znakami ale po zrobieniu pełnego obrotu wałem korbowym. Tłoki obu cylindrów poruszają sie tak samo z tym że gdy pierwszy ma wtrysk paliwa to drugi ma mijankę na zaworach tzn. kończy się wydech a zaczyna ssanie. Dla tego musisz zrobić pełny obrót by na czwartym był wtrysk paliwa.

    Luz na pompie oleju nie ma specjalnie znaczenie dla pracy silnika, zbyt duży luz na zębach czy luz na łożyskach koła pośredniego dużego już ma.

    0
  • #30 21 Cze 2018 23:00
    End666
    Poziom 5  

    Niby luzów prawie że nie ma ale ten lekki luz na kole pompy powoduje to że minimalnie brakuje tej regulacji kąta wtrysku. kół rozrządu nie wymieniałem więc po prostu je wymienię . Pompa nawet przy 10tym obrocie wału nie podaje paliwa na pierwszą sekcję, coś się widać zepsuło, albo kiepsko działało od sprawdzenia u pompiarza , pompa odpowietrzona, kręcąc rozrusznikiem dopiero po minucie pokazało się paliwo na 1 sekcji, na innych było zaraz

    0