Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r420 hpi - Awaria Silnika

pompa354 11 Cze 2018 12:06 465 4
  • #1 11 Cze 2018 12:06
    pompa354
    Poziom 6  

    Witam , zapala mi się informacja,, Usterka silnika ! ,, i auto zrobiło się trochę słabsze oraz więcej pali o jakięś 3-4 litry .
    Proszę o podanie oznaczeń kodów silnika bo nigdzie nie mogę znaleźć
    EMS - 4106 , 4108 , 5408 , 8263 , 5708
    Auto Scania r420 , 2007 rok, euro 5 , wiem że muszę zerknąć do adblue bo przestało mi pobierać ale jest to wersja gdzie nie odcina mocy
    Proszę o podpowiedż co oznaczają te kody , Dzięki

    0 4
  • #2 11 Cze 2018 18:01
    tolo
    Poziom 33  

    Być może sterownik silnika EMS padł.

    0
  • #3 11 Cze 2018 21:31
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Witam. Tak na szybko to 4106 i 4108 to bledy komunikacji czujnika nox z ems jednak te bledy moga byc nastepstwem bledu 8263 ktory dotyczy zwarcia w obwodzie dozownika adblue i rozlacza system. Ems 5708 dotyczy elektrozaworu klimatyzacji. Blad 5408 dotyzy za wysokiego cisnienia oleju w danych warunkach. Sprawdz na zgaszonym silniku jakie cisnienie pokazuje czujnik. Moze tu juz przeklamuje i wystarczy wymienic

    0
  • #4 11 Cze 2018 21:35
    darfur5
    Poziom 30  

    EMS 4106; czujnik tlenków azotu.Problem z komunikacją CAN z czujnikiem tlenków azotu za katalizatorem.4108;Jednostka sterująca SCR, komunikacja między jednostką sterującą silnika a jednostką SCR ustała.5408;czujnik ciśnienia oleju,sygnał z czujnika ciśnienia oleju wykazał wartość wyższą od normalnej.Oznacza to, że ciśnienie mierzone przy pewnej prędkości jest wyższe niż być powinno.Winą może być czujnik lub jego okablowanie , pompa oleju,zawór upustowy lub po prostu zapchany filtr oleju.8263;dozownik reduktora,przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy w obwodzie.Włącz zapłon na czas 90 sekund i wyłącz (może pomóc jeśli błąd nie jest aktywny).5708;sterowanie układem klimatyzacji.Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres,zawarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego klimatyzacji, nie można sterować pracą sprężarki.Sprawdź przewody i złącza sprężarki.

    0
  • #5 11 Cze 2018 23:15
    pompa354
    Poziom 6  

    Faktycznie ostatnio padła mi sprężarka klimy i jest już wymieniona a jeśli chodzi o adblue to muszę dostać się do wtyczki za zbiornikiem mocznika bo jak poruszam przewodami to raz pokazuje że mocznik jest a za chwilę że nie ma . Zastanawiam się czy błąd dotyczący awarii sprężarki klimy po jej wymianie na nową powinien być już chyba nie aktywny a te błędy które podałem wszystkie są jeszcze aktywne . Ogarnę sobie temat z adblue i jutro nabiję klimę bo jeszcze nie zdążyłem wtedy po skasowaniu błędów zobaczę co i jak . Bardzo dziękuję za pomoc , pozdr

    0