Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Podłączenie radia do A4 B6- jak to zrobić ?

11 Cze 2018 15:33 1305 28
  • Poziom 18  
    Witam, mam nowe radio 2din z chin i chciał bym je podłączyć ale nie wiem czy ucinać wtyczki z samochodu i lutować bo ponoć może nie grać tył i potrzebna jest jakaś przejściówka. Wcześniej miałem radio cencert 1din.
    Mam takie radio trzeba będzie napewno polutować kable, ale te w radiu są opisane i wiem który jest od czego.
    - Podłączenie radia do A4 B6- jak to zrobić ?
    A tutaj mam takie 3 wtyczki z samochodu i nie wiem która jest od czego.
    - Podłączenie radia do A4 B6- jak to zrobić ?

    - Podłączenie radia do A4 B6- jak to zrobić ?
  • Poziom 18  
    No nie mam już tego radia, zostało sprzedane :/ ale to było to radio, na szczęście mam jego zdjęcie.
    - Podłączenie radia do A4 B6- jak to zrobić ?
  • Poziom 38  
    Od strony samochodu wygląda to na tak zwane "wiązki ISO", ich opisów jest mnóstwo, również z uwzględnieniem pewnych nietypowych połączeń dla niektórych modeli samochodów.
    Ucinanie czegokolwiek jest ze wszech miar niewskazane, niemal na pewno uda Ci się kupić odpowiednie przejściówki, w najgorszym wypadku będziesz musiał lekko zmodyfikować te przejściówki bez niszczenia samochodu.
  • Poziom 18  
    A wiecie może gdzie i jaką przejściówkę kupić ?
  • Poziom 18  
    No tak wiem że w sklepie, ale chodzi mi konkretnie którą przejściówkę bo na allegro jest tego dużo. W aucie mam kierownicę multifunkcyjną, a radio też to obsługuje.
  • Poziom 38  
    hunter999 napisał:
    No tak wiem że w sklepie, ale chodzi mi konkretnie którą przejściówkę bo na allegro jest tego dużo.

    Może wystartuj od przejściówki A4 B6 na "radio z Chin" (producent, model, itd.)
  • Poziom 18  
    Producent to Hoxiao a model A-6215-GPS-BT
  • Poziom 40  
    @hunter999

    Jeszcze jedno, w aucie nie było nic kombinowane przy kostce?
    Bo jeśli nawet kupisz odpowiednią przejściówkę, to tam może być błąd.
    I nie uruchomisz poprawnie tego radia.
    W najgorszym przypadku możesz spalić radio, lub nawet instalację elektryczną w aucie jeśli bezpiecznik nie zadziała.
  • Poziom 18  
    Wydaje mi się że nic, bo jak je kupiłem było ori radio Concert 2 które wymontowałem żeby założyć te duże z ekranem. Tak jak patrzę na zdjęciach allegro tych przejściówek to się piny nie zgadzają :/
  • Poziom 40  
    hunter999 napisał:
    Tak jak patrzę na zdjęciach allegro tych przejściówek to się piny nie zgadzają :/


    Trzeba mieć coś takiego, i przelutować odpowiednie przewody, tak aby się zgadzało z schematem połączenia.
    Innego rozwiązania nie widzę, no chyba że chcesz eksperymentować bezpośrednio na przewodach z auta.
  • Poziom 37  
    hunter999 napisał:
    W aucie mam kierownicę multifunkcyjną, a radio też to obsługuje.


    Ale w aucie masz can a radio jest analog.
  • Poziom 18  
    Tak jest sterowanie z kierownicy i tamto radio działało z tym sterowaniem.
  • Poziom 18  
    Podłączyłem radio na krótko, i właśnie zobaczyłem że przód gra ładnie a tył nie wiem jak podłączyć, i do tego żeby działał tył potrzebna jest jakaś przejściówka tylko jak patrzyłem na necie to tam są inaczej ułożone piny.
  • Poziom 40  
    hunter999 napisał:
    Podłączyłem radio na krótko, i właśnie zobaczyłem że przód gra ładnie a tył nie wiem jak podłączyć, i do tego żeby działał tył potrzebna jest jakaś przejściówka tylko jak patrzyłem na necie to tam są inaczej ułożone piny.


    Jakie te radio ma parametry?
    Bo nawet nie wiemy czy nadaje się do tych głośników w aucie.
    Przy (nie) sprzyjających warunkach możesz posadzić końcówkę mocy radia.
  • Poziom 38  
    Tył będzie w tej dłuższej wtyczce z małymi pinami. Ma własny wzmacniacz. Sygnał dajesz z wyjścia audio, nie z głośników. Nie pamietam jak z włączaniem tego wzmacniacza.
  • Poziom 18  
    Radio napewno obsługuje te głośniki, tylne nie grały bo nie wiedziałem jak je podłączyć po prostu, teraz już się dowiedziałem od znajomego że potrzebna mi jest przejściówka żeby nie ciąć i lutować kabli z auta. A teraz pytanie czy ktoś wie jak podłączyć kierownicę multi do tego radia ? albo jak zrobić żeby na fisie wyświetlało informację z radia ?

    Moderowany przez Artur k.:

    Link do Aliexpress usunąłem.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Poziom 18  
    Do tego to już dawno doszedłem jak poczytałem w internecie, sprawa głośników tylnych już ogarnięta zakupiłem przejściówkę z modułem, ale teraz chodzi mi o fis i kierownicę multi.
  • Poziom 38  
    hunter999 napisał:
    Do tego to już dawno doszedłem jak poczytałem w internecie, sprawa głośników tylnych już ogarnięta zakupiłem przejściówkę z modułem, ale teraz chodzi mi o fis i kierownicę multi.

    Z różnych opisów wynika, że w Twoim samochodzie ta komunikacja odbywa się na magistrali CAN.
    Właściwie mógłbyś wykonać pewną pracę z zakresu wstecznej inżynierii (pozyskać oryginalne radio i namierzyć ruch na magistrali) a następnie zbudować własny układ, który zrealizuje tę komunikację CAN. Jeżeli jednak nie masz w tej kwestii dużego doświadczenia to (bez urazy) nie dasz rady. Pewnym rozwiązaniem może być poszukanie kogoś, kto to już zrobił i gotów jest udostępnić wyniki.
  • Poziom 38  
    Teraz jeszcze moduł do sterowania z kierownicy, na przykład coś podobnego do tego:

    Autoleads CP2-VAG52. Adapter sterowania nowym radiem przyciskami przy kierownicy. Zachowuje funkcje sterowania nowym, niefabrycznym radiem z fabrycznego pilota przy kierownicy.
  • Poziom 34  
    W fabrycznym radio nie tylko sterowanie oraz komunikaty na FIS są przesyłane po CAN, ale i np. podświetlenie przycisków i jego jasność oraz logika włączeń. Tylne głośniki mają swoje indywidualne wzmacniacze.
  • Poziom 18  
    Czyli muszę się pożegnać z multifunkcją i info na fisie :/ no cóż i tak mało się tego używało, praktycznie wcale :)
  • Poziom 18  
    ladamaniac napisał:
    Info na FIS to nie, a sterowanie z kierownicy prawdopodobnie da się zrobić, przejściówka z CAN na "rezystancję".



    A wiesz jak to zrobić ?