Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114l - Klimatyzacja rozłacza

nowik1515 12 Cze 2018 09:08 324 10
  • #1 12 Cze 2018 09:08
    nowik1515
    Poziom 9  

    Witam po potrzebuje informacji na temat czujnika ktory jest nad pedalem przyśpieszenia . Problem polega na tym ,że uklad klimatyzacji jest uzupelniony a nie mialem napiecia na przewodach AC1 i AC2 po rozebraniu pol kabiny odnalazłem przewód i ruszyłem czujnikiem do którego jest podłączony przewód AC 1 po ruszeniu tym czujnikiem układ klimatyzacji załączył się i działa poprawnie lecz po chwili ponownie czujnik go rozłączył i już ponownie nie załączył . Ale wystarczy lekko puknac w czujnik i znow dziala ?? Za co odpowiads ten czujnik i jak go naprawic ?sprawdzic?

    0 10
  • #2 12 Cze 2018 11:20
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Jest to czujnik temperatury temperatury parownika. Wyłącza klimatyzację jeśli temperatura parownika lub temperatura na zewnątrz spadnie do określonego poziomu. Naprawić to się raczej nie da. Według mnie tylko wymiana na nowy.

    0
  • #3 12 Cze 2018 12:18
    nowik1515
    Poziom 9  

    Moze ktos ma wiedze jak go dokładnie zdiagnozowac ?

    0
  • #4 12 Cze 2018 16:21
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Połącz ze sobą przewody które są do niego podłączone. Jeśli klima zadziala to czujnik do wymiany.

    0
  • #5 12 Cze 2018 16:37
    jack63
    Poziom 42  

    mariomalinie napisał:
    Połącz ze sobą przewody które są do niego podłączone. Jeśli klima zadziala to czujnik do wymiany.

    Niekoniecznie...
    To nie jest żaden czujnik tylko termostat z kapilarą. Konstrukcji takiej jaki był stosowany w lodówkach, tylko o innym zakresie temperatur.
    On chroni układ przed zbyt niską temp parownika, a przez to zalaniem sprężarki cieczą i jej zniszczeniem.
    Może być uszkodzony, ale równie dobrze może nie być przepływu powietrza przez parownik lub być ubytek czynnika chłodniczego.
    Trzeba to sprawdzić, bo zwarcie jego styków "na krótko" na dłuższy czas może prowadzić do uszkodzenia sprężarki.

    0
  • #6 12 Cze 2018 18:11
    nowik1515
    Poziom 9  

    Walczylem dziś z tym troszke i wygladalo tak jakby po rozłaczeniu 'przekaznik nie stykal żeby zalaczyc ' dopiero po lekkim stuknieciu się zalaczyl z powrotem. Pomyslalem ,że go rozkrece i przeczyszcze styki :) po zdjeciu obudowy jest mała śrubka ktora prawdopodobnie jest do regolacji zakresu temperatury wiec ją lekko podkrecilem i teraz załacza i rozłacza . Nie wiem jak mają sie teraz zakresy tych temperatur ale mam nadzieje ,że nic tym dzialaniem nie uszkodze . Czujnik jest troche w dziwnym miejscu jesli ma odczytac temp. Parownika z racji ze jest w centrum obiegu wewnętrznego kabiny i temperatura wnetrza moze zakłócac dzialanie ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i udalo mi sie odczytac numer z niego om scania 1369286 . Jesli ktos wie czy mozna go regolować to proszę o info .

    0
  • #7 12 Cze 2018 19:12
    jack63
    Poziom 42  

    nowik1515 napisał:
    zdjeciu obudowy jest mała śrubka ktora prawdopodobnie jest do regolacji zakresu temperatury wiec ją lekko podkrecilem i teraz załacza i rozłacza . Nie wiem jak mają sie teraz zakresy tych temperatur ale mam nadzieje ,że nic tym dzialaniem nie uszkodze .

    Przekonasz się za jakiś czas...
    Moje doświadczenie mówi, że tak potraktowany termostat nadaje się do wyrzucenia...ale może tobie się uda.
    nowik1515 napisał:
    Czujnik jest troche w dziwnym miejscu jesli ma odczytac temp. Parownika z racji ze jest w centrum obiegu wewnętrznego kabiny i temperatura wnetrza moze zakłócac dzialanie ?

    Zobacz gdzie i jak zamocowana jest kapilara. Może jakieś zdjęcie? Termostat nie musi przylegać do parownika. Może być rozwinięty (kapilara) na wylocie powietrza z parownika. Wtedy działa jak tzw frost, czyli przeciwzamrożeniowy, dalej chroniąc sprężarkę i będąc elementem regulacji temp "od dołu".
    Ten termostat to Ranco. Wykonanie na zamówienie Scanii.
    Pewnie będzie kosztował krocie, a wystarczy taki za 30-40 zł byle miał ten sam zakres temperatur on/off.

    0
  • #8 12 Cze 2018 22:51
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    jack63 napisał:
    mariomalinie napisał:
    Połącz ze sobą przewody które są do niego podłączone. Jeśli klima zadziala to czujnik do wymiany.

    Niekoniecznie...
    To nie jest żaden czujnik tylko termostat z kapilarą. Konstrukcji takiej jaki był stosowany w lodówkach, tylko o innym zakresie temperatur.
    On chroni układ przed zbyt niską temp parownika, a przez to zalaniem sprężarki cieczą i jej zniszczeniem.
    Może być uszkodzony, ale równie dobrze może nie być przepływu powietrza przez parownik lub być ubytek czynnika chłodniczego.
    Trzeba to sprawdzić, bo zwarcie jego styków "na krótko" na dłuższy czas może prowadzić do uszkodzenia sprężarki.


    Zaraz tam uszkodzenie sprężarki...

    Uszkodzony jest ten czujnik (w Scanii nazywają go czujnikiem oszronienia) i tyle. Częsta usterka w Scaniach.
    Nowy z tego co pamiętam kosztuje kilka stówek ale nie musisz kupować nowego. Kup używany byle sprawny. A kapilara ma być wetknięta bezpośrednio w parownik.

    0
  • #9 13 Cze 2018 00:00
    jack63
    Poziom 42  

    saron22 napisał:
    Uszkodzony jest ten czujnik (w Scanii nazywają go czujnikiem oszronienia) i tyle.

    Czyli tym co napisałem wcześniej...
    Jak jest zaszronienie, to ... sprężarka bardzo lubi dostawać ciecz a nie gaz, do którego jest projektowana???
    saron22 napisał:
    Nowy z tego co pamiętam kosztuje kilka stówek

    Potwierdzasz to co pisałem. Cześć warta w detalu góra 40 zł jest "oferowana" za kosmiczne pieniądze...

    0
  • #11 13 Cze 2018 10:33
    nowik1515
    Poziom 9  

    Samochod wyjechal ale pamietam 7 ostatnich standardowo 1272288

    0