Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termistor rezerwy - połączenie z żarówką led

12 Cze 2018 14:51 393 5
  • Poziom 2  
    Witam, mam na imię Paweł, specjalnie dla tego wątku założyłem konto, gdyż w naszym mieście nie ma sklepu w którym można by się doradzić.
    Ale do rzeczy.
    Zamontowałem do starszego motocykla termistor, jako czujnik rezerwy, - nie wiem po co ale takie było czyjeś życzenie.
    Jest on umieszczony w baku na odpowiedniej wysokości i puszczona jest przez niego masa.
    Jak jest zanurzony w paliwie to jest chłodzony, a jego rezystancja się nie zmienia. - przez co żarówka się nie pali.
    Paliwo opada poniżej - zapala się żarówka. Rozwiązanie stosowane w wielu motocyklach i kilku autach.

    Teraz moje pytanie:
    do poprawnego działania potrzebna żarówka 1.2W.
    z przyczyn technicznych chcę zamontować pomarańczowego Leda.
    tylko muszę uzyskać tą oporność żarówki 1.2w.
    można wlutować jakiś dodatkowy opornik na przewodzie? aby ter wartości się wyrównały?
  • Poziom 2  
    A mogę prosić o jasny instruktaż :) co znaczy zbocznikować?

    A co do samego termistora
    możesz albo gotowy kupić od hondy wspawać nakrętkę i wkręcić
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2572281.html
    a ja akurat miałem wspawaną nakrętkę (bo bak jest nowy customowy)
    kupiłem coś takiego: https://imged.pl/daewoo-termistor-czujnik-rezerwy-paliwa-11393883.html
    rozwierciłem śrubę na przewody i zaślepiłem później klejem odpornym na paliwo i oleje.
    przewód + wiadomo jest przy ledzie...
    a masa przelatuje przez termistor.
  • Poziom 38  
    Po kolei:
    Aby dioda działała na 14V (bo tyle jest w instalacji podczas pracy silnika) potrzeba rezystora połaczonego z dioda szeregowo, który ogranicza prąd. Nazwijmy tą diodę i rezystor po prostu kontrolką.
    Kontrolka ma biegun dodatni i ujemny więc dodatkowy rezystor op wartości ok 150 ohm powinieneś wpiąć pomiędzy dodatni i ujemny biegun kontrolki. Przez ten rezystor popłynie ok 80mA, przez kontrolkę ok 20mA, sumaryczny prąd będzie 100mA, co da przybliżoną wartość prądu płynącego przez żaróweczkę 12V 1.2W
  • Poziom 24  
    sanfran napisał:
    Po kolei:
    Aby dioda działała na 14V (bo tyle jest w instalacji podczas pracy silnika) potrzeba rezystora połaczonego z dioda szeregowo, który ogranicza prąd. Nazwijmy tą diodę i rezystor po prostu kontrolką.
    Kontrolka ma biegun dodatni i ujemny więc dodatkowy rezystor op wartości ok 150 ohm powinieneś wpiąć pomiędzy dodatni i ujemny biegun kontrolki. Przez ten rezystor popłynie ok 80mA, przez kontrolkę ok 20mA, sumaryczny prąd będzie 100mA, co da przybliżoną wartość prądu płynącego przez żaróweczkę 12V 1.2W

    Większych bzdur nie czytałem.(nie licząc działu SAT)
    W układzie szeregowym prąd jest?
    Wiesz co to jest drugie prawo Kirchhoffa?

    Moderowany przez Marek_Skalski:

    Może jednak Kolega zastanowi się dwa razy zanim zacznie obrażać? Sanfran ma rację, chociaż lepiej gdyby dołączył schemat.
    Pierwsza gałąź to rezystor + dioda. Całość tworzy "kontrolkę" i przez tę gałąź płynie prąd ~20 mA.
    Druga gałąź to rezystor bocznikujący, wpięty równolegle z "kontrolką", przez który płynie prąd ~80 mA.
    Sumaryczny prąd to ~100 mA, co daje obciążenie ~1,4 W.
    Żadne z praw dotyczących prądów czy napięć nie zostało naruszone.

  • Poziom 38  
    maksar napisał:

    Większych bzdur nie czytałem.(nie licząc działu SAT)
    W układzie szeregowym prąd jest?
    Wiesz co to jest drugie prawo Kirchhoffa?


    To podaj właściwe rozwiązanie.
    Ale według mnie sens mojego rozwiązania domciebie nie dotarł, bo byś nie wypisywał głupot. (Tak jak piszesz w dziale SAT)