Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stihl 023 nie działa z tłumikiem

Atman777 12 Cze 2018 16:32 444 17
  • #1 12 Cze 2018 16:32
    Atman777
    Poziom 3  

    Witam. Mam problem ze stihlem 023. Od jakiegoś czasu działa tylko bez tłumika. Z tłumikiem ani rusz, nawet na ssaniu nie idzie. Poza tym tez zauważyłem że też słabo ssie na zimnym oczywiście bez tłumika, bo z tłumikiem to ciągnę ze 20 razy i nawet świeca nie jest wilgotna, tłok też się strasznie grzał. Nawet przeczyściłem wszystko, tłok z zewnątrz, gaźnik i co tam jeszcze było. I dalej to samo, z tłumikiem ani rusz, a bez tłumika to kilka pociągnięć na zimnym, no i co prawda ciut sprawniej idzie odpalanie i też nawet słychać jak silnik lepiej pracuje ale co z tego jak to jest za głośno bez tłumika, nawet głośniej niż przed czyszczeniem. Wydaje mi się że coś jest nie tak z gaźnikiem, bo w instrukcji jest że L powinno być wykręcone o 1 obrót a H 3/4, a L muszę mieć wykręcone o ponad 1,5 a H jest co prawda między 3/4 a 1. Dodam jeszcze że czarna membrana jest cała, druga też cała i płaska bez żadnych wybrzuszeń.

    Trochę zawile to napisałem :)

    0 17
  • #2 12 Cze 2018 16:39
    retrofood
    Moderator

    A co do niej wlewasz? Mam stihla 023 osiemnasty sezon i działa bezproblemowo. Ale paliwo do niej kupuję zawsze na jednej, jedynej stacji.

    0
  • #3 12 Cze 2018 16:59
    Atman777
    Poziom 3  

    proporcje 1:50 olejek ze stihla i benzyna 95
    I tam jeszcze jest wyprowadzony jakiś wężyk z dołu tłoka i nie jest do niczego podłączony, on tak ma być? Bo nie zauważyłem żeby dało się go do czegoś podczepić

    0
  • #4 12 Cze 2018 17:07
    retrofood
    Moderator

    Wielu moich znajomych nacięło się na przypadkowej benzynie 95 dlatego ja zawsze używam 98. I jak wspomniałem, z jednej stacji. Pomyśl, czy to nie tu może tkwić przyczyna (nie przesądzam).

    0
  • #5 12 Cze 2018 18:18
    Adam-T
    Poziom 38  

    Może głupio się zapytam ale... czy tłumik jest drożny? Nie jest przypadkiem "zawalony" nagarem?
    W pracy mieliśmy podobny problem (nie ściągaliśmy tłumika, nikt o tym nie pomyślał) ledwo można było go odpalić, a jak już zaskoczył to brak mocy. Skończyło się na serwisie a tam stwierdzili "mało drożny" tłumik.

    0
  • #6 12 Cze 2018 18:21
    Atman777
    Poziom 3  

    Wątpię, bo nic nie kopci, a tę samą mieszankę używam do kosy i działa normalnie i do kosiarki też 95 i działa. Wiecie może co z tym wężykiem co wychodzi z dołu tłoka?
    Tak, tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało.

    0
  • #7 12 Cze 2018 18:25
    retrofood
    Moderator

    Adam-T napisał:
    Może głupio się zapytam ale... czy tłumik jest drożny? Nie jest przypadkiem "zawalony" nagarem?
    W pracy mieliśmy podobny problem (nie ściągaliśmy tłumika, nikt o tym nie pomyślał) ledwo można było go odpalić, a jak już zaskoczył to brak mocy. Skończyło się na serwisie a tam stwierdzili "mało drożny" tłumik.

    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Atman777 napisał:
    Wątpię, bo nic nie kopci, a tę samą mieszankę używam do kosy i działa normalnie i do kosiarki też 95 i działa. Wiesz może co z tym wężykiem co wychodzi z dołu tłoka?
    Tak tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało

    Niestety. Jak wspomniałem, nigdy nie miałem problemów, więc się i nie przyglądałem. Gdybym był teraz na wsi to bym zaglądnął, ale nie jestem...

    0
  • #8 12 Cze 2018 18:49
    Atman777
    Poziom 3  

    Zauważyłem że biała mieszanka wylatuje z gaźnika i biały gaz

    0
  • #9 12 Cze 2018 18:55
    Adam-T
    Poziom 38  

    Atman777 napisał:
    Tak, tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało.

    Może nadal jest za mało drożny. Kiedyś w starych motorach (WSK) tłumik się wypalało. ;)
    retrofood napisał:
    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Hmm... wszystkie pojazdy w firmie tankowane są na tej samej stacji i nie ma z nimi problemów. Być może, że jest tak jak piszesz.

    0
  • #10 12 Cze 2018 19:00
    retrofood
    Moderator

    Adam-T napisał:

    retrofood napisał:
    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Hmm... wszystkie pojazdy w firmie tankowane są na tej samej stacji i nie ma z nimi problemów. Być może, że jest tak jak piszesz.

    U nas we wsi jest tak samo. Nawet pilarze tankują auta na najbliższej stacji, ale do piły paliwa z niej już nikt nie wleje. :D Naprawdę! I to od dawna. Kilku się kiedyś nacięło, poszła fama i koniec.

    0
  • #12 12 Cze 2018 21:45
    Atman777
    Poziom 3  

    A może to wina świecy bo ona jest od piły NAC 2,45 KM?

    0
  • #13 13 Cze 2018 21:46
    frantic21
    Poziom 15  

    Atman777 napisał:
    I tam jeszcze jest wyprowadzony jakiś wężyk z dołu tłoka i nie jest do niczego podłączony, on tak ma być? Bo nie zauważyłem żeby dało się go do czegoś podczepić
    To przewód impulsowy i steruje pracą gaźnika, bez tego nie będzie działać.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3038215.html

    0
  • #14 13 Cze 2018 23:09
    Staszek49
    Poziom 34  

    W niektórych piłach spalinowych ten wystający przewód, to odpowietrzenie zbiornika paliwa. Aby zdecydowanie, to stwierdzić trzeba sprawdzić zakończenie tego przewodu, bo może zawierać coś w rodzaju mikro "zaworka". Tłumik w silnikach 2T musi być drożny, ale sprawdź też wielkość otworu wylotu spalin z cylindra. Miałem przypadek w kosie spalinowej (prod. japońskiej), że otwór ten miał kilka mm, bo "zabity" był nagarem, przez co silnik był bardzo "słaby".

    0
  • #15 14 Cze 2018 01:03
    Atman777
    Poziom 3  

    Ten wężyk podłączyłem do gaźnika bo znalazłem miejsce, ale to i tak nic nie dało.

    0
  • #16 06 Lip 2018 17:04
    Atman777
    Poziom 3  

    A może być tak że coś się popsuło w tłoku, bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika.

    0
  • #17 25 Lip 2018 09:11
    Atman777
    Poziom 3  

    Trochę nad tym myślałem i może coś z dopływem powietrza jest nie tak, bo skoro nie odpala bez tłumika, to pewnie musi pobrać powietrze przez wydech, a przecież przez wydech muszą być wydalane spaliny, czy może cylinder jest nieszczelny? Help.

    0
  • Pomocny post
    #18 25 Lip 2018 10:26
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    Atman777 napisał:
    bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika.

    Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana świeca, mogła nie mieć nic z tym wspólnego. Do przegrzewania silnika mogła się przyczynić zła mieszanka paliwa z olejem. Również przyczyną mogła być zbyt uboga mieszanka paliwo - powietrze, a przyczyną zbyt ubogiej mieszanki mogły być nieszczelności w układzie zasilania, gaźnika, zła regulacja gaźnika, nieszczelne uszczelniacza wału korbowego i jeszcze by znalazł wiele przyczyn. Zbyt uboga mieszanka paliwo-powietrze właśnie bardzo rozgrzewa silnik, silnik ma wysokie obroty, może dochodzić do przycierania silnika. Silnik jest smarowany olejem dodawanym do paliwa. Zbyt mało paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej wiąże się również z mniejszą dawką oleju do silnika - mniej paliwa to i mniej oleju do smarowania silnika - skutek - przytarty silnik. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężania, czy dostateczne, czy takie sobie, a może całkowicie za małe. Jednocześnie jak nieszczelne uszczelniacze to i ssanie paliwa też słabsze, bo nieszczelności w układzie. To wiąże się jednocześnie też ze zubożeniem mieszanki paliwowo-powietrznej bo silnik nie ma takiej mocy zasysania paliwa do komory pod tłokiem, przez nieszczelne uszczelniacze ciągnie "lewe" powietrze bo mu tam lżej, a paliwo z gaźnika jednak jest ciężej zassać jak powietrze.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Atman777 napisał:
    Wydaje mi się że coś jest nie tak z gaźnikiem, bo w instrukcji jest że L powinno być wykręcone o 1 obrót a H 3/4, a L muszę mieć wykręcone o ponad 1,5 a H jest co prawda między 3/4 a 1.

    To też może świadczyć o zbyt słabej kompresji, brak możliwości prawidłowej regulacji gaźnika to mogą być również przyczyny słabej kompresji, nieszczelności w układzie zasilania i w samym silniku.

    0