Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl 023 nie działa z tłumikiem

Atman777 12 Jun 2018 16:32 2001 17
  • #1
    Atman777
    Level 6  
    Witam. Mam problem ze stihlem 023. Od jakiegoś czasu działa tylko bez tłumika. Z tłumikiem ani rusz, nawet na ssaniu nie idzie. Poza tym tez zauważyłem że też słabo ssie na zimnym oczywiście bez tłumika, bo z tłumikiem to ciągnę ze 20 razy i nawet świeca nie jest wilgotna, tłok też się strasznie grzał. Nawet przeczyściłem wszystko, tłok z zewnątrz, gaźnik i co tam jeszcze było. I dalej to samo, z tłumikiem ani rusz, a bez tłumika to kilka pociągnięć na zimnym, no i co prawda ciut sprawniej idzie odpalanie i też nawet słychać jak silnik lepiej pracuje ale co z tego jak to jest za głośno bez tłumika, nawet głośniej niż przed czyszczeniem. Wydaje mi się że coś jest nie tak z gaźnikiem, bo w instrukcji jest że L powinno być wykręcone o 1 obrót a H 3/4, a L muszę mieć wykręcone o ponad 1,5 a H jest co prawda między 3/4 a 1. Dodam jeszcze że czarna membrana jest cała, druga też cała i płaska bez żadnych wybrzuszeń.

    Trochę zawile to napisałem :)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A co do niej wlewasz? Mam stihla 023 osiemnasty sezon i działa bezproblemowo. Ale paliwo do niej kupuję zawsze na jednej, jedynej stacji.
  • #3
    Atman777
    Level 6  
    proporcje 1:50 olejek ze stihla i benzyna 95
    I tam jeszcze jest wyprowadzony jakiś wężyk z dołu tłoka i nie jest do niczego podłączony, on tak ma być? Bo nie zauważyłem żeby dało się go do czegoś podczepić
  • #4
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wielu moich znajomych nacięło się na przypadkowej benzynie 95 dlatego ja zawsze używam 98. I jak wspomniałem, z jednej stacji. Pomyśl, czy to nie tu może tkwić przyczyna (nie przesądzam).
  • #5
    Adam-T
    Level 39  
    Może głupio się zapytam ale... czy tłumik jest drożny? Nie jest przypadkiem "zawalony" nagarem?
    W pracy mieliśmy podobny problem (nie ściągaliśmy tłumika, nikt o tym nie pomyślał) ledwo można było go odpalić, a jak już zaskoczył to brak mocy. Skończyło się na serwisie a tam stwierdzili "mało drożny" tłumik.
  • #6
    Atman777
    Level 6  
    Wątpię, bo nic nie kopci, a tę samą mieszankę używam do kosy i działa normalnie i do kosiarki też 95 i działa. Wiecie może co z tym wężykiem co wychodzi z dołu tłoka?
    Tak, tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało.
  • #7
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Adam-T wrote:
    Może głupio się zapytam ale... czy tłumik jest drożny? Nie jest przypadkiem "zawalony" nagarem?
    W pracy mieliśmy podobny problem (nie ściągaliśmy tłumika, nikt o tym nie pomyślał) ledwo można było go odpalić, a jak już zaskoczył to brak mocy. Skończyło się na serwisie a tam stwierdzili "mało drożny" tłumik.

    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Atman777 wrote:
    Wątpię, bo nic nie kopci, a tę samą mieszankę używam do kosy i działa normalnie i do kosiarki też 95 i działa. Wiesz może co z tym wężykiem co wychodzi z dołu tłoka?
    Tak tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało

    Niestety. Jak wspomniałem, nigdy nie miałem problemów, więc się i nie przyglądałem. Gdybym był teraz na wsi to bym zaglądnął, ale nie jestem...
  • #8
    Atman777
    Level 6  
    Zauważyłem że biała mieszanka wylatuje z gaźnika i biały gaz
  • #9
    Adam-T
    Level 39  
    Atman777 wrote:
    Tak, tłumik miał bardzo dużo nagaru, ale czyszczenie nic nie dało.

    Może nadal jest za mało drożny. Kiedyś w starych motorach (WSK) tłumik się wypalało. ;)
    retrofood wrote:
    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Hmm... wszystkie pojazdy w firmie tankowane są na tej samej stacji i nie ma z nimi problemów. Być może, że jest tak jak piszesz.
  • #10
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Adam-T wrote:

    retrofood wrote:
    To jest właśnie również efekt przypadkowego paliwa.

    Hmm... wszystkie pojazdy w firmie tankowane są na tej samej stacji i nie ma z nimi problemów. Być może, że jest tak jak piszesz.

    U nas we wsi jest tak samo. Nawet pilarze tankują auta na najbliższej stacji, ale do piły paliwa z niej już nikt nie wleje. :D Naprawdę! I to od dawna. Kilku się kiedyś nacięło, poszła fama i koniec.
  • #12
    Atman777
    Level 6  
    A może to wina świecy bo ona jest od piły NAC 2,45 KM?
  • #13
    frantic21
    Level 16  
    Atman777 wrote:
    I tam jeszcze jest wyprowadzony jakiś wężyk z dołu tłoka i nie jest do niczego podłączony, on tak ma być? Bo nie zauważyłem żeby dało się go do czegoś podczepić
    To przewód impulsowy i steruje pracą gaźnika, bez tego nie będzie działać.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3038215.html
  • #14
    Staszek49
    Level 35  
    W niektórych piłach spalinowych ten wystający przewód, to odpowietrzenie zbiornika paliwa. Aby zdecydowanie, to stwierdzić trzeba sprawdzić zakończenie tego przewodu, bo może zawierać coś w rodzaju mikro "zaworka". Tłumik w silnikach 2T musi być drożny, ale sprawdź też wielkość otworu wylotu spalin z cylindra. Miałem przypadek w kosie spalinowej (prod. japońskiej), że otwór ten miał kilka mm, bo "zabity" był nagarem, przez co silnik był bardzo "słaby".
  • #15
    Atman777
    Level 6  
    Ten wężyk podłączyłem do gaźnika bo znalazłem miejsce, ale to i tak nic nie dało.
  • #16
    Atman777
    Level 6  
    A może być tak że coś się popsuło w tłoku, bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika.
  • #17
    Atman777
    Level 6  
    Trochę nad tym myślałem i może coś z dopływem powietrza jest nie tak, bo skoro nie odpala bez tłumika, to pewnie musi pobrać powietrze przez wydech, a przecież przez wydech muszą być wydalane spaliny, czy może cylinder jest nieszczelny? Help.
  • Helpful post
    #18
    wojtek1234321
    Level 35  
    Atman777 wrote:
    bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika.

    Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana świeca, mogła nie mieć nic z tym wspólnego. Do przegrzewania silnika mogła się przyczynić zła mieszanka paliwa z olejem. Również przyczyną mogła być zbyt uboga mieszanka paliwo - powietrze, a przyczyną zbyt ubogiej mieszanki mogły być nieszczelności w układzie zasilania, gaźnika, zła regulacja gaźnika, nieszczelne uszczelniacza wału korbowego i jeszcze by znalazł wiele przyczyn. Zbyt uboga mieszanka paliwo-powietrze właśnie bardzo rozgrzewa silnik, silnik ma wysokie obroty, może dochodzić do przycierania silnika. Silnik jest smarowany olejem dodawanym do paliwa. Zbyt mało paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej wiąże się również z mniejszą dawką oleju do silnika - mniej paliwa to i mniej oleju do smarowania silnika - skutek - przytarty silnik. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić jakie jest ciśnienie sprężania, czy dostateczne, czy takie sobie, a może całkowicie za małe. Jednocześnie jak nieszczelne uszczelniacze to i ssanie paliwa też słabsze, bo nieszczelności w układzie. To wiąże się jednocześnie też ze zubożeniem mieszanki paliwowo-powietrznej bo silnik nie ma takiej mocy zasysania paliwa do komory pod tłokiem, przez nieszczelne uszczelniacze ciągnie "lewe" powietrze bo mu tam lżej, a paliwo z gaźnika jednak jest ciężej zassać jak powietrze.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Atman777 wrote:
    Wydaje mi się że coś jest nie tak z gaźnikiem, bo w instrukcji jest że L powinno być wykręcone o 1 obrót a H 3/4, a L muszę mieć wykręcone o ponad 1,5 a H jest co prawda między 3/4 a 1.

    To też może świadczyć o zbyt słabej kompresji, brak możliwości prawidłowej regulacji gaźnika to mogą być również przyczyny słabej kompresji, nieszczelności w układzie zasilania i w samym silniku.