Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II 1.5dCi 106KM - Dziwny dźwięk spod silnika / pedału gazu

RobertGrzelak1984 13 Cze 2018 09:15 513 8
  • #1 13 Cze 2018 09:15
    RobertGrzelak1984
    Poziom 3  

    Witam wszystkich.
    Nie mam pomysłu co to może być wiec zakładam post z prośba o pomoc...
    Mam Megane 2 z 2006r (lift) 1.5 dci 106KM, przebieg 162tyś, 2 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy, 2 tyg temu konkretny serwis: rozrzad kpl, filtry, osłona półosi prawej wewnetrznej, klocki, olej, poduszka górna prawa silnika.

    Parę dni temu pojawiło się dziwne "chrobotanie" spod silnika.
    Objawy:
    odpalam silnik - wszystko OK
    stoję, przygazuję dobrze - wszystko OK
    zaczynam ruszać na 1ce i toczę się wolno (<10km) - wszystko OK
    przyspieszam trochę bardziej - nagle słychać i czuć pod pedałem gazu jedno wyraźne chrobotnięcie a po nim 2-3 turkotnięcia (jakby bicie czegoś, podobne do złapania kapcia)
    wrzucam 2kę, 3kę...itd - wszystko OK, i dalej w trakcie jazdy wszystko OK. Ostatnio zrobiłem 30km w korkach po W-wie i nic nie było słychać.
    zatrzymuję się, ale nie gasze silnika i znów ruszam - wszystko OK. Drugi raz tego dźwięku i wibracji nie ma.
    dopiero jak zgaszę silnik i ponownie uruchomię, znów chrobotnięcie pojawia się JEDEN raz po przekroczeniu ok. 10km na jedynce. Nigdy więcej pod czas dalszej pracy silnika i jazdy.

    Podsumowując: wydaje mi się, że ten dźwięk i wibracja pojawia się w chwili załączenia czegoś, co zaczyna działać po uzyskaniu pewnej prędkości, jeden raz po odpaleniu auta. Nawet jeżeli ruszę na siłę z 2ki, również po przekroczeniu ok 10km/h pojawia się chrobotnięcie. Testowałem również dłuższą jazdę na 1ce, poniżej 10km/h - przejechałem chyba z 500m po parkingach, kołysząc autem prawa-lewa i nic nie było słychać dopóki nie wcisnąłem gazu bardziej.

    Chrobotnięcie występuje zawsze w tej samej chwili - czy się rozpędzam ostro czy też bardzo bardzo powoli.

    Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?
    Co w silniku jest takiego co załącza się dopiero po osiągnięciu pewnej prędkości raz jeden po starcie silnika i nie zmienia charakteru pracy aż do zgaszenia auta?

    0 8
  • #2 13 Cze 2018 19:25
    decybel91
    Poziom 39  

    Wyłącz klimatyzację dla testu.

    0
  • #3 14 Cze 2018 20:20
    RobertGrzelak1984
    Poziom 3  

    Tak, to już też robiłem. Wyłączałem klimę, nawiew, radio, pasy zapiąłem żeby nie pikały;) i słuchałem silnika.
    Dziś się zastanawiałem czy by nie zrzucić w ramach testu paska wielorowkowego i przejechać kawałek bez osprzętu. Co sądzicie?

    0
  • #4 15 Cze 2018 13:14
    decybel91
    Poziom 39  

    Można, bez ładowania zrobisz z 10km.

    0
  • #5 15 Cze 2018 18:24
    kortyleski
    Poziom 41  

    ABS działa? Nie zgłasza błędów?

    0
  • #6 23 Cze 2018 11:44
    RobertGrzelak1984
    Poziom 3  

    Zrobiłem kolejne testy:
    wjechałem na wiadukt, zgasiłem silnik, odczekałem 5-10s i odpaliłem silnik. Na luzie + wciśnięty pedał sprzęgła, silnik odpalony, stoczyłem się swobodnie na dół - chrobotnięcie i turkotanie było!
    raz jeszcze z tego samego wiaduktu, na zgaszonym silniku, na luzie + wciśnięty pedał sprzęgła - rozpędziłem się gdzieś do 30km/h - cisza, nic nie turkotało.
    zdejmowałem oba koła, sprawdzałem półośki, osłony na miejscu, brak luzów, kręciłem dość szybko kołami "w powietrzu", na luzie, wszystko wydaje się być ok.

    co ABS ma do tego? nie sprawdzałem w praktyce czy działa, a na komputer jeszcze nie jechałem. Na wyświetlaczu miedzy zegarami (tam gdzie spalanie zasieg itp) wyswietla mi sie komunikat "sprawdź wtryski", ale on już tam jest od pół roku i w pracy samego silnika jakoś nie widać nic niepokojącego.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na innym forum znalazłem prawie identyczny post jak mój i jedną z odpowiedzi:
    "Test systemu abs. Ten typ tak ma i niczym się nie przejmuj. Temat już poruszany na forum."
    z tym, że ABS jest w aucie od nowości;) a turkotanie pojawiło się parę tyg temu, z dnia na dzień.
    Mam rozumieć, że "ten typ tak ma" tzn, możliwą usterkę ABSu?;);)

    0
  • #7 24 Cze 2018 14:00
    genek1000
    Poziom 30  

    Ten typ tak ma , tak samo jak wszystkie inne które posiadają ABS ( przynajmniej te którymi jeździłem) . :D Przy około 20 km/h ABS wykonuje auto diagnostykę systemu ( pompa, zawory ...)
    Auto diagnostyka jest wykonywana każdorazowo po podaniu zasilania .

    RobertGrzelak1984 napisał:
    z tym, że ABS jest w aucie od nowości;) a turkotanie pojawiło się parę tyg temu, z dnia na dzień.

    Moduł hydrauliczny ABS jest przykręcony do karoserii na gumowym zawieszeniu aby właśnie nie było słychać i czuć jego pracy .
    Nie grzebał ktoś coś koło tego modułu :?: Nie opiera się na sztywno o inny element pojazdu :?: Metalowe przewody hamulcowe nie są zainstalowane na sztywno do karoserii :?:

    0
  • #8 24 Cze 2018 17:31
    decybel91
    Poziom 39  

    Nie jest prawdą że za każdym odpaleniem ABS robi samo-diagnozę, a tym bardziej nie uruchamia się w celu 'testu'.
    Jeśli się tak dzieje to najczęściej ABS gubi prędkość któregoś z kół i sądzi że auto jest w poślizgu - uruchamia zawory ABS.
    Podepij się pod komputer i zobacz czy ze stałą prędkością jazdy widzi prędkość wszystkich kół, przyhamuj i obserwuj dane ze sterownika.
    Jeśli mam rację to przyczyną będzie uszkodzona koronka z której czyta ABS, w megane2 pewnie bierze z łożyska koła.

    0
  • #9 24 Cze 2018 19:20
    genek1000
    Poziom 30  

    decybel91 napisał:
    Nie jest prawdą że za każdym odpaleniem ABS robi samo-diagnozę, a tym bardziej nie uruchamia się w celu 'testu'.
    Jeśli się tak dzieje to najczęściej ABS gubi prędkość któregoś z kół i sądzi że auto jest w poślizgu - uruchamia zawory ABS.

    Obawiam się że nie masz racji . :cry:
    To o czym piszesz mogłoby wystąpić ale tylko przy wciśniętym pedale hamulca . Autor nic nie wspominał o hamowaniu tylko o rozpędzaniu pojazdu .
    Jeśli nie ma informacji o wciśniętym pedale hamulca ( kierowca hamuje) to ABS ma głęboko w d.... jakie są prędkości poszczególnych kół ( mówimy tutaj o systemie ABS nie rozpatrując działania ESP ze wszystkimi jego wspomagaczami )

    0