Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plytka sterownicza do Bramy Garażowej- podłączenie

Sebakkkk321 13 Cze 2018 15:34 411 18
  • #1 13 Cze 2018 15:34
    Sebakkkk321
    Poziom 3  

    Witam mam taki problem a mianowicie zakupiłem nowa płytkę sterowniczą do sterowania napędu bramy garażowej. Sterownik został zaprogramowany podłączony do zasilania oraz silnika.

    Przekaźniki zostały podłączone, zasilone lecz po naciśnięciu przycisku otwierania silnik wydaje tylko dziwny dźwięk i się nie kręci. Powodem tego jest pewnie brak kondensatora rozruchowego i tutaj się pojawia pytanie i problem jak prawidłowo powinienem i gdzie podłączyć kondensator z poprzedniej płytki. ?

    Mam również drugie pytanie ponieważ zakupiłem przycisk żaluzjowy ( załączony na zdjęciach ) jak prawidłowo powinienem go podłączyć ?
    Dziękuje za Pomoc :)

    0 18
  • #2 13 Cze 2018 17:39
    adversus
    Poziom 23  

    Sebakkkk321 napisał:


    Przekaźniki zostały podłączone, zasilone lecz po naciśnięciu przycisku otwierania silnik wydaje tylko dziwny dźwięk i się nie kręci. Powodem tego jest pewnie brak kondensatora rozruchowego i tutaj się pojawia pytanie i problem jak prawidłowo powinienem i gdzie podłączyć kondensator z poprzedniej płytki. ?



    Zacznijmy od tego że ten silnik, jak mi się wydaje nie potrzebuje kondensatora rozruchowego (niektóre silniki indukcyjne go potrzebują). Pytanie kto dobierał sterownik do napędu bramy (silnika). Czy na pewno wszystko zostało dobrze podłączone. Tego typu napędy maja silniki na prąd stały, w czasie startu w dobrych sterownikach aby uniknąć szarpania jest dodatkowo jakiś mosfet mocy sterujący przy starcie PWM co zapewnia łagodny rozruch, sterownik może posiadać tez układ wykrywający przeciążenie. Piski przy próbie startu to może być własnie PWM, a brak działania może być spowodowany przeciążeniem sterownika (nie ustawiony ogranicznik przeciążenia, zbyt czuły uniemożliwia start silnika (może też być uszkodzony silnik).

    Napisz proszę dlaczego zakupiłeś ten sterownik (stary uległ uszkodzeniu) ???
    Czy czujesz się na siłach uruchomić to czy ktoś Tobie pomaga ? Chodzi mi o wiedzę z tego zakresu, będzie wtedy łatwiej wiadomo jak to tłumaczyć.

    Przyciskiem zajmiemy sie później jak uruchomisz napęd.

    0
  • #3 13 Cze 2018 17:46
    arturavs
    Poziom 38  

    Sebakkkk321 napisał:
    silnik wydaje tylko dziwny dźwięk i się nie kręci.


    Nie jest to przypadkiem silnik prądu stałego? Bo zdjęcie ewidentnie na to wskazuje.

    0
  • #4 13 Cze 2018 18:01
    adversus
    Poziom 23  

    arturavs napisał:
    Sebakkkk321 napisał:
    silnik wydaje tylko dziwny dźwięk i się nie kręci.


    Nie jest to przypadkiem silnik prądu stałego? Bo zdjęcie ewidentnie na to wskazuje.


    Jak się w czytasz w to co napisałem to już tam jest taka informacja.

    0
  • Pomocny post
    #5 13 Cze 2018 18:07
    karlosik
    Poziom 10  

    Na żadnym zdjęciu nie widać prostownika, a powinien być i to dość solidny, na nowej płytce sterownika takiego mostka prostowniczego nie ma. Silnik jest na pewno na prąd stały i nie potrzebuje kondensatora rozruchowego co napisał już kolega wyżej. Pytanie czy wszystko masz dobrze podłączone, bo może dlatego silnik nie rusza.

    0
  • #6 13 Cze 2018 18:26
    adversus
    Poziom 23  

    Kolego Sebakkkk321, to co mi wysłałeś na PW wklej tu na forum, wtedy inni użytkownicy będą mogli się odnieść i pomóc Tobie.

    A na podstawie wiadomości od Ciebie mam wrażenie ze nie do końca wiesz jak to wszystko podłączyć. Między silnikiem podłączonym do sterownika a transformatorem powinien być spory prostownik, jak ktoś już to zauważył, jego brak powoduje ze silnik nie działa.

    0
  • #7 13 Cze 2018 18:29
    Sebakkkk321
    Poziom 3  

    Napisz proszę dlaczego zakupiłeś ten sterownik (stary uległ uszkodzeniu) ???
    Czy czujesz się na siłach uruchomić to czy ktoś Tobie pomaga ? Chodzi mi o wiedzę z tego zakresu, będzie wtedy łatwiej wiadomo jak to tłumaczyć.


    Poprzedni sterownik uległ zniszczeniu, z tego względu postanowiliśmy zakupić nowy a z względu że aktualnie brukujemy wjazd i zakupiliśmy siłownik do bram, to ten sterownik był idealnym rozwiązaniem ponieważ można z niego sterować dwoma bramami na raz.

    Z silnika wychodzą tylko dwa przewody ( lewo, prawo ) oraz z transformatora zasilanie na 12V. Zasilanie zostało dostarczone na sterownik i w tym momencie programator zaczyna działać. Silnik wchodzi na dwa przekaźniki P1 i P2 na wejście COM. Do NO oby dwóch przekaźników jest doprowadzony + a do NC doprowadzony -. W programatorze jest wybrana Funkcja F1 z czasem zamykania 21 sekund ( czas ustawiony ręcznie brak czujników krańcowych ) Po kliknięciu przycisku A słychać tylko dziwny dźwięk tak jakby silnik próbował zaskoczyć lecz coś go blokuje.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Cze 2018 18:32
    adversus
    Poziom 23  

    A możesz pokazać zdjęcie jak te kabelki masz podłączone do sterownika do silnika i do transformatora ?
    A i zrób zdjęcie sterownika z drugiej strony płytki.

    0
  • Pomocny post
    #10 13 Cze 2018 18:45
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Sterownik jest na napięcie AC/DC,silnik na DC raczej. Sam sterownik zadziała z tego transformatora.

    0
  • #11 13 Cze 2018 18:46
    Sebakkkk321
    Poziom 3  

    Tak wygląda poprzedni płytka Plytka sterownicza do Bramy Garażowej- podłączenie

    0
  • Pomocny post
    #12 13 Cze 2018 19:10
    adversus
    Poziom 23  

    Sebakkkk321 napisał:
    Tak wygląda poprzedni płytka Plytka sterownicza do Bramy Garażowej- podłączenie


    Kolego, ten Twój nowy sterownik jest bez prostownika zasilajacego silnik, który zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu poniżej (koło tego dużego kondensatora) i bez tego (takiego) prostownika nie zadziała. Silnik jest na prąd stały, a transformator daje przemienny, powinieneś z transformatora puścić zasilanie na sterownik, oraz na mostek prostowniczy, a z mostka dopiero na przekaźniki a z nich na silnik.
    Ważne jest też podłączenie przekaźników aby zmieniały kierunek pracy silnika wg zamknij/otwórz. Pytanie czy ten sterownik umożliwia takie działanie.

    Co teraz planujesz ? Bo na początku pytałem się czy masz wiedzę i stosowne umiejętności. Z tego co widzę to łatwo nie będzie ale powinniśmy dać radę ci pomóc.
    Wiesz co to mostek prostowniczy? Masz taki ? Możesz kupić ? Wiesz jak podłączyć ?



    Plytka sterownicza do Bramy Garażowej- podłączenie

    0
  • Pomocny post
    #13 13 Cze 2018 19:28
    arturavs
    Poziom 38  

    Sebakkkk321 napisał:
    Z silnika wychodzą tylko dwa przewody ( lewo, prawo )


    Chyba Kolega nie wie o czym pisze. Silnik ma + i -, zamiana biegunowości odwraca kierunek obrotów.

    adversus napisał:
    arturavs napisał:

    Sebakkkk321 napisał:
    silnik wydaje tylko dziwny dźwięk i się nie kręci.



    Nie jest to przypadkiem silnik prądu stałego? Bo zdjęcie ewidentnie na to wskazuje.



    Jak się w czytasz w to co napisałem to już tam jest taka informacja.


    Widzisz, razem pisaliśmy. Twego postu nie widziałem.

    Sebakkkk321 napisał:
    słychać tylko dziwny dźwięk tak jakby silnik próbował zaskoczyć lecz coś go blokuje.


    Tak to jest, jak silnik prądu stałego podłączy się pod prąd przemienny......

    Rada jest jedna; dołączyć mostek Graetza ( sądząc po wyglądzie oryginału, jakieś 10A minimum). Sterownik zasilić bezpośrednio z transformatora, na silnik zasilanie po mostku.

    0
  • #14 13 Cze 2018 19:53
    adversus
    Poziom 23  

    arturavs napisał:



    Jak się w czytasz w to co napisałem to już tam jest taka informacja.

    Widzisz, razem pisaliśmy. Twego postu nie widziałem.



    Czyżbyśmy znowu razem pisali ?

    0
  • #15 13 Cze 2018 21:09
    Sebakkkk321
    Poziom 3  

    Jutro zakupię mostek prostowniczy, podłączę i dam znać co i jak :)
    Ps. Moja wiedza do elektroniki jest ograniczona do minimum, lecz spróbuję w miarę możliwości z Waszą pomocą to uruchomić.

    0
  • #16 13 Cze 2018 21:11
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Trzeba jeszcze kondensator taki jak w starej płytce.

    0
  • #17 13 Cze 2018 21:15
    arturavs
    Poziom 38  

    piotrek22101 napisał:
    Trzeba jeszcze kondensator taki jak w starej płytce.


    Na upartego to można i mostek i kondensator ze starej płyty wykorzystać.

    adversus napisał:
    arturavs napisał:



    Jak się w czytasz w to co napisałem to już tam jest taka informacja.

    Widzisz, razem pisaliśmy. Twego postu nie widziałem.



    Czyżbyśmy znowu razem pisali ?


    Nie kojarzę kiedy. :-) To żeśmy się "spisali" .

    0
  • #18 13 Cze 2018 22:20
    adversus
    Poziom 23  

    Jeśli wiedza autora jest ograniczona do minimum lepiej niech nic nie wylutowuje bo nie będzie umiał sprawdzić czy mostek jest sprawny. Poza tym powinien zakupić taki np 50A z możliwością przykręcenia do radiatora by się nie grzał, jak dobrze trafi to za 5 złotych dostanie, kondensator nie jest konieczny ale też by się przydał. Mostek najlepiej taki na końcówki na konektorach samochodowych jakie są na starej płytce sterownika. Plus konektory do podłączenia. Mostek taki aby był oznaczony gdzie plus i minus jak na zdjęciu.
    Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem nasze posty i PW a jest szansa że to uruchomisz.


    Plytka sterownicza do Bramy Garażowej- podłączenie

    0
  • #19 16 Cze 2018 09:37
    Sebakkkk321
    Poziom 3  

    Witam zakupiłem wszystko tak jak napisaliście tj Kondensator oraz prostownik pomocniczy, podłączyłem i Działa ! Dziękuję wam za pomoc !

    0