Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota corolla verso 2.0 D4D - Rozrusznik kręci za długo

G4f 13 Jun 2018 16:13 2097 7
  • #1
    G4f
    Level 2  
    Witam.proszę o pomoc w mojej toyocie po uruchomieniu jeszcze słychać chwile rozrusznik .dodam że rozrusznik został sprawdzony i wymienione szczotki i bendiks.dzieje się to tylko na zimnym silniku na ciepłym jest ok.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Nagraj ten dzwięk i podaj rocznik auta (odpalanie na przycisk czy kluczyk)
  • #3
    G4f
    Level 2  
    Rocznik 2005 puszcza dopiero kiedy przełą czy się przekaźnik gdzieś pod konsolą radia i nawiewu albo jeżeli dodam od razu gaz a jeżeli nie do trwa to kilka sekund

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rocznik 2005 puszcza dopiero kiedy przełą czy się przekaźnik gdzieś pod konsolą radia i nawiewu albo jeżeli dodam od razu gaz a jeżeli nie do trwa to kilka sekund odpalenie na przycisk
  • #4
    Artek11223399
    Level 1  
    Witam. czy udało sie rozwiązac problem? mam identyczny przypadek
  • #6
    trumnica
    Level 18  
    Mam to samo. Odpalanie na przycisk. Rozrusznik przestaje kręcić w momencie kiedy znika zasilanie cewki przekaźnika od rozrusznika. Pytanie dlaczego ecu zasila przekaźnik , kiedy silnik juz odpalił ?Czy znaleźliście rozwiązanie ?
  • #7
    przemko1987
    Level 2  
    Cześć,
    Mam podobny problem w swojej Verso 2.0 D4D. Nie wiadomo czemu czasami rozrusznik jest zasterowywany po odpaleniu silnika. Zauważyłem jednak, że sterowanie rozrusznika rozłącza się kiedy w momencie odpalania puszczę pedał sprzęgła. W momencie puszczenia pedału słychać kliknięcie przekaźnika. Gdy nie puszczę pedału to przekaźnik sam "odpuści" ale po 1-2 sekundach. Z problemem borykamy się długo przerabiałem już tematy wtrysków, rozruszników itd. Może ktoś z Was ma podobny przypadek? Pozdrawiam!
  • #8
    trumnica
    Level 18  
    Z tego co pamiętam , dopóki ciśnienie na listwie nie wskoczy powyżej 400 barów to ecu zasila przekaźnik rozrusznika.
    Puszczenie sprzęgła rozłącza automatycznie przekaźnik rozrusznika. Pytanie dlaczego ciśnienie rośnie tak wolno z 200 do 400 barów ? Co to oznacza ? Silnik odpala przy ciśnieniu ok 200 barów , ale ecu trzyma rozrusznik do 400 barów.

    Dlatego silnik jest odpalony a rozrusznik dalej kręci przez kilka sekund , dopóki ciśnienie nie wskoczy powyżej 400 bar.