Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2011 +Schmitz 2007 - Zapala sie abs naczepy po wcisnieciu hamulca

pawelwoj90 13 Cze 2018 22:15 1065 18
  • #1 13 Cze 2018 22:15
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Witam. Jak w tytule zapala sie abs naczepy po wcisnieciu hamulca. Po puszczeniu gasnie. Zawor cyka po zaplonie, prady w kablu dobrze. Niestety nie mam programu do diagnostyki naczepy. Prosze o pomoc.

    0 18
  • #2 13 Cze 2018 22:53
    mak1158
    Poziom 2  

    Witam. Sprawdzić luzy na piastach naczepy, po wciśnięciu hamulca odsuwa się czujnik od pierścienia ABS ten co jest na piascie i są wtedy zaliczenia prentkosci.

    0
  • #3 14 Cze 2018 06:41
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Sprawdź dojście prądu od samochodu do zaworu żarówkom h4 przy słabym styku zapala się kontrolka lub przepływ powietrza po wciśnięciu hamulca ciśnienie schodzi poniżej 4,5 bar i kontrolka zapala się.Czujnik ciśnienia sterowania zaworem ( żółte złącze ) ta sama usterka .

    0
  • #4 14 Cze 2018 18:03
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Takie objawy mogą wskazywać na uszkodzenie w modulatorze czujnika ciśnienia lub, jego wadliwe wskazania.

    1
  • #5 14 Cze 2018 18:46
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    W tej naczepie na panelu przy zaworze poziomowania i odhamowywania sa dwa zlacza do kontroli cisnienia. Jedno podejrzewam ze jest od obwodu poziomowania a drugie od obwodu hamulcowego. Przy wcisnieciu hamulca bez ladunku na postoju cisnienie na tym zlaczu wzrasta do 3.5 max 4 bara. Czy to prawidlowa wartosc? Wiazka elektryczna sprawdzona pod obciazeniem i jest ok. Luzy na piastach sprawdzone i tez jest dobrze. Ogolnie kierowca nie narzeka na hamulce, ale wg niego od czasu wlaczania sie kontrolki nie dziala rowniez dohamowywanie na zakretach ( hamulec automatycznie zalaczajacy sie nadmiernym przechyleniu). Jakie cisnienie powinno byc na zoltym zlaczu przy wcisnieciu hamulca bez ladunku?

    0
  • #6 14 Cze 2018 20:49
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Ciśnienia na żółtym złączu jest zmienne w zależności od nacisku na tylną oś ciągnika. Ale jeśli kierowca naciśnie gwałtownie z dużą siłą na pedał hamulca to ciśnienie powinno osiągnąć ciśnienie około 7-8.5 bar. Wszystko zależy od systemu ebs samochodu i wysterowania zaworu naczepowego przez ten system który dopasowywuje siłę hamowania (wyprzedzenie) naczepy do samochodu. Przy nie pełnym naciśnięciu pedału hamulca wskazania te które podajesz będą prawidłowe przy pustym zestawie. Ciśnienie to zachowuje się w ten sposób że w początkowym wciskaniu pedału rośnie do około 3.5-4 bary potem pozostaje prawie niezmienne do moment pełnego wciśnięcia pedału hamulca gdzie wzrasta do 7-7.5 a nawet 8 bar.

    1
  • #7 24 Cze 2018 21:25
    Artur2910
    Poziom 16  

    masz problem kolego ze światłem STOP

    1
  • #8 25 Cze 2018 04:42
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Podejrzenie awarii hamulców, więc dalsze dywagacje są bezsensowne. Najzasadniej zczytać naczepę, choć na upartego da się i bez. Ostatecznie do sprawdzenia czy to samo na zaciągniętym ręcznym konia, aby wydedukować co dalej.

    0
  • #9 27 Cze 2018 09:49
    hubert04
    Poziom 21  

    Sprawdź lub wymień przewód spiralny pomiędzy samochodem a naczepa

    1
  • #10 27 Cze 2018 21:52
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Zrobilem tak jak podpowiadaliscie. Przewod spiralny nowy, stop sprawdzony. Niestety bez zmian. Zauwazylem tylko ze w chwili spuszczania hamulca recznego na chwile zapala sie tez ta kontrolka. Niestety nie moge dostac nikogo z interfejsem do naczep w czasie gdy samochod nie pracuje. Macie jeszczce pomysly co moge zrobic w swoim zakresie?

    0
  • #11 27 Cze 2018 23:00
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Napisz z jakiej miejscowości jesteś to może ktoś się zdeklaruje pomóc w diagnostyce. Wszystkie objawy wskazują na uszkodzony czujnik ciśnienia zadanego w modulatorze.

    0
  • #12 28 Cze 2018 10:11
    prezes0018
    Poziom 9  

    Kolego prawdopodobnie padnięty zawór ebs Europa. Trzeba sprawdzić komputerem lub ewentualnie dla pewności podejmij inna naczepe jeśli ten sam problem to będzie zawór. W razie pytań kontakt priv

    0
  • #13 28 Cze 2018 17:35
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Panie "prezes0018" wczytaj się w pierwszy post. Autor wyraźnie pisze że zaświeca się kontrolka abs przyczepy a nie samochodu. Jak pamiętam to europa jest zamontowana w samochodzie gdzie tworzyła by błąd.

    1
  • #14 28 Cze 2018 17:39
    prezes0018
    Poziom 9  

    Poczytaj, za co jest odpowiedzialny zawór Europa. To jest objaw tego. A jednostką sterującą ABS auta jest co innego.

    0
  • #15 28 Cze 2018 21:09
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Panowie zawór europa odpowiada za sterowanie naczepom i z mojego doświadczenia wynika że europa łapie błąd i jest ciągle aktywny anie pojawia się i znika podczas jazdy.
    Taki błąd to:
    -napięcie sterowania zaworem,
    -ciśnienie powietrza, czujniki w zaworze
    - przerwany przewód can
    Bez podpięcia komputera nie ma co dalej podejmować dyskusji .

    0
  • #16 28 Cze 2018 22:03
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Dziekuje za odpowiedzi. Jak bede mial auto na placu to podepne jeszcze raz sdp3. Jezeli europa lapie blad to powinienem to wychwycic tym programem. Albo tego bledu nie ma albo go przeoczylem.

    0
  • #17 29 Cze 2018 17:54
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Zawór o którym mowa służy do monitorowania i korekty ciśnienia zadanego dla naczepy-przyczepy oraz zabezpieczenia w przypadku zerwania przewodu powietrza łączącego z naczepę. Za pomocą tego zaworu który jest podłączony do elektroniki ebs system można korygować dopasowywać wyprzedzenie i siłę hamowania zaprogramowaną interfejsem serwisowym na odpowiednim stanowisku diagnostycznym.

    1
  • #18 03 Lip 2018 02:18
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Dajcie spokój z tym zgadywaniem. Bezdyskusyjnie czy ma ciśnienia dobre, a nie udawać głupiego. Zagadać na stacji z diagnostą, który o pneumatyce coś wie. Ciekawe po grzyba komu VCI tester jak wszystkie kody ciągnika są na desce.

    0
  • #19 07 Sie 2018 14:51
    diablo23248
    Poziom 26  

    Sprawdź czy jeśli zamienisz kabel EBS na ABS również będzie błąd. Jeśli nie to do sprawdzenia drożność przewodu sterującego naczepy. Tak jak pisze kolega @stanisławpiotr możliwe, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia zadanego w naczepie. Możliwe również, że różnica pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a informacją wysłaną po CAN jest zbyt duża i to powoduje błąd.
    Spróbuj podpiąć inny ciągnik (z EBS) i zobacz czy usterka również występuje.

    Odnosząc się do pomiaru ciśnień, robiłeś je przy włączonym czy wyłączonym zapłonie?

    0