Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 2011 +Schmitz 2007 - Zapala sie abs naczepy po wcisnieciu hamulca

pawelwoj90 13 Jun 2018 22:15 4143 28
  • [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mak1158
    Level 8  
    Witam. Sprawdzić luzy na piastach naczepy, po wciśnięciu hamulca odsuwa się czujnik od pierścienia ABS ten co jest na piascie i są wtedy zaliczenia prentkosci.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Takie objawy mogą wskazywać na uszkodzenie w modulatorze czujnika ciśnienia lub, jego wadliwe wskazania.
  • #5
    pawelwoj90
    Level 13  
    W tej naczepie na panelu przy zaworze poziomowania i odhamowywania sa dwa zlacza do kontroli cisnienia. Jedno podejrzewam ze jest od obwodu poziomowania a drugie od obwodu hamulcowego. Przy wcisnieciu hamulca bez ladunku na postoju cisnienie na tym zlaczu wzrasta do 3.5 max 4 bara. Czy to prawidlowa wartosc? Wiazka elektryczna sprawdzona pod obciazeniem i jest ok. Luzy na piastach sprawdzone i tez jest dobrze. Ogolnie kierowca nie narzeka na hamulce, ale wg niego od czasu wlaczania sie kontrolki nie dziala rowniez dohamowywanie na zakretach ( hamulec automatycznie zalaczajacy sie nadmiernym przechyleniu). Jakie cisnienie powinno byc na zoltym zlaczu przy wcisnieciu hamulca bez ladunku?
  • #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Ciśnienia na żółtym złączu jest zmienne w zależności od nacisku na tylną oś ciągnika. Ale jeśli kierowca naciśnie gwałtownie z dużą siłą na pedał hamulca to ciśnienie powinno osiągnąć ciśnienie około 7-8.5 bar. Wszystko zależy od systemu ebs samochodu i wysterowania zaworu naczepowego przez ten system który dopasowywuje siłę hamowania (wyprzedzenie) naczepy do samochodu. Przy nie pełnym naciśnięciu pedału hamulca wskazania te które podajesz będą prawidłowe przy pustym zestawie. Ciśnienie to zachowuje się w ten sposób że w początkowym wciskaniu pedału rośnie do około 3.5-4 bary potem pozostaje prawie niezmienne do moment pełnego wciśnięcia pedału hamulca gdzie wzrasta do 7-7.5 a nawet 8 bar.
  • #7
    Artur2910
    Level 17  
    masz problem kolego ze światłem STOP
  • #8
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Podejrzenie awarii hamulców, więc dalsze dywagacje są bezsensowne. Najzasadniej zczytać naczepę, choć na upartego da się i bez. Ostatecznie do sprawdzenia czy to samo na zaciągniętym ręcznym konia, aby wydedukować co dalej.
  • #9
    hubert04
    Level 24  
    Sprawdź lub wymień przewód spiralny pomiędzy samochodem a naczepa
  • #10
    pawelwoj90
    Level 13  
    Zrobilem tak jak podpowiadaliscie. Przewod spiralny nowy, stop sprawdzony. Niestety bez zmian. Zauwazylem tylko ze w chwili spuszczania hamulca recznego na chwile zapala sie tez ta kontrolka. Niestety nie moge dostac nikogo z interfejsem do naczep w czasie gdy samochod nie pracuje. Macie jeszczce pomysly co moge zrobic w swoim zakresie?
  • #11
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Napisz z jakiej miejscowości jesteś to może ktoś się zdeklaruje pomóc w diagnostyce. Wszystkie objawy wskazują na uszkodzony czujnik ciśnienia zadanego w modulatorze.
  • #12
    prezes0018
    Level 10  
    Kolego prawdopodobnie padnięty zawór ebs Europa. Trzeba sprawdzić komputerem lub ewentualnie dla pewności podejmij inna naczepe jeśli ten sam problem to będzie zawór. W razie pytań kontakt priv
  • #13
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Panie "prezes0018" wczytaj się w pierwszy post. Autor wyraźnie pisze że zaświeca się kontrolka abs przyczepy a nie samochodu. Jak pamiętam to europa jest zamontowana w samochodzie gdzie tworzyła by błąd.
  • #14
    prezes0018
    Level 10  
    Poczytaj, za co jest odpowiedzialny zawór Europa. To jest objaw tego. A jednostką sterującą ABS auta jest co innego.
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Zawór o którym mowa służy do monitorowania i korekty ciśnienia zadanego dla naczepy-przyczepy oraz zabezpieczenia w przypadku zerwania przewodu powietrza łączącego z naczepę. Za pomocą tego zaworu który jest podłączony do elektroniki ebs system można korygować dopasowywać wyprzedzenie i siłę hamowania zaprogramowaną interfejsem serwisowym na odpowiednim stanowisku diagnostycznym.
  • #18
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Dajcie spokój z tym zgadywaniem. Bezdyskusyjnie czy ma ciśnienia dobre, a nie udawać głupiego. Zagadać na stacji z diagnostą, który o pneumatyce coś wie. Ciekawe po grzyba komu VCI tester jak wszystkie kody ciągnika są na desce.
  • #19
    diablo23248
    Level 27  
    Sprawdź czy jeśli zamienisz kabel EBS na ABS również będzie błąd. Jeśli nie to do sprawdzenia drożność przewodu sterującego naczepy. Tak jak pisze kolega @stanisławpiotr możliwe, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia zadanego w naczepie. Możliwe również, że różnica pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a informacją wysłaną po CAN jest zbyt duża i to powoduje błąd.
    Spróbuj podpiąć inny ciągnik (z EBS) i zobacz czy usterka również występuje.

    Odnosząc się do pomiaru ciśnień, robiłeś je przy włączonym czy wyłączonym zapłonie?
  • #20
    carzone
    Level 8  
    Witam, nieco moze odswieze temat bo mam podobny problem z podobna naczepa.
    Modulator Wabco 4801020330 w schmitze z 2011 plus daf 105.
    Po wcisnieciu stopu zapala sie abs naczepy w koniu. Naczepa nie posiada zadnych bledow testy przechodzi bez bledow. Ciagnik podmienialem i dalej problem z abs-em wiazke sto razy przegrzebalem. Dodatkowe zasilanie sprawdzone i wszystko ok. Tylko jedno mnie zastanawia dlaczego jak odepne kostke od dodatkowego zasilania to wylacza sie modulator a dopiero po podaniu samej masy na ta kostke sie wlacza modulator. Przeciez on ma mase na glownym zasilaniu i chyba nie powinno go rozlaczac.
    Gdy by byly jakie kolwiek bledy od czujnikow abs badz czujnikow cisnienia to by cos sie zapisalo... Nigdy nie spotkalem sie z takim przypadkiem ze tu dobrze i tam dobrze a abs sie swieci. Macie koledzy jakies pomysly bo mi sie skonczyly a modulator tani jest....
    A i jest tak ze jak wylacze wzzystkie swiatla to zapala sie pozniej. A przy wlaczonym wstecznym i przeciw mgielnym zapala sie od razu. A na samej pozycji to tak mniej wiecej po 2 sekundach. Przeciez to jest osobna wiazka. Jedyne miejsce gdzie sie modulator laczy ze swiatlami to zlacze 24n .
  • #22
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Zawór Wabco ma jeszcze jedno zasilanie awaryjne poprzez światło stop. Wyjmij wtyczki od instalacji świetlnej z naczepy pozostaw tylko wpięty przewód EBS. Jeśli błąd się nie pojawi wygląda na to że modulator ma usterkę zasilania od świateł stop lub jeszcze jest jakaś inna przyczyna.Pytanie czy napięcia i masy sprawdzałeś na wtyczce modulatora czy na ISO.
  • #24
    carzone
    Level 8  
    I od stopu i na glownym z prodem jest ok. Sprawdzone zarowka. Diagnozuje jaltestem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i jak odepne kostke od zasilania ze stopu to wylacza sie modulator.
  • #26
    carzone
    Level 8  
    Jak podam sama mase od swiatel wtedy sie testuje modulator.
  • #29
    carzone
    Level 8  
    Dziękuję wszystkim za wsparcie i schematy. Zrobiłem przepinke masy z iso do 24n i jest ok. Docelowo zawor bedzie do naprawy najprawdopodobniej upalila się masa w zaworze. Poniewaz zasilania pokazuje ze sa ok. Testy zlacza 24n tez ok. Wiazke tutaj pomijam ponieważ nie wytrzymalem i wyjalem go na stół i na stole zrobiłem podobny test i wyszło tak samo. Dziękuję i pozdrawiam ;-)