Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Bosch SGS5662 - Uszkodzony triak Z9M (Z0109MN) od aktuatora zmywarki (dozownik)

koniu123 14 Cze 2018 12:26 348 12
  • #1 14 Cze 2018 12:26
    koniu123
    Poziom 9  

    Witam,

    mam uszkodzony triak, ktory steruje aktuatorem dozownika w zmywarce.
    Niestety mam popalone sciezki. Czy ktos moze mi powiedziec, czy jest kontakt pomiedzy sciezka (patrz strzalka) a prawa nozka triaka Z9M ?
    Dzieki z gory

    Pozdrawiam
    Adam

    Bosch SGS5662 - Uszkodzony triak Z9M (Z0109MN) od aktuatora zmywarki (dozownik)Bosch SGS5662 - Uszkodzony triak Z9M (Z0109MN) od aktuatora zmywarki (dozownik)

    0 12
  • Pomocny post
    #3 14 Cze 2018 23:23
    peter falk
    Specjalista AGD

    Nie chc kraka, ale uszkodzenie triaka aktuatora powoduje w Boschu zgon modu逝.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Cze 2018 08:01
    TONI_2003
    Moderator

    peter falk napisa:
    uszkodzenie triaka aktuatora powoduje w Boschu zgon modu逝.
    Czas poka瞠 :D bo np. tutaj :arrow: Link :idea:

    0
  • #5 15 Cze 2018 08:58
    koniu123
    Poziom 9  

    Wielkie dzieki za fotke PCB !
    p.s. wlasnie ten zamkniety juz temat nakierowal mnia na aktuator. Bo sama wymiana triaka nic by nie dala. Dam znac czy sie udalo. Czy jest szansa na nowy modul ? Po numerze z plytki niestety nic nie znalazlem (Siemens 654201.21.01_b + plytka z LCD i przyciskami 654201.21.10).

    0
  • #6 15 Cze 2018 09:18
    alekt77
    Poziom 26  

    Zanim zaczniesz szuka sprawnego modu逝 spr鏏uj naprawi sw鎩. Daj dobre zdj璚ie drugiej strony p造tki, szczeg鏊nie w obszarze pod uszkodzonym triakiem i tym wylutowanym przeka幡ikiem. W tych modu豉ch na ca貫 szcz窷cie sterowanie triaka nie jest bezpo鈔ednio z µp ale przez tranzystor, µp m鏬 prze篡.

    0
  • #7 15 Cze 2018 09:57
    koniu123
    Poziom 9  

    Z drugiej strony wszystko wyglada dobrze, przepalila sie tylko sciezka od warystora i kondensatora X2 (zabezpieczenie pradowo-przepieciowe najprawdopodobnie nie dalo rady)

    Bosch SGS5662 - Uszkodzony triak Z9M (Z0109MN) od aktuatora zmywarki (dozownik)

    0
  • #9 15 Cze 2018 11:31
    koniu123
    Poziom 9  

    Pomiar wskazuje na 10kΩ, lewy powy瞠j 100Ω i po prawej 10kΩ.

    0
  • #10 15 Cze 2018 11:46
    alekt77
    Poziom 26  

    Czyli uszkodzony. Sprawd jeszcze tranzystor.

    0
  • #11 15 Cze 2018 13:54
    koniu123
    Poziom 9  

    Czy moge mimo to podlaczyc modul do zmywarki nie podlaczajac aktuatora ? Chcialbym zobaczyc czy wogle dziala, bo po wybuchu triaka niestety LCD byl ciemny.
    Czy tranzystor moze byc BC847C (NPN 45V SOT23)

    0
  • Pomocny post
    #12 15 Cze 2018 15:34
    alekt77
    Poziom 26  

    My郵 瞠 je郵i "pocerujesz" uszkodzone 軼ie磬i, wylutujesz uszkodzone elementy i nie pod陰czysz z陰czki aktuatora to pod陰czaj帷 do zmywarki niczym nie ryzykujesz. Wy鈍ietlacz powinien o篡. Tranzystor musisz dobra po kodzie umieszczonym na oryginalnym, ja nie pami皻am jaki tam jest a na mojej p造tce ju go nie ma :cry:

    0
  • #13 30 Sie 2018 08:11
    koniu123
    Poziom 9  

    Triak wymieniony, sciezki pocerowane. Uzywany aktuator wpiety. Zmywarka dziala az milo. Dziekuje za pomoc !!!

    0