Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód idealny do miasta i trasy

Alfred23 14 Cze 2018 12:40 714 26
  • #1 14 Cze 2018 12:40
    Alfred23
    Poziom 6  

    Kochani potrzebuję podpowiedzi jakie autko wybrać. Główne kryteria to :
    rocznik po 2003, silnik pb między 1.4-1.8 segment c lub d
    przedni napęd, silnik współpracujący z lpg mechanicznie i elektronicznie mało skomplikowany aby szary Kowalski z podstawową wiedzą mógł coś naprawić.Budzet 12 tys
    Nie może być tak awaryjny jak Stilo.

    0 26
  • #3 14 Cze 2018 12:53
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Raczej szczerze auto nie do znalezienia.

    0
  • #4 14 Cze 2018 14:59
    Alfred23
    Poziom 6  

    Dlaczego ? Rozchodzi mi się o auto które nie jest awaryjne i nie ma ciągłych kłopotów z elektryką bądź z mechaniką.

    0
  • #5 14 Cze 2018 21:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Hyundai getz , Kia ceed I30 astra H i inne mniej poszukiwane marki za to nieco młodsze .

    0
  • #6 16 Cze 2018 00:39
    Alfred23
    Poziom 6  

    Raczej kia ceed jak wygląda tam sprawa z trwałością silnika i elektroniką?

    0
  • #7 16 Cze 2018 05:29
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Ceed i I30 to bliźniacze konstrukcje. Auta proste i nieco surowe konstrukcyjnie, ale nie generujące większych problemów i dlatego trwałe. Silniki benzynowe właściwie wszystkie pod gaz, najlepszy byłby chyba 1,6 122KM.

    0
  • #8 16 Cze 2018 06:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Alfred23 napisał:
    mało skomplikowany aby szary Kowalski z podstawową wiedzą mógł coś naprawić

    Wszystkie takie są. Jeśli ktoś uważa inaczej to znaczy że brak mu tej "podstawowej wiedzy" i w ogóle nie powinien tam rąk pchać.

    0
  • #9 16 Cze 2018 12:45
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Ceed i I30 to bliźniacze konstrukcje. Auta proste i nieco surowe konstrukcyjnie, ale nie generujące większych problemów i dlatego trwałe. Silniki benzynowe właściwie wszystkie pod gaz, najlepszy byłby chyba 1,6 122KM.


    Pewnie że tak, silniki dwuzaworowe na gaźniku, zawieszenie na resorze, spryskiwacz szyb to ręczna pompka, może i tak było ....ale 30 lat temu. Teraz Kia i Hyundai to bardzo zaawansowane jednostki, zmienne wzniosy, zmienne czasy zaworów itd.
    Polska to bardzo dziwna kraj, ale wejdź na strony amerykańskie , australijskie i porównaj ceny nowych ki, hyundai z cenami nowych audi. Przykład z Australii cena nowego i30 od 34000 ichniejszych dolarów i cena nowego audi a3 od 35000 tamtych dolarów. Mam optimę kombi (2017) z 2 litrowym silnikiem w benzynie i po trasie jak zechcę zejdę poniżej 6 litrów na 100 km. Przy normalnej jeździe 6,3 do 6,5. Mam jeszcze rio (2013) z przebiegiem 120 tysi i jak na razie tylko żarówki (i to dwie).
    Robię trochę przy samochodach i prawda jest taka że gdyby nie niemieckie samochody to byłoby ciężko.

    0
  • #10 16 Cze 2018 18:31
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Aleksander_01 napisał:
    Pewnie że tak, silniki dwuzaworowe na gaźniku, zawieszenie na resorze, spryskiwacz szyb to ręczna pompka, może i tak było ....ale 30 lat temu. Teraz Kia i Hyundai to bardzo zaawansowane jednostki, zmienne wzniosy, zmienne czasy zaworów itd.

    kolego pisałe o ceed i I30, a tam gaxników i resorów juz nie ma wiec nie bardzo rozumien do czego nawiązałeś?
    Poza tym Korea robiła i robi dobre auta, kiedyś były brzydkie i toporne w środku, ale technicznie zawsze w porządku, a teraz maja dużo ciekawszą linie nżz większość francuzów, niemców.
    Wspomniana przez Ciebie optima po raz 3 wygrała w rankingu desing'u w motoryzacji.
    Mój nr 1 z Korei to cadenza, może kiedyś...

    0
  • #11 16 Cze 2018 18:47
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Uważaj bo marzenia się spełniają.

    0
  • #12 16 Cze 2018 20:41
    E8600
    Poziom 35  

    Alfred23 napisał:
    Nie może być tak awaryjny jak Stilo.

    Kolego nie strasz bo szukam teog modelu.

    Marka nie jest wyznacznikiem a wiedza przy zakupie i szczęście.
    Wszystkie obecnie produkowane auta są robione aby byle kto ich nie naprawiał. Obecnie mechanicy muszą mieć sporą widzę o elektronice a większość napraw mechanicznych zaczyna się od diagnostyki komputerowej.

    Jedyna rada kup pan Ładę - chociaż części tanie.

    1
  • #13 16 Cze 2018 21:28
    Alfred23
    Poziom 6  

    Nie pchaj się w Stilo ja dzięki niemu poznałem motoryzacja od strony mechanicznej i elektronicznej ale przez niego straciłem kupę kasy i nerwów.

    0
  • #14 16 Cze 2018 21:37
    E8600
    Poziom 35  

    Alfred23 napisał:
    Nie pchaj się w Stilo ja dzięki niemu poznałem motoryzacja od strony mechanicznej i elektronicznej ale przez niego straciłem kupę kasy i nerwów.

    Krajowy czy sprowadzany?

    0
  • #15 16 Cze 2018 21:39
    Alfred23
    Poziom 6  

    Sprowadzony drugi właściciel w Polsce jest do sprzedania pw

    0
  • #16 16 Cze 2018 21:48
    E8600
    Poziom 35  

    Alfred23 napisał:
    Sprowadzony drugi właściciel w Polsce jest do sprzedania pw

    Odpisałem. Niestety niech kolega nie liczy zwrotu zainwestowanych pieniędzy w to auto. Auta z zagranicy są zajechane choć potrafią wyglądać ładnie i takiego nie chcę tylko krajowe choćby było poobijane.
    I nie jest to tak, że Stilo to taka tragedia tylko podobnie można trafić z każdą marką.
    Znajoma kupiła Volvo S60 a remont wyszedł ponad 6 tys na start. Więc z każdą marką można trafić na skarbonkę.

    Jeśli kolega nie chce kupić skarbonki niech kupi młode auto krajowe z udokumentowanym przebiegiem choćby to był Chevrolet AVEO lub inne małe autko w wersji bieda-edition.

    0
  • #17 18 Cze 2018 20:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    E8600 napisał:
    Auta z zagranicy są zajechane choć potrafią wyglądać ładnie i takiego nie chcę tylko krajowe choćby było poobijane.

    Nie ma takiej reguły. Można powiedzieć odwrotnie i i tym sie spodkałem, że krajowe są często niedoinwestowane, bo ludzi nie stać na prawidłowe utrzymanie auta. Za (zachodnią) granicą ludzi stać na ich utrzymanie , a ponadto rzadko kupują auta ponad ich stan- czego nie da się powiedzieć o Polakach.
    Jak kupisz od Niemca, a nie od 3-ego z rzędu Turka, to mimo dużego przebiegu , auto z TUV'em będzie ok.

    Dodano po 36 [minuty]:

    Alfred23 napisał:
    Samochód idealny do miasta i trasy

    Jest tylko jedna odpowiedź: służbowy.

    2
  • #18 18 Cze 2018 20:44
    E8600
    Poziom 35  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jak kupisz od Niemca, a nie od 3-ego z rzędu Turka, to mimo dużego przebiegu , auto z TUV'em będzie ok.

    Zgadza się tylko takie auto będzie znacznie droższe. Większość aut sprowadzanych na handel pochodzi z placów od Turka i jest skarbonką.

    0
  • #19 18 Cze 2018 20:50
    keseszel
    Poziom 26  

    Nie kupuj auta do miasta i tyle. Kup sobie rower elektryczny i będziesz mieć spokój. Każde auto się psuje. Przelicz sobie wymianę rozrządu, koszty eksploatacyjne i sprawdź czy będzie Cię stać.

    1
  • #20 24 Cze 2018 01:14
    dodek10
    Poziom 14  

    kup jakąś starą ale zadbaną toyote i bedziesz pan zadowolony - przynajmniej bedzie bezawaryjnie.

    0
  • #21 24 Cze 2018 01:31
    rozales
    Poziom 24  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jest tylko jedna odpowiedź: służbowy.

    Dodam tylko, że jako terenowy też jest dobry.
    A pali praktycznie nic :)

    0
  • #22 03 Lip 2018 17:33
    Alfred23
    Poziom 6  

    Koledzy wypowiedzcie mi się na temat tych samochodów , interesuje mnie opinia na temat awaryjności i częstotliwości występowania awarii. Weźcie pod uwagę że będę robił 50/50 trasa/miasto, przebiegi około 30 tys rocznie liczę też na radę z waszej strony co do wyboru samochodu. Odpada wszystko co małe , z tylnym napędem, i drogie w serwisie a reszta tak jak wyżej.
    Toyota Avensis II jaki silnik typowo pod LPG ?
    Golf V 1.4 16v lub 16.8v
    Skoda Superb I 2.0
    Honda Accord VII 2.0

    0
  • #23 03 Lip 2018 20:21
    TheRafiki000
    Poziom 10  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jak kupisz od Niemca, a nie od 3-ego z rzędu Turka, to mimo dużego przebiegu , auto z TUV'em będzie ok.

    Nie upieraj się z tą "zacnością" aut od Richard-ów czy Heinz-ów bo denerwujesz tych co właśnie wyjechali od mechanika :D

    Staram się rozpracować polskiego klienta o co mu konkretnie chodzi... szukasz auta do jazdy m.in. w trasie , a nie gryzie Cię golfik 1,4 i najtańsze oferty accorda i avensisa z kategorii "śmietnik" :?:
    1. Avensis wg mnie trochę słaby budżet, do tego tankujesz paliwko razem z olejem. Jeśli już to brać egzemplarz polifcie.
    2. Za golfem z 1,4/1,6 bym się nawet nie rozglądał, silniki dobre do LPG ale dużo palą jak na swoje marne osiągi
    3. W superbie masz nietrwałe przednie zawieszenie, koszt wymiany kompletu (na dobrej jakości części) to ok. 1500zł. Silnik może chlapnąć trochę oleju, a reszta raczej ok.
    4. Z accordem tak jak z avensisem mały budżet. Silniki 2,0 na początku produkcji miały problem z wycierającym się wałkiem rozrządu, przy montażu LPG dochodzi regulacja luzów zaworowych.

    0
  • #24 03 Lip 2018 21:57
    Alfred23
    Poziom 6  

    Budżet podniosłem bo nic nie kupie w tych pieniądzach. Czyli tak sensownie aby nie bawić się w remont samochodu lepiej kupić coś droższego w niższej klasie z małym przebiegiem nastukać przebiegu i sprzedać.
    Moja praca wiąże się właśnie z trasami i przebiegiem rzędu tych 30 -35 tys km rocznie. Jak wy byście postąpili ? Samochód paro letni czy coś starszego i remont?

    0
  • #26 04 Lip 2018 00:53
    TheRafiki000
    Poziom 10  

    Alfred23 napisał:
    Budżet podniosłem bo nic nie kupie w tych pieniądzach.

    To ile teraz chcesz przeznaczyć na samochód?
    Alfred23 napisał:
    Samochód paro letni czy coś starszego i remont?

    Ale co zamierzasz remontować :?:

    0
  • #27 07 Lip 2018 15:48
    dodek10
    Poziom 14  

    A może octavia I gen z 1,8t z lpg współpracuje spoko i osiągi też spoko w każdym razie jest łatwa w naprawach i łatwa do odsprzedaży tak samo jak octavia II z 1.6mpi + lpg
    Fajna opcja z LPG to jeszcze Vectra C
    Japonia moze być troche kłopotliwa z LPG choć jak bedzie to wyregulowane to ok. Jedno coby o nich nie mówić jeżeli dobrze sprawdzic blache i czy silnik przed zakupem że nie źre oleju to silnik przeżyje bude
    Avensis II -ten nowszy 1.6 lub 1.8 ale raczej 1.8. ale jak widzę jakie mają przebiegi na mobile de to wydają sie być solidne.
    obrócz avensisa polece ci jeszcze Camry - te samochody robią niebotyczne przebiegi w USA po 400tyś mil ~640kkm i naprawde ludzie sobie je cenią za solidność ale ceny są poza twoim zasiegiem a te najtansze to szkoda nerwow. Jednak znaleźć dobrą camry z 2.2 (tyle że roczniki 2002 ) to jest sprzęt nie do zajechania.

    Ja to widze tak z autami - niemce mają solidne budy ale zawsze coś sie lubi sypać jakieś czujniki elektronika czasami silniki + czesto zawieszenia.
    W japoni jest zgoła inaczej - blachy są kiepskie i raczej słabe - lubi ich ruda szmata . ale silniki czy zawieszenie mają solidne i jeżeli jako tako się o to dba to silniki są nie do zajechania.
    Jeżeli robisz takie przebiegi to raczej szukałbym auta dużego i wygodnego na trasy najlepiej jeszcze z automatem bo jazda na trasach kompaktami z 1.4 pod maską to jest mordęga .
    Gdybym był na twoim miejscu brałbym camry 2.2 z LPG obowiązkowo z automatami te silniki sa jeszcze starej daty i sa dopracowane rozrząd jest bezkolizyjny i raczej nie biorą oleju. Tu jest ciekawy przykład auta z przebiegiem 650k mil https://youtube.com/watch?v=atPrVST29Ng

    0