Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatorów żelowych połączonych szeregowo

Starystefana 16 Cze 2018 01:14 216 6
  • #1 16 Cze 2018 01:14
    Starystefana
    Poziom 2  

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i raczej początkujący w kwestiach elektrycznych a zwłaszcza związanych z ładowaniem akumulatorów. Po pierwsze to nie za bardzo mogę się połapać na forum i nie wiem czy finalnie piszę w dobrym dziale. Jeśli nie to bardzo mocno przepraszam i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Czytałem podobne tematy lecz żaden nie zaspokaja mojej potrzeby. W zasadzie mam 3 pytania przy czym to każde kolejne poniekąd jest zależne od odpowiedzi na poprzednie. Chodzi o ładowanie 2 akumulatorów "żelowych" połączonych szeregowo, 12V 4.5Ah każdy. Jest to bateria skutera elektrycznego wiec nie jest to układ pracujący jak przeczytałem w innym temacie "bufurowo", lecz raczej do rozładowania a przynajmniej do stanu w którym skuter przestaje już reagować na manetkę.

Pierwsze pytanie:
    Jaka jest specyfikacja takiej baterii? Od zawsze wiem że połączenie szeregowe zsumuje napięcia czyli powinno być 24V i to się zgadza z naklejką na skuterze natomiast wydawało mi się zawsze że pojemność w tej sytuacji nie wzrośnie natomiast naklejka głosi iż jest to układ 24V 9Ah. Która wersja jest prawidłowa?

Z góry dziękuję za pomoc

0 6
  • #2 16 Cze 2018 05:49
    arturdip
    Poziom 26  

Jeśli są połączone szeregowo to łączna pojemność(całego zestawu) to pojemność najsłabszego akumulatora.Nie sumuje się

0
  • #4 16 Cze 2018 15:14
    beam_beer
    Poziom 18  

Reasumując:
    Przy idealnych akumulatorach miałbyś 4,5 Ah 24V.
    9 Ah 12V miałbyś przy równoległym połączeniu.

9 Ah i 24V jest w tym przypadku niemożliwe.

0
  • #5 17 Cze 2018 02:40
    Starystefana
    Poziom 2