Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 2001 1.6 16V problem z klimatyzacją/sprężarką

16 Cze 2018 17:24 768 18
  • Poziom 9  
    Witam. Dwa miesiące temu zakupiłem Astre G 2001r. z silnikiem 1.6 16V, do jazdy "na co dzień". Wiadomo autko nie jest nowe i trzeba było powymieniać parę drobiazgów, aż w końcu przyszedł czas na ogarnięcie klimatyzacji. W aucie jest najprostsza klima manualna i niedziałała odkąd zakupiłem auto, więc podjechałem do znajomego mechanika który ma "maszynke do nabijania itd" i po pierwszym sprawdzaniu, dobiciu oleju i niewielkiej ilości czynnika(około 200g, ponieważ nie miał już akurat więcej czynnika), klima zadziałała, sprężarka się włączyła, słaby chłodek leciał z nawiewu ale okazało się że jest mała nieszczelnośc na jednym z oringów , szybka wymiana załatwiła sprawę.

    Podjechałem do znajomego następnym razem, jak już ogarnął czynnik, podłączył maszynke, nabił 600g czynnika, klimatyzacja zadziałała ale pojawił się problem, leciał słaby chłodek z nawiewów, znajomy sprawdza na maszynce i mówi że coś jest nie tak z ciśnieniem że jest bodajże za duże, patrzymy dalej i okazało się że sprężarka działa cały czas i się nie wyłącza, poprzestawiał przełączniki od ciśnienia w "maszynce" i zaczął lecieć elegancki chłodek z nawiewów ale sprężarka dalej się nie wyłączała i tu jest skierowane moje pytanie czy to normalne że sprężarka działa cały czas?? obok wentylatora klimy jest czujnik/presostat 3 pinowy czy on nie powinien wyłączać sprężarki, ponieważ z tego co wyczytałem to powinna się chyba włączać i wyłączać??
  • Poziom 26  
    A dlaczego ma się wyłączać ?????? to jest prosty układ klimatyzacji wyłączy się jak będzie za niskie ciśnienie w układzie (brak czynnika ) lub jak ją wyłączysz przyciskiem AC ... Ten trzy pinowy czujnik (analogowy )to czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje pracą wentylatorów i zabezpiecza sprężarkę (przez moduł chłodzenia lub ecm w zaleznosci od wersji) ...
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim wartość Ciśnień, wentylator chodzi?
    Po co ktoś dodał olej i Ile?
  • Poziom 9  
    Ok, zrobiłem w sumie mały błąd, ponieważ mogłem zostawić klime nabitą, pojezdzic autem i zobaczyć co się dzieje. Teraz tak zrobię i dokładniej dam znać jak się sprawuje.
  • Poziom 9  
    Witam, raz jeszcze. Byłem u znajomego w warsztacie, nabiliśmy klimatyzacje jeszcze raz i co się dzieje, podczas działania/sprawdzania niskie cisnienie trzyma 3 Bary, natomiast wysokie ciśnienie dochodzi do aż około 30 barów na wolnych obrotach i dopiero załącza się wentylator klimatyzacji, natomiast gdy "przygazowałem" silnik do około 2500-3000 obrotów to klimatyzacja dobijała wysokie ciśnienie momentami do aż 35 barów i dopiero załaczał się wentylator. Z tego co mi się udało wyczytać to wygląd na to że niskie ciśnienie jest w porządku, natomiast wysokie jest o wiele za duże. Oczywiście kilmatyzacja chłodziła ale od tego zbyt dużego ciśnienia aż sprężarka zaczęła "piszczeć". Do tego zapala mi się kontrolka od układu chłodzenia i po szczytaniu pokazuje błąd 1540, z tego co wyczytałem jest to problem z ciśnieniem w układzie klimatyzacji. Czy tak wnioskując problemem może być, uszkodzony/wadliwy presostat który przekłamuje(za pózno załącza wentylator) i stąd problem z tak wysokim ciśnieniem?? Czy może być inna przyczyna??
  • Poziom 9  
    Fakt zdziwiło mnie to że wentylator włącza się odrazu na maksa i wyczytałem że faktycznie brak pierwszego biegu powoduje duży wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ok, to biorę się teraz za sprawdzenie wentylatora może to poprostu rezystor/opornik, zobaczymy, dam znać jak tam postęp.Pzdr
  • Poziom 9  
    Zdemontowałem dzisiaj wentylator klimy i po podaniu napięcia "na krótko" działa zarówno pierwszy jak i drugi bieg czyli wentylator jest sprawny, wziąłem się następnie za moduł/sterownik który jest "za zderzakiem" od strony kierowcy, zdemontowałem go, styki wyglądają w porządku nic niepośniedziałe, ale czy można jakoś sprawdzić sam moduł czy jest sprawny?? które styki odpowiadające za pracę wentylatora?? Nie mogę nigdzie znalezc zbytnio info na ten temat.
  • Poziom 9  
    kortyleski napisał:
    Można. Komputerem kazać mu załączyć poszczególne biegi wentylatora. O ile będzie komunikacja...

    Rozumiem że innej opcji jak tylko komputerem, ewentualnie podmienić na 100% sprawny moduł, to niema??

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Pablos235 napisał:
    Zdemontowałem dzisiaj wentylator klimy i po podaniu napięcia "na krótko" działa zarówno pierwszy jak i drugi bieg czyli wentylator jest sprawny

    Nie masz pojęcia to ustrojstwo ma 5 biegów.

    Co do ilości biegów przyznam że jestem mocno zdziwiony. Można wiedzieć jak to funkcjonuje?? Przewertowałem trochę for o astrach itd. i nigdzie nie pisano o tylu biegach, dodam że moja astra jest z 2001, silnik 1.6 16v, natomiast do wentylatora dochodzą 3 kable i jest 1 rezystor.
  • Poziom 9  
    Powoli mi ręce opadają, im dalej w las tym gorzej. Podłączyłem dzisiaj spowrotem moduł, i od tego czasu zaczął mi jeszcze świrować wskaznik temperatury w liczniku, rośnie do pionu-opada do 80C, znowu wzrośnie-spada poniżej 80C jakby ktoś "kręcił potencjometrem" i do tego co chwilę załącza się wentylator klimy, włączy się pochodzi 2-3 sekundy i się wyłącza i do tego zaczął wyskakiwać błąd 1530. Może mieć to wszystko ze sobą jakiś związek??
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Masz moduł w nadkolu czy nie masz? Masz wentylator z przodu i z tyłu chłodnic? Bo widzę że to jakiś ulep chyba.


    Moduł jest. Dla rozwiania wątpliwości itd. jest to Astra G 2001r. 1.6 16V, Z16XE, klimatyzacja manualna, posiada dwa wentylatory, jeden na chłodnicy cieczy, drugi od klimatyzacji, za zderzakiem od strony kierowcy jest moduł/sterownik.

    Czy jest ewentualnie taka możliwośc, ponieważ często piszą że styki w tym miejscy śniedzieją itd. psikałem jakby co wtyczki kontaktem, możliwe że nie do końca coś przeschło i stąd te "wariacje" po założenie spowrotem modułu??
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To sprawdź wszystkie opornice .


    Można dokładniej, o których opornicach mowa, gdzie się ewentualnie znajdują?? wentylatorów czy w tym module?? Dodam że po demontażu modułu rozkręciłem go aby zobaczyć czy w środku niema jakiejś wilgoci czy syfu, ale wszystko było elegancko czyściutkie i nic w nim nie ruszałem/nie sprawdzałem.