Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rav4 1998 benzyna lpg automat - Zapala sie zolta kontrolka silnika...

Luisfonsi 17 Cze 2018 01:02 186 4
  • #1 17 Cze 2018 01:02
    Luisfonsi
    Poziom 2  

    Witam od 3lat posiadam Rav4 gen.1 z 1998r z silnikiem 2.0ben z lpg automat. Od jakiegos czasu mam z nia problem po odpaleniu zapala mi sie zolta kontrolka silnika czasami silnik zaraz gasnie a czasami chodzi normalnie ale po wcisnieciu lekko gazu zadlawia sie i gasnie a wczoraj palila mi sie kontrolka ale moglem jechac normalnie po przelaczwniu na gaz kontrolka zazwyczaj gasnie nieraz jest tak ze sie nie zapala wogole przy odpalaniu. Dzisiaj pol dnia autko dzialalalo bez zarzutow. Gdy ja odpalilem oczywiscie kontrolka sie palila nawet i na gazie ale jedzie normalnie gdy nagle na postoju na czerwonym swietle obroty mi wskoczyly na 2tys i zaraz spadly i zarowno podczas jazdy bez dodawania gazu obroty trzymaly sie na 1.5tys mechanik mowi ze to cos z imobilajzerem bo taki mial blad i 2 blad czuknik podcisnienia ukladu chlodzacego czy cos takiego. A i na postoju gdy kontrolka sie palila po dodaniu gazu do podlogi (na benzynie) wkrecil mi soe silnik tylko do 3tys z hakiem po puszczeniu znowu tyle probuje znowu i go muli potem jagby cos strzelilo puszczam znowu gaz podloga i wkreca sie normalnie wiem ze sie rozpisalem ale nie umiem tego opisac w kilku slowach. Czy ktos wie moze w czym tkwi problem ze tak sie dzieje prosze o pomoc z gory dziekuje.

    0 4
  • #2 17 Cze 2018 07:06
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Lepiej będzie jak napiszesz co to za błędy bo Twój opis błędów nijak ma się do usterki auta.

    0
  • Pomocny post
    #3 17 Cze 2018 08:45
    helmud7543
    Poziom 42  

    Na pewno objawy to nie immobilizer :-)
    Trzeba jechać do mechanika, który będzie w stanie zdiagnozować co jest przyczyną, bo takie objawy mogą powodować:
    1. Uszkodzone elementy układu zapłonowego.
    2. Niesprawny dolot (w tym nieszczelność, również na korku lub bagnecie oleju, niesprawny któryś z czujników - przepustnicy np).
    3. Niesprawność układu paliwowego benzyny (nie wiemy nawet czy go zalewa czy ma za ubogo w momencie wystąpienia usterki). Może być pompa, filter, czujnik ciśnienia.
    4. Niesprawność układu LPG (reduktor, wtryski, mapsensor).
    5. Rozregulowane LPG (sprawna technicznie, ale nieprawidłowo wprowadzone korekcje powodujące rozjeżdżanie map benzyny).
    6. Niesprawny silnik (głowica).
    7. Niesprawny układ wydechowy (któraś z sond, katalizator).
    8. Niesprawny czujnik temperatury.
    To tak na początek, także jak sam widzisz bez diagnostyki ani rusz, chyba że chcesz wymienić silnik z osprzętem oraz obie instalacje paliwowe w ciemno.

    0
  • #4 18 Cze 2018 18:54
    Luisfonsi
    Poziom 2  

    Dzieki za podpowiedzi ale wczoraj doszedlem co sie dzieje robilo sie tak jak by zwarcie na czujniku przepustnicy. Bo nawet po rozlaczeniu akumulatora dalej szla zwara na czujnik po odpieciu kostki od czujnika zwarcie ustalo. I mam pytanie jeszcze male czy do wymiany bedzie sam czujnik czy cos jeszcze z gory dziekuje za wyczerpujace dpisanie...

    0
  • #5 18 Cze 2018 19:11
    kortyleski
    Poziom 41  

    Luisfonsi napisał:
    po rozlaczeniu akumulatora dalej szla zwara na czujnik

    Poczekaj więc aż ta nieszczęsna zwara pójdzie gdzieś dalej. Najlepiej do sąsiada😂
    Jak na razie to co piszesz to jakiś bełkot nie związany z elektroniką samochodową. Napisz po ludzku o co chodzi. I podaj kody błędów

    0