Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)

piotr0piotr 21 Cze 2018 11:51 7497 59
  • #31
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    Janusz_kk napisał:
    piotr0piotr napisał:
    Jeśli wiesz, że masz spadek średnio 1V jak podłączysz urządzenie, to dlatego też w moim testerze jest korekcja napięcia w programie

    A skąd to wiadomo? nie pokazałeś ani programu, ani schematu, nawet nie wspomniałeś o algorytmach pomiaru.


    Schemat masz w postaci zdjęcia PCB , pisałem jak to mierzyłem, program jest pisany w asemblerze na procesor.

    Wykonane w programie KiCad

    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)

    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
  • PCBway
  • #32
    Freddy
    Poziom 43  
    piotr0piotr napisał:
    Ciekawe stwierdzenie to moje pytanie jest: dlaczego w takim razie w sklepie są sprzedawane testery takiego typu?
    To nie znaczy, że to jest dobre i wiarygodne. :)
    Sporo różnych urządzeń jest sprzedawanych, a ich przydatność i skuteczność jest wątpliwa.
    piotr0piotr napisał:
    Jeśli wiesz, że masz spadek średnio 1V jak podłączysz urządzenie, to dlatego też w moim testerze jest korekcja napięcia w programie
    Co da korekcja, jeśli spadek jest zależny od obciążenia?

    Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens.
  • PCBway
  • #33
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    Freddy napisał:
    Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens.

    I od tego nie ma odstępstw.
    Kolego @piotr0piotr a może pomyśl nad wersją 2.0 swojego urządzenia. Czujnik montowany przy akumulatorze. Tam pomiar napięcia. Do tego pomiar prądu w oparciu o efekt Halla. Dane gromadzone w pamięci urządzenia i przesyłane do telefonu przez BT lub WiFi. Cała analiza danych już w smartfonie.
    O! Takie coś to i ja bym chyba chętnie wmontował. :-P
  • #34
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Freddy napisał:
    Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens.

    I od tego nie ma odstępstw.
    Kolego @piotr0piotr a może pomyśl nad wersją 2.0 swojego urządzenia. Czujnik montowany przy akumulatorze. Tam pomiar napięcia. Do tego pomiar prądu w oparciu o efekt Halla. Dane gromadzone w pamięci urządzenia i przesyłane do telefonu przez BT lub WiFi. Cała analiza danych już w smartfonie.
    O! Takie coś to i ja bym chyba chętnie wmontował. :-P


    Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens - oczywiście tak się mierzy dla dokładnego zobrazowania stanu akumulatora i ustalenia przyczyny usterki w instalacji elektrycznej samochodu.
    Gdybym wykonał takie urządzenie o które prosisz jego cena by była 4 krotnie większa od tej, która jest za taki tester (takie dokładne urządzenie pomiarowe wykorzystuje się na stacjach diagnostyki) . Wątpię czy wtedy ktoś by był zainteresowany kupnem, bo nikt chyba nie wozi laboratorium pomiarowego w swoim samochodzie, żeby się dowiedzieć jakie ma napięcie na klemach akumulatora i ile tez prądu może przepływa przez kabel. Dla przeciętnego człowieka takie informacje nic nie mówią (ile prądu przepływa przez kabel, tyle do dobrze a może nie ?) chyba że testujesz jakiś nowy model akumulatora który ma wejść do produkcji.
  • #35
    Freddy
    Poziom 43  
    piotr0piotr napisał:
    Wątpię czy wtedy ktoś by był zainteresowany kupnem, bo nikt chyba nie wozi laboratorium pomiarowego w swoim samochodzie, żeby się dowiedzieć jakie ma napięcie na klemach akumulatora i ile tez prądu może przepływa przez kabel
    Wbrew pozorom bardziej istotne jest napięcie na klemach.
    Co kogo będzie obchodzić napięcie na gnieździe zapalniczki, skoro wszystkie odbiorniki są zasilane z akumulatora, a nie z tego gniazda?

    Gdyby taki tester był sprzedawany i byłoby w nim uczciwie napisane, że to pomiary na gnieździe zapalniczki,
    oraz że trzeba sobie skalibrować tester w oparciu o spadki napięć w instalację konkretnego własnego auta, bo pomiar nie będzie właściwy, mało kto by go nie kupił.
  • #36
    Marian B
    Poziom 35  
    Widzę że mój post o tym że bardziej wiarygodne badanie akumulatora można zrobić za pomocą woltomierza i rezystora moderator usunął, bo nie "pasował" mu rezystor ale zaryzykuje jeszcze i podam przykład rozwiązania fabrycznego:
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
    Taki pomiar napięcia pod obciążeniem powie bardzo dużo. Można też sprawdzić każdą celę osobno, no i niema tu żadnego procesora.

    Marek_Skalski: Dziękuję Koledze za merytoryczne podejście do sprawy. Poprzedni post usunąłem, ponieważ był bezwartościowy dla Autora tematu, dla Kolegów i dla Forum. Pozdrawiam! :)
  • #37
    eurotips
    Poziom 36  
    Mój post też wyleciał a zwróciłem w nim uwagę że w takim woltomierzu nie powinno się integrować ładowarki bo to wpływa na wskazania. Co w tym przypadku nie pasowało i komu ?
  • #38
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    Freddy napisał:
    piotr0piotr napisał:
    Wątpię czy wtedy ktoś by był zainteresowany kupnem, bo nikt chyba nie wozi laboratorium pomiarowego w swoim samochodzie, żeby się dowiedzieć jakie ma napięcie na klemach akumulatora i ile tez prądu może przepływa przez kabel
    Wbrew pozorom bardziej istotne jest napięcie na klemach.
    Co kogo będzie obchodzić napięcie na gnieździe zapalniczki, skoro wszystkie odbiorniki są zasilane z akumulatora, a nie z tego gniazda?

    Gdyby taki tester był sprzedawany i byłoby w nim uczciwie napisane, że to pomiary na gnieździe zapalniczki,
    oraz że trzeba sobie skalibrować tester w oparciu o spadki napięć w instalację konkretnego własnego auta, bo pomiar nie będzie właściwy, mało kto by go nie kupił.


    Przecież jest napisane, że wtyk do zapalniczki, na zdjęciu widać.
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)

    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)

    Napięcie jest skalibrowane i do tego celu służy potencjometr na płytce - jeśli byś dostał taki tester to masz gotowe wszystko skalibrowane, a kalibracja w programie służy do celów ambitnych, jeśli ktoś chce sobie dokładnie sprawdzić jaka jest różnica miedzy napięciem na klemach, a w gnieździe zapalniczki to sprawdzić można miernikiem, a potem sobie w programie ustawić, żeby było tak jak na klemach (jeśli taka wysoka dokładność pomiaru jest potrzebna a mało kto na to zważa, a na pewno już nie w chińskich testerach do auta, które i tak pokazują jak chcą i nie maja żadnej możliwości kalibracji

    eurotips napisał:
    Mój post też wyleciał a zwróciłem w nim uwagę że w takim woltomierzu nie powinno się integrować ładowarki bo to wpływa na wskazania. Co w tym przypadku nie pasowało i komu ?


    Zgadzam się z tobą jeśli ładujesz urządzenie tak jak u mnie jest, jak podpinasz np telefon itp to następuje spadek napięcia. Sprawdzałem, jest to uwzględnione - kalibracja potencjometrem przy pierwszym uruchomieniu zanim wsadzę do obudowy, sprawdzane było w rożnych samochodach, taki spadek jest bardzo mały i nie wpływa to na dokładność pomiaru, że np podpinasz inny tester i pokazuje zupełnie co innego:
    Natomiast wiele osób pisze, że nie można mierzyć napięcia w zapalniczce, tylko na klemach bo jest taka różnica napięć.... To moje pytanie jest:
    To napięcie w zapalniczce jest inne, jakim cudem zapalniczka jest podłączona poprzez rezystor czy też takim długim przewodem że aż....
  • #39
    eurotips
    Poziom 36  
    Jeśli to urządzenie będzie się rozwijało w przyszłości to ja widzę miejsce na rynku dla tego typu urządzenia pod warunkiem że ktoś w końcu otworzy oczy i dostrzeże że teraz praktycznie nikt nie produkuje już akumulatorów samochodowych w technologi ołowiowo-antymonowej Pb-Sb.
    Teraz większość to Pb-Ca lub Pb-Ca-Ag. Może czas przerwać zmowę milczenia w tym temacie i jasno napisać że np akumulatory o handlowej nazwie Silver Dynami są wykonane w technologii Pb-Ca-Ag i do pełnego naładowania potrzebują napięcia 16.25V.
    Tak, to nie pomyłka, nie 14.8V jak jest w instalacji większości aut, tylko 16.20-16.25V co możemy znaleźć w materiałach fachowych na temat akumulatorów na YT.

    Nawet w swoim Volvo które ma alternator z programowanym prądem ładowania, uwzględnia temperaturę akumulatora dobierając maksymalne napięcie zależnie od temperatury akumulatora , ma też kalibrację akumulatora w Vida po włożeniu nowego, to w ASO zrobili wielkie oczy jak ich poprosiłem o wgranie softu dla Silver Dynamic, ich soft dla mojego modelu obsługuje tylko akumulatory w technologii Pb-Sb i nic z tym już robić nie będą bo pracują już nad autami elektrycznymi i temat akumulatorów ołowiowych jest już zamknięty.

    A co do twoich wątpliwości o różnicy napięć na aku i w gnieździe,
    wkładając wtyk do gniazda za każdym razem masz inną rezystancję styku,
    jednorazowa kalibracja nic nie da bo po każdym włożeniu jest ona losowa.

    W swojej konstrukcji musisz maksymalnie ograniczyć pobór prądu w czasie pomiaru i co za tym idzie musisz również wyłączyć gniazdo USB na ten czas.
    Pod warunkiem oczywiście że będziesz to rozwijał.
  • #40
    Freddy
    Poziom 43  
    @piotr0piotr Przeczytałeś dokładnie co napisałem? Odnoszę wrażenie, że niezbyt dokładnie i tego nie zrozumiałeś.
    eurotips napisał:
    wkładając wtyk do gniazda za każdym razem masz inną rezystancję styku,
    jednorazowa kalibracja nic nie da bo po każdym włożeniu jest ona losowa.
    Dokładnie tak.
    piotr0piotr napisał:
    w chińskich teterach
    Czy ktoś pisał o chińskich testerach?
    piotr0piotr napisał:
    różnica miedzy napięciem na klemach a w gnieździe zapalniczki to sprawdzić można miernikiem a potem sobie w programie ustawić,
    ... i to jest w ramach ułatwień :) ...

    Jeśli spotkałbym tego typu opisy, to nigdy bym tego nie kupił, a jeśli nie byłoby takich opisów zawartych, to zwróciłbym towar, jako niezgodny z dokumentacją (sic!)
  • #41
    Jawi_P
    Poziom 34  
    eurotips napisał:
    praktycznie nikt nie produkuje już akumulatorów samochodowych w technologi ołowiowo-antymonowej Pb-Sb.
    Teraz większość to Pb-Ca lub Pb-Ca-Ag. Może czas przerwać zmowę milczenia w tym temacie i jasno napisać że np akumulatory o handlowej nazwie Silver Dynami są wykonane w technologii Pb-Ca-Ag i do pełnego naładowania potrzebują napięcia 16.25V.
    Tak, to nie pomyłka, nie 14.8V jak jest w instalacji większości aut, tylko 16.20-16.25V co możemy znaleźć w materiałach fachowych na temat akumulatorów na YT.


    No z YT pojechałeś po bandzie :)
    Akumulatorów Pb-Sb nie produkuje się dla Kowalskiego, Smitha czy innego Mullera, bo oni wymagają bezobsługowości, komfortu. A nie biegania z dolewkami wody. Dziś taki Kowalski pod maskę nie powinien zaglądać, tylko jechać do serwisu, wypić kawę i odebrać auto.
    Akumulatory Pb-Sb mają stosunkowo dużą ilość cykli ładowania-rozładowania, są bardziej podatne na korozję, ale nie są bezobsługowe. Musimy o nie dbać, kontrolować poziom elektrolitu.
    Te akumulatory są nadal używane, ale nie powszechnie w osobówkach. Kiedyś akumulatory miały >5% zawartości antymonu, ale miały dużo większą trwałość niż dzisiejsze, ale wymagały odpowiedzialnego właściciela.
    Akumulatory o wydłużonym czasie bezobsługowym mają antymonu około 3% i nieco mniej. Też wymagają dbałości.
    Ale dzisiaj powszechne są akumulatory bezobsługowe, gdzie dla "naszego" komfortu by móc je zamknąć, trzeba było zastąpić antymon, np: Ca lub Ag.

    To jakim stopem zastąpimy antymon zależy od cechy akumulatora.
    Ag zaczęto dodawać, bo ma przedłużać życie akumulatora i w tym aspekcie wspomaga działanie Ca i akumulator może nadal być bezobsługowy.
    Ot i chyba na tym polega tajemnica dlaczego "kiedyś akumulatory były lepsze". Bo ludzie więcej myśleli samodzielnie, dbali o sprzęt, którego nie łatwo było kupić bo nie stał na pólkach, był drogi, nie oglądali YT (to żart ;) ) - dlatego dbali o poziom elektrolitu. Dziś, wolą iść do sklepu i kupić nowy.
    Tylko, że chcieli by mieć taki co się do niego nie zagląda, ale żeby trzymał jak ten co kiedyś kupił dziadek. No tak to tylko w Erze.
    A napięcie pełnego ładowania to chyba producent akumulatora powinien umieścić w dokumentacji. Nie widziałem jeszcze , żeby któryś informował o napięciu >16V
  • #42
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    @Freddy
    Jeśli spotkałbym tego typu opisy, to nigdy bym tego nie kupił, a jeśli nie byłoby takich opisów zawartych, to zwróciłbym towar, jako niezgodny z dokumentacją (sic!)

    Każdy klient jest inny szanuje twoje zdanie.
    Jeśli poszukujesz urządzenia do swoich wymagań to na pewno bym polecał coś takiego:
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)

    Tutaj nie ma takiego problemu tester podłączany do klem akumulatora, komunikacja Bluetooth.
    Natomiast w moim projekcie, nie małpuje innych rozwiązań, to zupełnie nowe połączenie z ładowarka. Z tego powodu są inne problemy itp
  • #43
    Freddy
    Poziom 43  
    piotr0piotr napisał:
    Jeśli poszukujesz urządzenia do swoich wymagań to na pewno bym polecał coś takiego
    Jeśli będę czegoś szukał, to na pewno sobie znajdę.
    To co wskazujesz, to pomiar napięcia + BlueTooth i nic więcej.
    eurotips napisał:
    14.8V jak jest w instalacji większości aut, tylko 16.20-16.25V
    :) ... to nikt go nie zastosuje :)
    To jest zwykły AGM - nie wierz w bajki z YT.
  • #44
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    Zrobiłem małe testy - jak wygląda różnica napięć podczas pomiaru tym testerem w gnieździe zapalniczki , a napięcie na klemach akumulatora :
    Do testu został użyty miernik i tablet taki jak na filmie :
    https://www.youtube.com/watch?v=EJ2CL_peeaw&feature=youtu.be

    kalibracja testera (potencjometr na płytce PCB) jest do napięcia 13V tak by pokazywał zgodnie z miernikiem takie samo napięcie na wejściu (wtyk)

    Pobór prądu przez tester po podłączeniu tabletu jest następujące (pomiar wykonany na akumulatorze):
    napięcie akumulatora 12,23V pobór ok. 0,252A (normalne w tym czasie tablet włączony , ładowanie )

    sprawdzane w dwóch samochodach (wyniki podobne)
    można by tak napisać:
    Pomiar testerem w zapalniczce wskazuje 12,17 V w tym samym czasie miernik na klemach pokazuje 12,34 V

    Następnie tak samo tyle, że tester połączony przewodem (połączenie wtyku do zapalniczki krótkim przewodem 1 żyłowym 1mm2) do samego akumulatora tutaj różnica napięć jest już mniejsza, średnio pokazywało 0,06 V mniej na testerze w stosunku do samego akumulatora.

    Czy taka różnica napięć ma istotne znaczenie, a jeśli tak to w jakim przypadku?

    znalazłem np. producent "woltomierza do zapalniczki" podaje błąd pomiaru wynosi: + - 1,2% (czyli dla napięcia 13V to jest 0,156V):

    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
  • #45
    H3nry
    Poziom 30  
    piotr0piotr napisał:
    Do testu został użyty miernik i tablet taki jak na filmie :

    Użyty miernik jaką dysponuje dokładnością wg producenta ?
    Proponuje przenieść pod zaciski aku opisane urządzenie , dodać algorytm pomiaru rezystancji wewnętrznej ogniwa i będziemy mieli naprawdę użyteczne urządzenie.
  • #46
    electro
    Poziom 17  
    Autor chce chyba skomercjalizować swój pomysł, wiec mógłby w ramach dodatkowych opcji mieć taki moduł rozszerzający do pomiarów przy aku, np z funkcją monitorowania poboru pradu w czasie. Wielu użytkowników BMW boryka się z problemem padających akumulatorów, i sami niebpotrafią stwierdzić czy to pada akumulator czy jest jakiś zbyt duży upływ pradu na postoju.
    H3nry napisał:
    piotr0piotr napisał:
    Do testu został użyty miernik i tablet taki jak na filmie :

    Użyty miernik jaką dysponuje dokładnością wg producenta ?
    Proponuje przenieść pod zaciski aku opisane urządzenie , dodać algorytm pomiaru rezystancji wewnętrznej ogniwa i będziemy mieli naprawdę użyteczne urządzenie.
  • #48
    icosie
    Poziom 33  
    Witam

    Ogólnie pomiar z filmu został przeprowadzony lekko nierzetelnie.

    Miernik uniwersalny jest wpięty od razu w gniazdo zapalniczki, a nie tak jak w normalnych warunkach, gdzie między pomiarem na akumulatorze, a pomiarem na zapalniczce, jest dobre kilka metrów przewodu, bezpieczniki, styczniki i inne miejsca na których może występować spadek napięcia.

    Dodatkowo gniazdo zapalniczki nie jest zasilane z osobnego przewodu z akumulatora, tylko jest gdzieś w gąszczu innych odbiorników, które pobierając dla siebie moc, powodują spadek napięcia na głównych przewodach.

    Więc faktyczna różnica we wskazaniu będzie dużo wyższa.

    Pozdrawiam
  • #49
    electro
    Poziom 17  
    Obejrzałem film i wydaję mi się że komunikaty dotyczące stanu naładowania akumulatora powyżej 14,5V, czyli "przeładowanie" i "przeładowanie krytyczne" są troche nie na miejscu, ponieważ podczas pracy silnika, szczególnie zimą przy niskich temperaturach takie napięcia ładowania to norma, i nie oznaczają "przeładowania" tylko ładowanie, z racji tego że nie masz sondy przy akumulatorze nie znasz jego temperatury i ciężko ocenić czy to napięcie jest w danej sytuacji poprawne.
    Co innego gdybyś pokazywał to tylko przy wyłączonym silniku (ale tego nie jesteś w stanie chyba wykryć) a podczas pracy to w pewnych sytuacjach stan normalny. Po prostu komunikaty wprowadzają błąd.
  • #50
    eurotips
    Poziom 36  
    Tu się kłania brak wiedzy spowodowany 30-letnim opóźnieniem nauczania w stosunku to aktualnego stanu techniki.

    Dzisiaj w każdym samochodzie jest co najmniej czujnik temperatury zewnętrznej którego sygnał odczytuje również moduł albo nawet komputer alternatora. Jest dokładnie tak jak poprzednik napisał, latem maksymalne napięcie ładowania w temperaturze powyżej 20 stopni utrzymywane jest na poziomie 14.0V, w niższych stopniowo jest podnoszone i w temperaturze 0 i niżej wynosi 14.8V. Nic tu nie piszę o akumulatorze, przyjmuję tradycyjne aku Pb-Sb sprowadzone do pierwszego montażu z Tajwanu, jeśli wyprodukowane w EU w technologii Pb-Ca-Ag to zupełnie inna bajka i ściema podobna do tej z czynnikiem YF1234 gdzie każdy rżnie głupa ile wlezie.

    Kto ma nowy samochód z salonu ten ma instrukcję i o tym przeczyta, tylko jaki to procent w stosunku do husarii na szrotach koniecznie ze spoilerem żeby tradycji stało się zadość ?
    Widać że autor też tylko na ulicy widział współczesny samochód stąd takie bzdury na tym wyświetlaczu.

    Żeby było śmieszniej, większość nowych aut ma własne wbudowane skanery OBD i wystarczy tylko wybrać odpowiedni strumień danych do wyświetlenia aby zobaczyć nie tylko napięcie ale i prąd ładowania odczytany bezpośrednio z magistrali LIN/CAN. Tylko kierowcy boją się do tego dotykać, traktują to tak samo jak inne duperele typu komendy głosowe do sterowania auta, niby to jest ale nikt nie wie jak to działa.
  • #51
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    icosie napisał:
    Ogólnie pomiar z filmu został przeprowadzony lekko nierzetelnie.

    Miernik uniwersalny jest wpięty od razu w gniazdo zapalniczki, a nie tak jak w normalnych warunkach, gdzie między pomiarem na akumulatorze, a pomiarem na zapalniczce, jest dobre kilka metrów przewodu, bezpieczniki, styczniki i inne miejsca na których może występować spadek napięcia.

    Dodatkowo gniazdo zapalniczki nie jest zasilane z osobnego przewodu z akumulatora, tylko jest gdzieś w gąszczu innych odbiorników, które pobierając dla siebie moc, powodują spadek napięcia na głównych przewodach.

    Więc faktyczna różnica we wskazaniu będzie dużo wyższa.



    Film pokazuje jak działa program (tester), napięcie w tym filmie jest podawane laboratoryjnie, miernik pokazuje napięcie podawane na gniazdo (byś nie myślał , że program to jest jakaś wersja demo). Pisałem o różnicy napięć w czasie pomiaru - czytaj uważnie posty.

    Dodano po 5 [minuty]:

    electro napisał:
    Obejrzałem film i wydaję mi się że komunikaty dotyczące stanu naładowania akumulatora powyżej 14,5V, czyli "przeładowanie" i "przeładowanie krytyczne" są troche nie na miejscu, ponieważ podczas pracy silnika, szczególnie zimą przy niskich temperaturach takie napięcia ładowania to norma, i nie oznaczają "przeładowania" tylko ładowanie, z racji tego że nie masz sondy przy akumulatorze nie znasz jego temperatury i ciężko ocenić czy to napięcie jest w danej sytuacji poprawne.
    Co innego gdybyś pokazywał to tylko przy wyłączonym silniku (ale tego nie jesteś w stanie chyba wykryć) a podczas pracy to w pewnych sytuacjach stan normalny. Po prostu komunikaty wprowadzają błąd.


    Zobacz na to czy tu także wprowadzają w błąd ludzi?
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
    Tester akumulatora 12V / 24V woltomierz samochodowy na androida (ładowarka)
  • #52
    Freddy
    Poziom 43  
    piotr0piotr napisał:
    Zobacz na to czy tu także wprowadzają w błąd ludzi
    Ech ...
    Widzę, że nie dasz sobie nic powiedzieć, a wychodzisz z założenia:
    1. mam zawsze rację
    2. w razie wątpliwości patrz pkt. 1 :D

    Przeczytaj dokładnie to co napisano w załączonych przez Ciebie obrazkach, potem dokładnie obejrzyj swój film i porównaj wyniki i wnioski.
  • #53
    electro
    Poziom 17  
    piotr0piotr napisał:
    Zobacz na to czy tu także wprowadzają w błąd ludzi?

    Bez urazy, ale pokazujesz źródła analogiczne do zródeł danych typu "Pudelek" czy "WP" czyli gadu gadu, ale obok przycisk "Umów wizytę w warsztacie" ;)
    Poczytaj opracowania inżynierów z branży:
    https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4411/diagnozowanie-regulatorow-napiecia.html
    a przedewszystkim nie rozumiem po kiego z wszystkimi walczysz, ciesz się że ludzie tobie gratis "usprawniają" produkt, masz przynajmniej grupę ludzi którzy moga coś ciekawego podpowiedzieć.
  • #54
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    electro napisał:

    Raportuj | Pomocny post? (0)
    #53 26 Cze 2018 19:52

    piotr0piotr napisał:
    Zobacz na to czy tu także wprowadzają w błąd ludzi?

    Bez urazy, ale pokazujesz źródła analogiczne do zródeł danych typu "Pudelek" czy "WP" czyli gadu gadu, ale obok przycisk "Umów wizytę w warsztacie" ;)
    Poczytaj opracowania inżynierów z branży:
    https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4411/diagnozowanie-regulatorow-napiecia.html



    Bardzo ciekawy artykuł pokazałeś.
    Pokazuje to co jest powszechnie przyjęte. Chętnie posłucham wszystkich opinii.
  • #55
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    Reasumując: moim zdaniem pomiar stanu akumulatora przez gniazdo zapalniczki jest obarczony zbyt dużym błędem, aby taki pomiar traktować jako wiarygodny.
  • #56
    kkknc
    Poziom 43  
    No cóż autorze o przydatności tego gadżetu powiem że jest trochę dyskusyjna. Oczywiście cześć i chwała ci za to że chciało ci się w dzisiejszych czasach coś takiego zrobić, a nie kupować gotowego u Chińczyka. Płytka wykonana ładnie i schludnie, oprogramowania w które też włożyłeś sporo pracy. Wygląda poprawnie ale......
    włożenie zwykłego woltomierza do gniazda zapalniczki i obserwowanie niego wskazań, powiedzmy że jest jeszcze w miarę OK. Ale uruchamianie do tego celu telefonu komórkowego i patrzenie się na jego wyświetlacz to sprawa dyskusyjna. Dla mnie to trochę jednak pomysł chybiony. Dodatkowo trzeba włączyć na stałe podświetlenie ekranu, a to już powinno być załatwione programowo by ekran się nie wyłączał. A nie robić to ręcznie bo to ustawienie będzie dotyczyło całego telefonu. Kolejna sprawa to samochody euro 6. Poprzednie generację też chociaż w mniejszym stopniu. Tam to już napięcie naprawdę skacze i to mocno poza zakresy które wyznaczyłeś w programie. Przy zatrzymywaniu auta na skrzyżowaniu uruchamia się system S&S. przy przyspieszaniu są odłączone zbędne rzeczy od silnika między innymi sprężarka klimatyzacji i alternator. Tak więc auto w ruchu a napięcie spada. Całkiem ciekawe rzeczy dzieją się podczas hamowania. Zbędna energia jest kierowaną do akumulatora napięcie na nim potrafi podskoczyć do 15,5V. Co jest zjawiskiem normalnym a nie krytycznym przeładowaniem. O pomiarze w gnieździe zapalniczki koledzy już się wypowiedzieli,więc wiesz co się z tym wiąże. Plus i to duży za to że masz możliwość kalibracji napięcia.
  • #58
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    electro napisał:
    @piotr0piotr
    Tak podbijasz, podbijasz i od pół roku cisza. Powiedz lepiej jak rynek przyjął twój produkt i jaki masz feedback od użytkowników.

    Dołączam się do pytania.
  • #59
    piotr0piotr
    Poziom 5  
    Witam
    Na to pytanie jest jeszcze za wcześnie żeby odpowiedzieć. Natomiast zrodził się pomysł aby ten tester podłączyć do stacji multimedialnej (system android) przez wejście usb. Przypominam, że do komunikacji usb użyłem układu FT312D, po podłączeniu do telefonu od razu wykrywa ten układ. Problem jest taki, że po podłączeniu do stacji nie wykrywa tego układu, sprawdzałem na 3 rożnych stacjach multimedialnych i tak samo jest. Wtedy test nie działa - jeśli układ nie jest wykryty. Czy ktoś ma jakiś pomysł co zrobić (wtedy by było praktyczne zastosowanie do tego testera, a nie komórka).
  • #60
    eurotips
    Poziom 36  
    Jak w aucie jest stacja multimedialna to jest też magistrala CAN z której odczytasz nie tylko napięcie w instalacji ale też w czasie rzeczywistym możesz odczytać aktualny prąd ładowania/rozładowania. Nie potrzebujesz do tego żadnego hardware.

    Co najwyżej możesz to przerobić na monitoring baterii HV w hybrydach aby zwrócić włożone koszty i czas, takiego czegoś w sprzedaży jeszcze nie spotkałem a problemy z tymi bateriami ( o ile w ogóle nie zostało to jeszcze zastąpione emulatorem) są znane i częste.