Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Komunikacja UART między dwoma mikrokontrolerami - ESP8266

mmaker 18 Jun 2018 22:08 1182 8
    mmaker
    Level 19  
    Witam. Chciałbym unowocześnić mój stary projekt zestawu stereo w którym sterowanie oparte jest o mikrokontrolery Atmega32, dokładniej potrzebuję komunikacji bezprzewodowej między Wzmacniaczem a Subwooferem czyli pomiędzy jedną atmegą a drugą. Oba urządzenia już są przygotowane do wymiany danych przez UART. Chodzi tu o komendy włącz wyłącz, głośniej, ciszej, filtr, faza i inne - ogólnie transmisja w obie strony. Mam też 2 moduły ESP-07 do których odnosi się całe zapytanie i do których zrobiłem sobie adaptery TTL. Czy jest możliwość zestawienia transmisji przeźroczystej przez UART (Atmega->ESP->Router->ESP->Atmega, lub z pominięciem routera) tak aby nie używać komend AT bo szczerze mówiąc nieco mi to komplikuje całą sytuację. Jestem laikiem co do ESP zaś atmegi programuję w C.
    Anonymous
    Anonymous  
    mmaker
    Level 19  
    mam rozumieć że to wszystko da się zrobić za pomocą środowiska arduino?
    PowracajacyBumerang
    Level 9  
    mmaker wrote:
    mam rozumieć że to wszystko da się zrobić za pomocą środowiska arduino?

W Arduino IDE można pisać programy na ESP.
    mmaker
    Level 19  
    Witam temat uważam za zamknięty. Udało mi się to zrobić przy pomocy poradnika i odpowiedniego kodu z internetu. Temat do zamknięcia ;)
    mmaker
    Level 19  
    W skrócie dla mojego modułu ESP-07 (ale i dla wszystkich ESP) wygląda to tak:
    1. Pobieramy na komputer Arduino IDE z linku wybierając właściwą architekturę dla naszego komputera.

2. Instalujemy oprogramowanie. Po instalacji uruchamiamy program Arduino, klikamy na Plik -> Preferencje i w polu "Dodatkowe adresy URL do menedżera płytek:" wklejamy tylko adres tego Linku, zatwierdzamy OK.