Witam. Chciałbym unowocześnić mój stary projekt zestawu stereo w którym sterowanie oparte jest o mikrokontrolery Atmega32, dokładniej potrzebuję komunikacji bezprzewodowej między Wzmacniaczem a Subwooferem czyli pomiędzy jedną atmegą a drugą. Oba urządzenia już są przygotowane do wymiany danych przez UART. Chodzi tu o komendy włącz wyłącz, głośniej, ciszej, filtr, faza i inne - ogólnie transmisja w obie strony. Mam też 2 moduły ESP-07 do których odnosi się całe zapytanie i do których zrobiłem sobie adaptery TTL. Czy jest możliwość zestawienia transmisji przeźroczystej przez UART (Atmega->ESP->Router->ESP->Atmega, lub z pominięciem routera) tak aby nie używać komend AT bo szczerze mówiąc nieco mi to komplikuje całą sytuację. Jestem laikiem co do ESP zaś atmegi programuję w C.
Czy jest możliwość zestawienia transmisji przeźroczystej przez UART (Atmega->ESP->Router->ESP->Atmega, lub z pominięciem routera) tak aby nie używać komend AT
Wątek ciekawy, wiele osób trafi tu w przyszłości. Może napiszesz więcej na ten temat i dołączysz linki do tych poradników i kodów. Zaoszczędzisz innym szukania.
W skrócie dla mojego modułu ESP-07 (ale i dla wszystkich ESP) wygląda to tak:
1. Pobieramy na komputer Arduino IDE z linku wybierając właściwą architekturę dla naszego komputera.
2. Instalujemy oprogramowanie. Po instalacji uruchamiamy program Arduino, klikamy na Plik -> Preferencje i w polu "Dodatkowe adresy URL do menedżera płytek:" wklejamy tylko adres tego Linku, zatwierdzamy OK.
3. W oknie głównym wybieramy menu Narzędzia -> Płytka: "Arduino/Genuino Uno" -> Menedżer płytek... W oknie menedżera przewijamy listę i szukamy pozycji "esp8266 by ESP8266 Community" jak na obrazku:
Po wybraniu pozycji klikamy Instaluj.
4. Po instalacji przechodzimy do menu "Narzędzia" przewijamy listę do dołu i wybieramy płytkę "Generic ESP8266 Module". Klikamy ponownie na menu "Narzędzia" w których pokazało nam się sporo ustawień do naszego modułu. Ja tylko wybrałem odpowiedni port COM.