Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT PUNTO silnik JTD gaśnie po jakimś czasie

23 Sie 2005 18:31 14272 22
  • Poziom 18  
    Ciekawy problem ...Minowicie ; Gdy jest zimny, odpala prawie za każdym razem i chodzi normalnie,czasami miimo to świeci się kontroka sinika (!) po wykasowaniu będu( którego nie identyfikuje ELM SCAN) gaśnie lampka silnika i "niby" jest wszystko dobrze, ale patrząc na odczyt obrotów sinika w komputerze obserwuję 260 OBR/min a na obrotomierzu auta jest okołoo 900 OBR/min ..to m nie dziwi...dziwi mnie jeszcze jedna rzecz...temperatura cieczy chłodzącej po odczycie komputerem sięga 215°C !!!!! a na desce wskaźnik pokazuje normanie....czyli stopniowo, gdy się rozgrzewa temperatura rośnie.
    CO MU DOLEGA?? czy czujnik temperatury? czy może prędkości obrotowej sinika? Sam już nie wiem, czego się czepić....Proszę o pomoc w miarę możiwości...Pozdrawiam! Chętnie się odwdzięczę...zapraszam na GG, lun tutaj na forum.
  • Poziom 15  
    witam może mała sugestia pierwszy objaw wskazuje na uszkodzenie sondy lambda z tąd praca silnika nierównomierna ale dziwi mnie ten drugi obiaw że pokazuje 215 stopni raczej to nie możliwe bo jak by była taka temp..... to zobaczył byś ją na własne oczy jak wylatuje para z pod maski może być że komputer skończył życie tylko pytanie czy to komputer czy tylko pare wzmacniaczy operacyjnych nazywanych potocznie komp... pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Eektrit, napisałeś ,że pokazuje głupoty....no to już mnie zmatwiłeś całkiem...ta temperaturka jest na tyle podejrzana jak dla mnie, bo auto gdy jest ciepłe robi numery...przykładowo dodam, że czasem jest tak, że odpai na chwile tak 3sek. i zgaśnie...oczywiście na tablicy kontrolka silnika też się oświeci........ :/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Halo, chcialem dolaczyc sie do tematu mam fiata punto 1,9 disel czasami nie mozna go odpalic po jakims czasie jak postoi znowu zapala zadnych bledow w campie prosze o rade

    Mototrampek
  • Poziom 10  
    Mam na tapecie Doblo 1.9JTD i identyczne objawy .Znalazłem uszkodzoną pompe wysokiego ćiśnienia i zawór wydatku pompy.Co dała wymiana dam znać za tydzień
  • Poziom 12  
    Jeden ze sterowników powoduje zakłócenia w sieci multipleksowej.
  • Poziom 10  
    jezeli kogas zainteresuje w moim wypadku po wymianie czujnika walu korbowego samochod nie gasnie wiecej , ciekawe ze camp nie rejestrowal bledu ???????????

    mototrampek
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem elektronikę (komputrer rejstrował czujnik wału,czujnik wałka rozrządu i brak ich synchronizacji)
    Pompa paliwowa i wtryskiwacze sprawdzone
    Ćiśnienia po 30at ale słaba kompresja(kluczem obraca się wałem bez większego oporu)Rozrząd ustawiony na przyżądach.Przy rozbieraniu silnika znalazłem uszkodzony klin na kole zębatym wału korbowego.
  • Poziom 13  
    Mam taki sam przypadek brak synchronizacji wałka rozrządu.Czy to wina tego klina.
  • Poziom 1  
    WITAM MAM PYTANKO NIEDZIALA MI WSKAZNIK TEMPERATURY W PUNTO 1.9 D CO TO MOZE BYC
  • Poziom 10  
    mam taki przypadek
    punto 2 1,9 JTD 80 KM rok 2000
    silnik gaśnie jak mu się podoba raz po 15 sekundach ,raz po 10 minutach , a raz po 2 dniach .Objaw następujący tuż przed zgaśnięciem zapala się kontrolka ,,silnika,,.Robię wtedy tak ,przekręcam kluczyk 2 do 3 razy bez obrotu silnika a na 4 raz zapala i działa .Czek kontrolka silnika już nie świeci i autko jedzie .
    Jeszcze nie podpinałem się komputerem . Czekam na odpowiedzi kolegów morze ktoś miał taki przypadek .
    pozdrawiam

    Dodano po 5 [godziny] 15 [minuty]:

    byłem na komputerze i nic nie wykazał ,morze to dlatego ze na diagnozie awaria nie chciała wystąpić .Diagnosta powiedział ze to morze być czujnik obrotów wała i radził mi go wymienić
  • Poziom 35  
    pasowało by sprawdzic czego nie ma jak nie chce palic?

    obrotów, zasilania, cisnienia

    sterowniki tez tam leciały
  • Poziom 10  
    trudno to sprawdzić jak się nie ma komputera pod ręką.
    jadę,,,,jadę nagle tak jag by nagle zwalnia z obrotów i po chwili zapala się ,,czek,,i samochód już staje zero reakcji czekam parę chwil i tak za około 15...30... sekund odpala .
    Ale nie ma reguły czasami dzieje się to po paru minutach ...paru sekundach no i po 15 km nie ma reguły
    Jutro jadę po czujnik obrotów zobaczymy, 92 złote ten czujnik kosztuje .
    A na 2 kontroli komputerowej wyszło ze mam uszkodzony zawór EGR,i czujnik Czujnik ciśn. doładowania i faktycznie poprzedni właściciel co tam na grzebał bo na dole koło filtra powietrza są połączone trzy rurki ,jedna czarna i 2 niebieski a zaworek redukcyjny był podłączony do kostki ale bez tych rurek ,leżał obok


    https://obrazki.elektroda.pl/15_1269543041.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/25_1269543041.jpg

    ta plam to moja sprawka wymieniałem filtr paliwa ....
  • Poziom 10  
    Dziś wymieniłem czujnik obrotów ,na razie jest ok na krótkich trasach.
    Zobaczymy jak będzie na dłuższej trasie.
    Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie klimatyzacji . Jak ją włączam to słyszę taki świst ale zimne powietrze nie leci , ciekawe co jest nie tak .Morze mało płynu chłodzącego.

    2 pytanko czy czujnik ciśnienia doładowania ma na wpływ mniejszego spalania oleju napędowego
  • Poziom 10  
    No niestety znów to samo ,czyli to nie czujnik obrotów wału ......tylko ze teraz zaraz po zgaśnięciu odpalił na raz już nie wiem co jest .
    Jak znów podepnę komputer to błędu nie będzie pewno u diagnosty no bo auto pali .
  • Poziom 10  
    A morze to być pompa w zbiorniku paliwowa ,tak jakby się dławił po chwili zapala się //czek//odczekam chwilkę i zapala normalnie i za chwilę znów tak samo .... tak jakby pompka nie podawała ropy a po chwili podawała ...kurka nic nie wiem nie mam komputera żeby w danej chwili sprawdzić..
    Sprawdziłem dziś EGR no i jest oczywiście zaślepiony od strony dolotowej jasny gwint co ja kupiłem ,a koleś wyglądał na uczciwego ...
  • Poziom 10  
    Auto poszło do serwisu zobaczymy co wyjdzie .
    Oby to była drobnostka .
  • Poziom 10  
    Już jest w domu . 490 zł
    Przyczyna pompka paliwa .
    Wyczyścili zawór EGR ,powyciągali zaślepki z niego .
    W opisie napisali sprzęgło i głośna praca silnika (czyli nie długo coś się będzie działo)
    Na liczniku 101 000 km serwis powiedział ze ma na oko 180 000 km czyli ,,samo życie,,
  • Poziom 13  
    Zawór EGR należy zaślepić, dzięki temu silnik nie dostaje syfu, ja już dawno u siebie zaślepiłem. Bzdury o ujemnym wpływie na silnik należy wsadzić między bajki. Jeśli masz więcej pytań na temat punto II i silnika JTD dzwoń, auto rozebrałem już nie raz i diagnozowałem już niemal wszystko. Więc powinienem być pomocny. 600-827-446

    Dodano po 2 [minuty]:

    zbyszek 1122 napisał:

    Sprawdziłem dziś EGR no i jest oczywiście zaślepiony od strony dolotowej jasny gwint co ja kupiłem ,a koleś wyglądał na uczciwego ...


    i bardzo dobrze i żeby było profi (zero błędów na examinerze) należy też wyciąć jego obsługę z ECU.
  • Poziom 13  
    zadzwoniło do mnie łącznie ponad 50 osób większość miała podobny problem (czujnik położenia wału, kilka razy przeplomierz. Cieszę się, że mogłem pomóc.