Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kopci po wymianie uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 103 KM

Alfred23 18 Cze 2018 23:59 273 12
  • #1 18 Cze 2018 23:59
    Alfred23
    Poziom 6  

    Koledzy potrzebuje szybkiej analizy 7 tys temu robiłem uszczelkę pod głowicą zawory prowadnice zaworowe i wszystkie uszczelki gumki. Wszystko było zrobione tip top. Przestrzegałem tego co mi mówił mechanik, jeździłem przez 2 tys spokojnie max 80 km później normalnie do max 3500 tys obrotów to tak wychodziło kolo 110 km po ekspresowce. Wymieniłem w nim olej po remoncie i teraz go strzeliło coś w sobote kontrolka ciśnienia oleju na bagnecie sucho wypił jakieś 2.3 litra. Spadku mocy nie ma dymi na niebiesko gdy uruchamiam zimny silnik, przyspieszam i w trakcie zmiany biegu jest chmurka i gdy na jałowym wkręce go na wyższe obroty i przytrzymam chwile oraz gdy puszcze podał to wypuszczą więcej niebieskiego dymu. To kopcenie stało się nagle. Pacjent Stilo 1.6 16 V 103 km.

    0 12
  • #2 19 Cze 2018 06:50
    eurotips
    Poziom 35  

    Czy wywaliło któryś uszczelniacz czy pękł pierścień to będzie widać po ponownym demontażu,
    niestety jakość części zamiennych jest tragiczna więc takie sytuacje nikogo już nie dziwią.

    0
  • #3 19 Cze 2018 07:02
    Alfred23
    Poziom 6  

    A jest jakiś sposób aby to zrobić posprawdzać uszczelniacze i pierścienie bez demontażu głowicy ?

    0
  • #4 19 Cze 2018 07:39
    eurotips
    Poziom 35  

    No ale po co ci to wiedzieć jeśli silnik pije olej jak smok ?
    póki silnik się nie nagrzeje można takim autem przejechać kilka km
    ale przy pierwszej kontroli pożegnasz się z DR.

    0
  • #5 25 Cze 2018 22:17
    simba1
    Poziom 11  

    sprawdz cisnienie na cylindrach,nastepnie wlej przed nastepnym pomiarem troche oleju do cylindra przed nastepnym pomiarem cisnienia .Porownaj cisnienia ,jezeli sa rozne to problem tkwi w pierscieniach.
    Jezeli cisnienia pomiaru bez oleju i z olejem nie roznia sie lub roznia sie nieznacznie to problem lezy w prowadnicach i uszczelniaczach zaworow

    0
  • #6 25 Cze 2018 23:43
    lukasz12345678910
    Poziom 16  

    Miałem przypadek niedocisnietego uszczelniacza na zaworze który się zsunal po jakimś czasie. Ale to był tylko jeden na 8sztuk i nie spowodowalby takiego zużycia oleju.
    Bardziej wygląda na to że po uszelnieniu góry, zaczął mocno ciągnąć olej przez pierścienie.

    0
  • #7 03 Lip 2018 16:50
    Alfred23
    Poziom 6  

    Przepraszam że się nie odzywałem ale nie miałem czasu praca , dom itp. W tym tygodniu zrobię pomiar ciśnienia. Jeżeli mam zapieczone pierścienie czy można spróbować odmoczyć je w nafcie wlewając pare ml ? Czy to ma sens na dłuższą mete ? Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że to pierścienie, tylko jesteśmy zdziwieni obaj bo przed złożeniem silnika miał sprawdzić stan pierścieni i tłoki chodziły ciasno gładzie tulei nie były porysowane a oleju brał małe ilości z pół litra na tysiąc może trochę więcej. A po zrobieniu góry silnika jest pogorszenie ze spalaniem oleju. Mam zalecenie zrobić płukankę silnika i zalać olejem z dwusiarczkiem molibdenu , ale co to niby pomoże wypłucze silnik i zagęszczę olej jedynie to chyba tylko pogorszy smarowanie.

    0
  • #8 03 Lip 2018 20:34
    lukasz12345678910
    Poziom 16  

    Zobacz świece, mogła Peknac porcelanka i porysowac tuleje. A co do nafty, to możesz zalać nawet do pełna, zobaczysz który cylinder najbardziej puszcza. Robiłem takie rzeczy i niewiele to pomagało. Generalnie jak robię komuś glowice w starszym aucie to staram się go przekonać do wymiany pierścieni. Miałem przypadki że po uszczelnieniu góry starszy silnik mocno zaczął wciągać olej przez pierścienie. Ekstremalnie to raz w hondzie crv po zrobieniu głowicy zaczęła płuc olejem przez tłumik.

    0
  • #10 03 Lip 2018 21:38
    Alfred23
    Poziom 6  

    Samochód ma około 220 tys, jak mogła pęknąć głowica jak była niedawno robiona i sprawdzana na szczelność?
    Jak dokładnie postąpić z tą naftą? Nalać na noc do cylindrów i rano zmienić olej?

    0
  • #12 03 Lip 2018 21:53
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ja tam myślę że jechałeś chwile bez oleju i się przytarł.

    0
  • #13 03 Lip 2018 21:54
    Alfred23
    Poziom 6  

    A jakie są tego objawy? oprócz pobierania oleju? Samochód sprowadzony prywatnie wszystko praktycznie w nim zrobione, jak ktoś zainteresowany to pw nowa instalacja LPG zadbany. Chyba że rozwiąże problem to zostaje ze mną :D :D :D :D :D

    0