Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania - Błąd APS ubytek powietrza. Gdzie szukać

19 Jun 2018 06:43 1473 16
  • Level 9  
    Błąd APS 72 7
    1897632
    Proszę o pomoc w rozszyfrowanie błędu.
  • Level 33  
    Ciśnienie powietrza nie osiąga żądanego poziomu APS nie jest w stanie wykonać regeneracji.Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu pompowania.Przyczyną może być nieszczelność układu pneumatycznego, zawór spustowy APS zaciął się i upuszcza ciśnienie, nieszczelny przewód sygnału sprężarki do złącza nr.4 w APS.
  • Level 22  
    Do ilu pompuje ? i przy jakim ciśnieniu zawór zbija?
  • Level 1  
  • Level 9  
    Nabija prawidłowo 12. Na zegarach żadnego spadku ciśnienia nie widać. Wszystko funkcjonuje prawidłowo. Tylko ten błąd
  • Level 33  
    Czy słychać że zawór zbija nadmiar ciśnienia ( kichnie sobie)? Bo z błędu wynika ,że nie może tego zrobić .Odłącz przewód nr 4 z zaworu APS i sprawdź czy ze sprężarki nie cofa się powietrze tym przewodem.
  • Level 19  
    Witam
    W sdp3 da się sprawdzić ile procentowo jak również godzinowo pompuje sprężarka w odniesieniu do ogólnej liczby godzin pracy silnika, w pewnym okresie czasu. Niekiedy wydaje się że pompuje dobrze a tak naprawdę dla komputera jest to zbyt długi czas (w pliku SOPS zapisana jest pojemność zbiorników pneumatycznych i na tej podstawie sterownik APS mniej więcej wie ile czasu potrzeba aby je napełnić) Gdy sprężarka ma słabą wydajność czas ten się wydłuża i rejestrowany jest kod usterki. Jeżeli nie ma ubytków powietrza to pewnie problem leży w sprężarce powietrza.
  • Level 16  
    Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może być fakt, że z powodu utrudnionego dostępu nie wymieniłem zaworków kulkowych- tych w obudowie kompresora.
  • Level 1  
  • Level 31  
    Sprawdź spiralę chłodzącą od kompresora często jest w niej brak drożności przepływu.
  • Level 16  
    Aps był wymieniony na regenerowany. Prawdą jest, że chodzi w trybie awaryjnym, bo „bije” do 8 bar. Spiralę sprawdzę. Rozumiem że tym cienkim przewodem sterują się zaworki zasysania?
  • Level 31  
    Przewód spiralny to ten który zasila butle bezpośrednio z kompresora.

    Dodano po 39 [minuty]:

    Cienki przewód sterujący struje nadciśnieniem tłok zaworków głowicy.
  • Level 16  
    Wyłączyłem bezpiecznikiem zasilanie sterownika na kilka chwil, okazało się że po ponownym podłączeniu powietrze pompuje szybciej i potem jest już ok, tyle że cały czas chodzi w trybie awaryjnym. Wydaje się że sterownik szaleje i nie zamyka zaworków należycie. Co Panowie na to?
  • Level 22  
    A robiłeś kalibrację zaworu / reset ? Jeśli jest w trybie awaryjnym i wszystko szczelne , sprężarka wydajna należałoby tą procedurę wykonać.
  • Level 16  
    Jeszcze nie. Dopiero teraz zauważyłem, że są zmiany po odłączeniu prądu.
  • Level 31  
    Pokaż nam stronę parametrów - gdzie masz parametry informujące o zużyciu powietrza. Jeśli poprawnie zresetujesz APM to tam powinna zmienić się wartość na "0".
  • Level 30  
    Witam

    Nic nie trzeba restartować jeśli wszystko jest ok to po 15 minutach jazdy wszystko wróci do normy komunikat zgaśnie i licznik ilości powietrza potrzebnej do regeneracji sam się wyzeruje.