Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel, Astra G Caravan - Jakie opony kupić.

19 Jun 2018 07:19 1293 27
  • User removed account  
  • Level 40  
    Witam.
    Mogę polecić tą markę bo jest sprawdzona:
    https://www.oponeo.pl/opony/gt-radial
    Opony prócz gwarancji posiadają ubezpieczenie na 18 miesięcy od uszkodzeń mechanicznych z winy użytkownika.
    Ubezpieczenie polega na wymianie zniszczonej opony na nowy egzemplarz.
    Opona, która jest zdatna do naprawy nie zostanie wymieniona.
    Jakością wykonania przewyższają obecne marki typu Kormoran, Dębica.
  • Level 42  
    Kenworth 18 wrote:
    Mogę polecić tą markę bo jest sprawdzona:

    Dzięki za konkret. Możesz coś więcej napisać o swoich/znanych Ci doświadczeniach.
    Jednak po cenach widać, że nie są to opony klasy ekonomicznej, a bardziej klasy premium.
  • Level 40  
    Z całym szacunkiem, ale to klasa budżetowa.
    Jeżeli kolega optuje za markami chińskimi to oczywiście też coś można wybrać.
    Śmiało można brać Kingstar, Goodride bo to marki które można polecić.
    Z tańszymi markami chińskimi bywa różnie i nie polecam ich mówiąc szczerze.
    Wracając do marki GT Radial to mamy je w asortymencie od 5 lat i zero reklamacji.
    Oczywiście wymiana opony na nową sztukę jest bezpłatna, ale warunkiem kontynuacji ubezpieczenia są 2 płatne przeglądy w ciągu tych 18 miesięcy w serwisie w którym zostały zakupione.
  • Level 40  
    Witam.
    Jeśli chodzi o markę Zeetex to stanowczo odradzam bo widziałem takowe 18 tki zakupione przez klienta internetowo po wystrzale i napewno nic pozytywnego nie mogę na ten temat powiedzieć.
    Co do marki Nexen to nie mamy ich w ofercie i nie mogę się wypowiedzieć, ale klienci ogólnie chwalą sobie te opony.
    Z czystym sumieniem natomiast mogę polecić markę GT Radial.
    https://www.24opony.pl/opony,0,105880/gt-radial-champiro-fe1-185-65-r15-88-h-.html
    Ten model sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.
  • Level 43  
    Mam od 3 lat zeetex w 3 autach. Jest ok. No ale jak to mówią wszystko może się zdarzyć
  • Level 40  
    Opony marek Wanli, Linglong, Zeetex, Nankang odradzam bo nie mogę nic pozytywnego na ich temat powiedzieć bo w każdej z tych marek zdarzały się problemy typu pękanie kordu, bicie uniemożliwiające prawidłowe wyważenie koła, wystrzały opony, zerwanie stopki opony.
    Są to jedne z najtańszych opon na rynku i nie można się spodziewać cudów i nie warto ich kupować bo to wyrzucone pieniądze.
    Bardzo dobre i godne polecenia są opony na licencji Hankook czyli marka Laufenn, lecz ich cena jest wyższa od innych marek tego typu.
    Kolego Jack63 czy marka Nexen również wymieni Ci uszkodzoną oponę na nowy egzemplarz nieodpłatnie?
  • Level 42  
    Kenworth 18 wrote:
    Kolego Jack63 czy marka Nexen również wymieni Ci uszkodzoną oponę na nowy egzemplarz nieodpłatnie?

    Marka nic nie wymienia...
    A z tą "gwarancją" to różnie sprzedawcy się obchodzą.
    Z reguły, z tego co czyta)em w necie, trzeba kupić na miejscu i tam zamontować, a nie przy zakupie przez internet.
    Taka trochę wolnoamerykankaa...
    Poza tym im nowsza (DOT) opona tym ma gorsze deklarowane parametry np CB 67dB a nowasza 2018r ma CC 70dB. Dla Nexen. O co chodzi?

    Podobnie z polecaniem przez ADAC opon GT. Roczniki 2015, 2016 były jako polecane, a już w 2017 tylko ok.
    Czyżby jakość po zajęciu segmentu rynku spadała?

    Chętnie bym kupił opony u Ciebie, ale nawet nie wiadomo gdzie?
  • Level 40  
    Ja jestem z województwa śląskiego.
    Myślałem, że kupując w sklepie internetowym kolega dostanie namiar na serwis w kolegi mieście zamieszkania i tam opony zostaną zamontowane i zostanie wystawiona karta ubezpieczenia.
    Co do tych naklejek na oponach to jest to tak jak z sprzętem AGD czyli nie ma sensu się tym za bardzo sugerować.
    Ja koledze podałem markę, którą znam i ręczę co do jej jakości a na temat marki Nexen opieram się tylko na opiniach innych.
  • Level 41  
    Wiesz, zwykle jest tak, że sprzedawcy polecają to na czym mają największą marżę.
    Nie mówię, że tak jest w twoim wypadku, no ale chyba sam przyznasz, że często tak to wygląda. Dla mnie ta marka GT jest tak egzotyczna, że nawet bym nie zwrócił na nią uwagi. Znów nie oceniam opony, bo jej nie znam. Napisałem tylko moje spostrzeżenia i są one subiektywne, tak po prostu.
  • Level 42  
    iron64 wrote:
    ekonomicznych to ja bym polecił Nexen. Kupiłem takie i jestem zadowolony. Ciche są jak dla mnie.

    Kiedy kupiłeś, bo to chyba jest istotne. Przy próbie wejścia na rynek wszyscy się starają, a jak już się usadowią to skrzydełka opadają. Dlatego ocena na podstawie historii jest złudna.
    Praktycznie wszystkie opony ekono są produkowane w Chinach. GT oraz Nexen też. Czyli loteryjka.
    W ogóle pojęcie marki się już dawno "zmydliło" i nue ma co do tego przywiązywać większej wagi.

    Kenworth 18 wrote:
    czy marka Nexen również wymieni Ci uszkodzoną oponę na nowy egzemplarz nieodpłatnie?

    Jak się okazuje nie takie to złoto jak się świeci. Czytałem warunki tej promocji i jest sporo obostrzeń podnoszących koszty. No cóż, za ubezpieczenie też się płaci. Tylko czy skórka za wyprawkę?
  • Level 40  
    Nie jestem właścicielem serwisu tylko szarym pracownikiem i nie mam żadnego interesu w tym by komuś tą markę wciskać na siłę.
    Sami jako serwis byliśmy sceptyczni do tej marki gdy zgłosił się do nas jej przedstawiciel 5 lat temu, ale po ciągłych reklamacjach marki Kormoran, która była główną marką w naszej ofercie nastąpiła konieczność przestawienia się na mniej kłopotliwą markę bo traciliśmy klientów przez upadającą jakość Kormorana.
    Po tych 5 latach mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że rozpoczęcie współpracy z tą marką to był strzał w 10 kę.
    Opony w pełni warte swojej ceny i to nie wygórowanej ceny.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nie wiem czy tak jest wszędzie, ale w naszym serwisie ubezpieczenie polega na:
    Po zakupie opon 3 miesiące są gratis, po upływie tych 3 miesięcy klient może sobie przedłużyć ubezpieczenie, ale nie jest to przymusem o 12 miesięcy poprzez wizytę u nas i sprawdzenie poprawności zużywania się opon oraz na ponownym wyważeniu kół na koszt klienta.
    Felga stalowa: 9 zł sztuka.
    Felga aluminiowa 10 zł sztuka.
    Czyli reasumując za 36 lub 40 zł jeździ się przez rok nie martwiąc się kompletnie o opony.
    Po upływie tych 12 miesięcy można jeszcze wydłużyć ubezpieczenie o 3 miesiące co daje w sumie 18 miesięcy obowiązywania ubezpieczenia.
  • Level 41  
    Nexeny kupiłem we wrześniu ubiegłego roku, są z 18 tygodnia 2017.
  • Level 43  
    Na nexenach to ja jeździłem z 10l temu. Bez zarzutu opona
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kenworth 18 wrote:
    Wanli, Linglong, Zeetex, Nankang odradzam bo nie mogę nic pozytywnego na ich temat powiedzieć bo w każdej z tych marek zdarzały się problemy typu pękanie kordu, bicie uniemożliwiające prawidłowe wyważenie koła, wystrzały opony,
    Nexen to prawie to samo - produkcja z Korea płdn.
    Ponad pół roku temu kupiłem Nexen 4 season (wielosezonówki).
    Wulkanizator nie miał dla mnie dobrych wieści, zrobił co mógł przy wyważaniu ale czuć je na kierownicy.
    O rozdzieraniu się kordu poniżej.
    jack63 wrote:
    .
    ( Kenworth 18 napisał:
    czy marka Nexen również wymieni Ci uszkodzoną oponę na nowy egzemplarz nieodpłatnie? )

    Jak się okazuje nie takie to złoto jak się świeci. Czytałem warunki tej promocji i jest sporo obostrzeń podnoszących koszty. No cóż, za ubezpieczenie też się płaci. Tylko czy skórka za wyprawkę?
    Jak każdy sprzedawca również i oponeo.pl broni się przed klientami z reklamacją. Sam doświadczyłem to na własnej skórze.
    Ja dobrego słowa poza "tanie" nie mogę powiedzieć o w/w marce Nexen
    a tak wygląda opona chyba po gwoździu, (drze się jak papier)
    Opel, Astra G Caravan - Jakie opony kupić.
    oczywiście z sama reklamacją w oponeo.pl też "były jaja" niby proces reklamacji trwał aż tu nagle każą wybrać czy oponę oddaje na utylizacje czy może chce ją z powrotem... bez żadnego wyjaśnienia.
    Dopiero po wytknięciu im opieszałości i żenującej obsługi raczyli mi wydać dokument (.pdf) , w którym to w skrócie, podczas "badania technicznego" ;-) stwierdzono: uszkodzenie mechaniczne - działanie czynników eksploatacyjnych , brak wad prod. opony ... i że jakbym się chciał z nimi spierać to odesłano mnie do OBR Stomil w Poznaniu w którym to mogę na własny koszt zrobić badanie.
    Znaczy się "ten typ tak ma" i gu..o zrobisz bo Nexen tak się rozdziera na bokach (kordzie)
    Dla przykładu filmiki poniżej że tak sie nie powinno dziać z oponą z podobnym uszkodzeniem:
    https://youtu.be/NRCDhowk4JQ
    https://youtu.be/reaeQVuUOKw?t=3m17s
    https://youtu.be/Uyl6YxrqJcI

    Co sądzicie, jest sens stawiać się oponeo.pl i wysyłać oponę "na prawdziwą ekspertyzę" do OBR Stomil?
  • Level 40  
    Witam.
    Kolego gsm_virus podstawowym błędem jaki kolega popełnił jest eksploatacja tych opon.
    Wulkanizator, który uznał że opony mają bicia i prawidłowe wyważenie kół nie jest możliwe kwalifikuje takie opony do zwrotu sprzedawcy.
    To już jest pierwszy sygnał, że opona posiada wady produkcyjne i nie należy jej eksploatować.
    Zawsze namawiamy klienta by opony posiadające takie wady odesłał i żądał wymiany na egzemplarze nie posiadające wad.
    Oczywiście zdarzają się klienci, którzy tak jak kolega mimo naszych przestróg eksploatują takie opony, ale to ich wybór ich pieniądze i ich problem.
    My jako serwis mamy czyste sumienie bo klient został poinformowany o problemie i mimo przestróg na własną odpowiedzialność użytkuje opony i nic więcej nie można w tej sytuacji zrobić.
    Tak jak pisałem wcześniej nie znam marki Nexen z własnych doświadczeń tylko z opini osób trzecich.
    Kolega nieco mija się z prawdą bo bok opony to jej najsłabsza część i nie ma w tym miejscu kordu wzmacniającego konstrukcję tylko oplot z włókien syntetycznych.
    Kord czyli oplot stalowy występuje tylko na czole opony gdzie jest bieżnik.
    Nawet takim markom jak Dunlop zdarza się wypuścić wadliwą serię.
    Klient zakupił u nas Dunlop 4 sztuki i 2 z nich po miesiącu użytkowania zaczęły się rozwarstwiać i pękać.
    Po odesłaniu opon na reklamację nie została ona uznana bo producent nie dopatrzył się własnej winy, która była ewidentna i jak widać nawet koncern Good Year do którego należy marka Dunlop olał klienta a klient zraził się do marki i już nie zakupi opon tego producenta.
    Z marką GT Radial nie mamy żadnych problemów i dlatego proponowałem jej zakup w przeciwieństwie do marki Kormoran z którą mieliśmy tyle problemów, że książkę można by na ten temat napisać.
  • Level 42  
    Panowie. Opony już na kołach. :D
    Zdecydowałem się na zakup opon GT Radial Champiro EF1, zgodnie z sugestią kolegi @Kenworth 18 oraz możliwością zakupu i montażu w jednym miejscu.
    Opony dało się wyważyć bez problemu. Nie ma żadnych odczuwalnych złych zachowań podczas jazdy. Co prawda krótkiej.
    Co będzie dalej czas pokaże...

    Bardzo dziękuję wszystkim dyskutantom za pomocne informacje i rady. Szczególnie koledze @Kenworth18 .
    Nie mogę dać "Pomógł", bo takiej możliwości w tym dziale nie ma. Dziwne?.
    Wszyscy dostali ode mnie plusiki.
    Tematu jeszcze nie zamykam. Jakby ktoś miał coś do dodania to bardzo proszę o ew. uwagi.
    pzdr
  • Level 40  
    Witam.
    Czyli teraz w razie gdyby pojawiły się problemy z oponami będę napiętnowany.😉
    Znam markę i nie sprawia problemów, ale nie ja je produkuję więc ich poprawne spisywanie się nie będzie już zależało ode mnie.
    Kolega dostał ubezpieczenie jak deklaruje producent?
  • Level 42  
    Kenworth 18 wrote:
    Czyli teraz w razie gdyby pojawiły się problemy z oponami będę napiętnowany.

    Ależ oczywiście. :D NIE! Ja do tego typu ludzi nie należę. Jak coś to najwyżej zapłaczę. :D
    Kenworth 18 wrote:
    Kolega dostał ubezpieczenie jak deklaruje producent?

    Nie. Nawet nie pytałem, bo nie miałem zamiaru z tego korzystać.
    Opony choć były z nalepkami są DOT 2316, więc i tak musztarda po obiedzie, ale kupiłem je za 500 zł.
    Człowiek, który wystawiał mi fakturę powiedział mi, że gwarancja to 5 lat, w co nie bardzo wierzę...
    Jeszcze jedna sprawa. Opony mają index prędkości H, choć większość obecnie oferowanych ma T. Czy jest jakaś istotna różnica w budowie/wykonaniu itp między H a T ?
  • Level 40  
    Za 4 sztuki 500 zł z montażem?
    Szkoda, że kolega nie mógł lub nie chciał skorzystać z ubezpieczenia bo nie wiem jaka była umowa ze sprzedawcą itd.
    Czasem nam również zdarzają się opony z 2016 roku bo niektóre rozmiary są mniej popularne i hurtownia, która nam dostarcza tę markę nie ma w owym czasie na stanie opon z nowszym rocznikiem, ale ubezpieczenie i gwarancja jest bez problemu udzielana.
    Na tą markę jest 2 letnia gwarancja producenta i 18 miesięczne ubezpieczenie.
    Przez okres tych 5 lat gdy oferujemy tą markę było z 20 wymian na nowe egzemplarze i w każdym przypadku cała operacja przebiegła bez problemu.
    Szkoda, że kolega nie skorzystał bo nawet w przypadku uszkodzenia opon przez wandala ubezpieczenie jest honorowane a takich przypadków już było całkiem sporo.
    Różnica w indeksie prędkości polega na tym, że opona posiadająca wyższy indeks ma nieco mocniejszą konstrukcję kordu i boku.
    H -210 km/h
    T-190 km/h.
  • Level 42  
    Kenworth 18 wrote:
    Za 4 sztuki 500 zł z montażem?

    No bez przesady. Napisałem, że za opony. Montaż, a w zasadzie przekładka 70 zł.
    Nie wiem, może się pomylili. Taką cenę mieli na stronie internetowej i pewnie dalej mają. Dzwoniłem aby się upewnić a po przyjeździe znów pytałem i zawsze odpowiedź była tak. Choć przy wypisywaniu faktury ... padła kwota 670... , ale powołałem się na wcześniejsze zapewnienia i mam fajne (oby..) opony po pieniądzach..
    Mają też zabytki z 2014 roku...
    Kenworth 18 wrote:
    Różnica w indeksie prędkości polega na tym, że opona posiadająca wyższy indeks ma nieco mocniejszą konstrukcję kordu i boku.

    Tak podejrzewałem, ale teraz już wiem.
  • Level 40  
    U nas identyczna opona kosztuje z wymianą 170 zł za sztukę.
    Każde opony bez względu na markę i czy są nowe czy też regenerowane są montowane w cenie zakupu opon.
    Szkoda, że kolega nie zwrócił większej uwagi na to ubezpieczenie bo to istotna zaleta jeśli chodzi o opony ponieważ są podane na uszkodzenia mechaniczne.
    Życzę bezproblemowej eksploatacji.