Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Twingo - Świecąca się kontrolka pompy

meji 19 Jun 2018 10:36 684 9
  • #1
    meji
    Level 11  
    Witajcie . Mam problem z moim twingo 2000r, silnik 1,2 43KM.
    Otwoż od paru dni swieci mi się kontrolka pompy, i zaczął więcej palić . Paliwo w zastraszajacym tempie znika . Byłam. U mechanika ,żeby podpial mi go pod komputer , wyskakiwał jakis błąd coś od kolektora,jakis błąd sondy, po rzekomym skasowaniu wyskakiwały znów inne błędy nie te co poprzednio. Kontrolka w żadnym momencie nie zgasła. Mimo ze błędy pokasowane.
    Pojechałam do innego fachowca i znów podpial pod komputer , teraz nie wykazuje komputer żadnych błędów ,kontrolka się stałe swieci , mechanik stwierdził ze gdzieś jest jakaś nieszczelność koło kolektora. Kontrolka cały czas się swieci. Macie jakieś pomysły co może to być, jak usterkę usunąć ,a i często przy odpalaniu zapala po paru razach przekręcania kluczyka,nie zawsze ale często. Czasem kilkanaście razy muszę go przekręcić . Rozrusznik kręci,paliwo oczywiscie jest a silnik bije odpala 😔. Pomóżcie kochani
  • #2
    kindlar
    Level 41  
    Podaj numery błędów sygnalizowanych przez komputer. Jeśli mechanik mówi, że jest nieszczelność i nie potrafi jej zlokalizować i usunąć to zmień mechanika. Przydałaby się diagnostyka układu zapłonowego, kable WN, świece, zapłon. Sonda lambda też ma wpływ na zużycie paliwa.
  • #3
    kortyleski
    Level 43  
    meji wrote:
    , teraz nie wykazuje komputer żadnych błędów ,kontrolka się stałe swieci

    Te dwie rzeczy się wzajemnie wykluczają.
    Kumaty mechanik z clipem albo dobrym testerem uniwersalnym poradzi sobie. Powiedz skąd jesteś, może ktoś z nas pomoże
  • #4
    meji
    Level 11  
    Jestem z okolic Bielska Białej. Dziś kontrolka raz gaśnie raz się zaświeca . 😔
    Kodów błędów nie znam bo nie powiedziano mi. Tylko tyle ze
    Raz pokazuje jedne błędy,zeby za chwile pokazać zupełnie inne,nie te co poprzednio
  • #5
    meji
    Level 11  
    Kontrolka sama zgasła , ale auto wchodzi na wysokie obroty i pali jak smok. Innych objawów nie zauważyłam . Czy to wina sondy? Czy czujnika krokowego? Czy czego?
  • #6
    meji
    Level 11  
    Od jakiegoś czasu zauważyłam ze dolna cześć przepustnicy i wszystko co jest pod nią jest mokre. Mokre od oleju który jest wypychany z węża którym przepustnica jest połączona z odma . W odmie zbiera się olej. Możecie jakoś pomoc ? Coś doradzić? Czy nikt nie może nic mądrego podpowiedzieć ? Prosze pomóżcie
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    Zacytuję klasyka

    kortyleski wrote:
    Kumaty mechanik z clipem albo dobrym testerem uniwersalnym poradzi sobie.


    meji wrote:
    Mokre od oleju który jest wypychany z węża którym przepustnica jest połączona z odma


    Samodzielnie możesz zdemontować filtr powietrza i sprawdzić co się zmieni. Potem j/w mechanik który posiadł UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA PARAMETRÓW,a nie tylko błędów i ich kasowania.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    meji wrote:
    To poradzicie jakieś konkrety a nie piszecie dla samego pisania i nic tego nie wynika. Liczę na konkrety


    Czemu jeździsz do tego prostaka, co nie umie znaleźć nieszczelności, czemu?

    meji wrote:
    auto wchodzi na wysokie obroty i pali jak smok.
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    Konkrety... proszę bardzo. Jeżeli choć na chwilę zapaliła się kontrolka silnika to sterownik zapisał kod błędu, odczyt naprowadzi diagnostę gdzie pomacac testerem odczytując parametry pracy silnika. Wtedy będzie wiadomo gdzie jest problem i trzeba będzie ubrudzić ręce naprawiając auto