Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Accord V 97r. 2.0TDi 105KM - Nierówna praca silnika, gaśnięcie na skrzyżowaniach

19 Cze 2018 12:25 324 4
  • Poziom 15  
    Witam, mam problem z samochodem jak w temacie. Auto leciwe, więc na naprawę nie chcę przeznaczać za dużo pieniędzy. Problem polega na tym, że w samochodzie od jakieś czasu przerywa silnik, falują obroty, gaśnie na skrzyżowaniach. Ostatnio do objawów doszło wchodzenie samoczynnie na bardzo wysokie obroty (pomogło zgaszenie auta na chwilę).
    Czy wyżej wymienione objawy wskazują bardziej na pompę wtryskowa, czy raczej wiązkę elektryczna, od czego zacząć, żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty. Może ktoś spotkał się już z takimi objawami w Hondzie lub Roverze, bo silnik pochodzi z Rovera
  • Poziom 16  
    Nie wiem czy to może mieć związek, ale ja miałem podobnie ze swoim autem (co prawda Renault thalia), jednak objawy były podobne. Szczególnie na skrzyżowaniach. Nawet mechanik miał problem z ustaleniem przyczyny... W końcu zasugerowałem: czujnik położenia wału... I to było to.
  • Poziom 15  
    Na próbę odpiąłem całkowicie czujnik położenia wału. Na stałe zapalił się "check", brak wskazań obrotów silnika, ale zapalał normalnie, jeździł jakby też, ale objawy takie same, dalej gasł, obroty czasem same się zwiększają do 5000, więc podejrzewam, że czujnik raczej nie będzie powodem...
  • Poziom 35  
    Kolego sprawdź, czy turbo jest w porządku i czy "interkuler" nie jest zalany olejem.
    W takim przypadku silnik może zassać ten olej i wpaść na wysokie obroty, w wyniku których może się zniszczyć. Sam twierdzisz, że były już przypadki "wpadania" bez powodu na wysokie obroty. Jednym ze sposobów na uratowanie rozbieganego silnika (przy sprawnym sprzęgle) jest włączenie najwyższego biegu i naciśnięcie hamulca na max..
    Jeśli masz dobrego mechanika, to najlepiej zleć mu sprawdzenie silnika i jego oprzyrządowania, bo później koszty napraw będą większe.
  • Poziom 15  
    To nie olej, wystarczy w tym momencie wyłączyć zapłon, więc to na pewno nie przez pompowanie oleju przez turbo do dolotu, dolot jest czysty.