Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trzeszczy podczas wciśnięcia sprzęgła fiat 126p

19 Cze 2018 21:04 447 28
  • Poziom 4  
    Witam
    Mam problem. Jakiś czas temu łożysko oporowe w maluchu sie rozleciało i nie dało sie wcisnąć sprzęgła. Wyjolem silnik i wymieniłem łożysko na nowe . I teraz problem ze przy próbie wciśnięcia dalej trzeszczy ale inaczej . I kolejne pytanie czy to łożysko powinno dopychać to słoneczko z takich blaszek ? Bo tak mi kazano zrobić czy to źle ? Proszę o porady i pomoc
  • Poziom 38  
    Tomekc123 napisał:
    pytanie czy to łożysko powinno dopychać to słoneczko z takich blaszek ? Bo tak mi kazano zrobić czy to źle ?

    Nie bardzo rozumiem to pytanie, więc odpowiem inaczej - łożysko oporowe gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty powinno stać (nie kręcić się), odległość między łożyskiem oporowym, a tym słoneczkiem powinna, o ile dobrze pamiętam, 1mm.
    Co do przyczyny trzeszczenia, trudno mi ją określić. Może trzeszczeć linka w pancerzu lub sam pedał na osi obrotu.
  • Poziom 4  
    Trzeszczenie dobiega z skrzyni
    A czy to słoneczko pod wpływem docisku powinno duzo sie przygiąć na środku ?
  • Poziom 38  
    Dobrze założyłeś. Tak, łożysko powinno wciskać słoneczko, które wchodzi do środka na jakieś 25-30 mm, to ugięcie powoduje rozłączenie szprzegla.
    Teraz pytanie kiedy trzeszczy. Podczas naciskania czy jak jest naciśnięte? Silnik chodzi lub nie?
  • Poziom 4  
    Podczas naciskania gdy silnik jest włączony

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Aha i jeszcze powiem ze pedał jest bardzo twardy
  • Poziom 4  
    Tez pedał twardy i nie chce za bardzo iśc
  • Poziom 4  
    Zeby wymienić łózysko wyciskowe

  • Poziom 35  
    to się wymienia bez wyciągania silnika chyba że już źle pamiętam to dawno było.
    Belka tylna (zderzak) w dół i pełen dostęp do łożyska i zębatek oraz łańcucha.
    A jako ciekawostkę powiem bo nie wiem którego malca masz daj sprzęgło z elektronicznego (zapłon) lepiej sprężynowany nie bije tak.Ja wymieniłem i sama radość ale to lata temu.jak prądnicę wymieniało sie na alternator.
  • Poziom 4  
    Jakiego łańcucha ? Rozrządu. ?
  • Poziom 38  
    Ricoh_220 napisał:
    to się wymienia bez wyciągania silnika chyba że już źle pamiętam to dawno było.
    Belka tylna (zderzak) w dół i pełen dostęp do łożyska i zębatek oraz łańcucha.
    A jako ciekawostkę powiem bo nie wiem którego malca masz daj sprzęgło z elektronicznego (zapłon) lepiej sprężynowany nie bije tak.Ja wymieniłem i sama radość ale to lata temu.jak prądnicę wymieniało sie na alternator.


    Sprzęgło i jego łożysko jest z drugiej strony silnika niż rozrząd!!!
    Do wymiany łożyska wyciskowego trzeba wyjąc silnik. Albo skrzynie biegów, ale silnik prościej. Także proszę nie wprowadzać w błąd.
    Jeżeli linka sprzęgła chodzi lekko to sprawdź jeszcze łapę do wyciskania sprzęgła czy jest dobrze osadzona.
  • Poziom 4  
    Puki nie było silnika ty wszytko było ok. A teraz jak wcisnę pedał to jest opór i nagle przeskakuje i sprzęgło jest wciśnięte. Czy to może byc wina docisku ?
  • Poziom 38  
    Ricoh_220 napisał:
    Napisałem wcześniej że mogę nie pamiętać dokładnie 126p jeździłem 20 lat temu


    To już lepiej nic nie pisz. Bo bzdurzysz waść. Łożysko wyciskowe w maluchu nie jest żadnym ewenementem i znajduje się dokładnie tam gdzie w clio i oplu czyli między silnikiem a skrzynia biegów.

    Do autora: czy ruszałeś coś z dociskiem? Czy tylko wymiana łożyska?
  • Poziom 4  
    Wyjolem silnik i odstawiłem na koło na palecie i tylko zmieniałem łożysko oporowe

  • Poziom 35  
    Ok geniuszu ale jest mały myk w maluszku na linkę regulacja clio samoregulator opel astra combi mój czyli 1. Regulacja ręcznie to też podważysz ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Najmądrzej uczynię usuwając się z tego tematu.Do zobaczenie w innym.
  • Poziom 38  
    sanfran napisał:
    Dobrze założyłeś. Tak, łożysko powinno wciskać słoneczko, które wchodzi do środka na jakieś 25-30 mm, to ugięcie powoduje rozłączenie szprzegla.

    Wg mnie, nie o to autor tematu pytał. Pytał, a przynajmniej ja tak to zrozumiałem - czy łożysko oporowe ma mieć stały kontakt ze "słoneczkiem" i w tym kontekście odpowiedziałem i powtarzam - łożysko oporowe ma mieć kontakt ze sprzęgłem, tylko w momencie wciskania pedału sprzęgła i w tym momencie łożysko powinno się obracać. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty, to odległość miedzy sprzęgłem a łożyskiem powinna wynosić ok. 1 mm (łozysko nie powinno się obracać.
  • Poziom 4  
    No to to jest dobrze bo jest minimalna przerwa. A jak chce wcisnąć pedał to jest opór i pózniej cos jakby puszcza i sprzęgło ,, włącza sie ,,

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Tak jak pytałem to może byc wina docisku ?
  • Poziom 38  
    Albo coś haczy i łożysko się nie przesuwa tak jak powinno, albo coś pokiełbaszone w montażu.
    Czy regulowałeś sprzęgło po pracy?
    Tak czy inaczej na odległość więcej nie poradzę.

    Acha: sprzęgło jest wyłączone jak pedał jest wciśnięty.

  • Poziom 35  
    Panowie ale to proste na wciśniętym sprzęgle się nie jeździ łożysko wtedy pracuje jak nie wciśnięte odpoczywa po co tłumaczycie zasadę działania sprzęgła ? Przecież to proste naciśnięcie sprzęgła odpycha docisk skrzynia wolna puszczając sprzęgło skrzynia łączy napęd przez docisk i koło .Czemu szukacie kwadratowych .Jakieś łożysko wybite lub regulacja do DD.
    A kolego safran jak masz coś do mnie to pisz:)
  • Poziom 4  
    Nie regulowałem a jak to zrobić ?
  • Poziom 4  
    Jest nakrętka i dobrze trzyma
  • Poziom 4  
    Ale co ma do tego regulacja jak jest opór ?