Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kamera IP podgląd na smartfonie z Androidem

lajosz3 20 Cze 2018 00:21 234 11
  • #1 20 Cze 2018 00:21
    lajosz3
    Poziom 8  

    Witam szanowne grono.

    Już tu kiedyś pytałem jak uzyskać podgląd z kamery IP z dowolnego miejsca, a nie tylko z sieci wewnętrznej lub przez WiFi.

    Odpowiedź jaką uzyskałem była bardzo .... ogólnikowa i w żaden sposób nie rozwiązywała problemu.

    Odpowiedziałem sobie sam :) , czyli .....znalazłem rozwiązanie, a ogólnie chodziło o przekierowanie portów w routerze, czyli teraz wpisując w przeglądarkę internetową nazwę domeny lub bezpośrednio adres IP + numer portu, bez problemu mogę się połączyć z kamerką.
    Co więcej, opisałem tu na elektrodzie dość dokładnie jak to zrobiłem i .... ktoś skorzystał, czyli .... pomogłem nie tylko sobie.

    Wszystko OK, ale ..... zachciało mi się podglądu przez smartfona (Samsung Galaxy S7) z Androidem Oreo.

    Instalowałem chyba ze 40 różnych aplikacji do łączenia się z kamerkami i ...... NIC, czyli cokolwiek nie robię i jakiekolwiek ustawienia nie stosuję, to ZERO połączenia.

    Znalazłem TYLKO JEDNĄ aplikację (jakaś chińska) która się łączy, ale .... jakość przekazu jest tak tragiczna, że nie ma żadnego zastosowania, ale ..... łączyć się łączy.

    Owszem, mogę przecież po prostu odpalić przeglądarkę internetową i ... jak na kompie się połączyć i .... łączę się bez problemu, czyli pokazuje się panel logowania i można się normalnie zalogować, a po zalogowaniu wszystko można sobie ustawiać jak się chce.
    Cóż z tego, skoro ..... nie ma podglądu, a nie ma, bo żeby był, przeglądarka (jak na kompie z Windowsem) potrzebuje wtyczki żeby był widoczny podgląd z kamerki i tu jest problem, bo ..... przeglądarki mobilne po prostu nie obsługują wtyczek.

    Oczywiście zawsze można się połączyć poprzez chmurę, ale ...... producent kamerki, czyli Dahua, co prawda daje taką możliwość i to nawet działało.
    Działało (króciutko) dopóki nie wykorzystałem darmowego limitu.
    Teraz próba korzystania z chmury producenta kończy się niczym, czyli zero jakiegokolwiek transferu.

    Tak czy siak, w żaden sposób nie jestem w stanie uzyskać podglądu z kamerki na smartfonie łącząc się poza siecią lokalną.

    Ideałem byłoby, gdyby była jakaś aplikacja do której po prostu wpisuję adres IP + port (jak w przypadku przeglądarki internetowej) i ... to wszystko, ale .... ŻADNA aplikacja po prostu nie ma takie możliwości poza w/w :
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zexu.ipcamera

    Jeśli ktoś dotrwał do tego miejsca i zechciałby pomóc, to ..... bardzo proszę w miarę prosto napisać, co należy zrobić, żeby bez korzystania z chmury uzyskać podgląd z kamerki na smartfonie.

    Dodam, że jestem tzw. lajkonikiem jeśli chodzi o sieci komputerowe.

    0 11
  • #2 20 Cze 2018 00:46
    xury
    Poziom 38  

    Postaram się krótko i klarownie bez szczegółów.
    1. Mieć internet z publicznym IP. To IP może być dynamiczne.
    2. Ten internet ma mieć upload minimum 2Mb. Tam gdzie jest rejestrator oczywiście.
    3. W przypadku słabego uploadu ograniczyć jakość obrazu(bitrate, rozdzielczość,ilość klatek itp.)
    4. Mieć przekierowanie porty na routerze. Zazwyczaj to 554, 37777,37778 ale polecam je przekierować na inne numery.
    5. Ustawić wszystko w aplikacji gDMSS lub podobnej od Dahua
    I tyle...

    0
  • #3 20 Cze 2018 01:03
    lajosz3
    Poziom 8  

    @xury

    Dziękuję za szybką odpowiedź, ale ..... :

    Cytat:
    1. Mieć internet z publicznym IP. To IP może być dynamiczne.

    Nie wiem czy dobrze napisałem, ale .... skoro wpisuję w przeglądarkę internetową uruchamianą na komputerze z Windowsem adres IP w postaci 45.67.265.85:3456 i wszystko działa jak trzeba, to chyba adres jednak jest publiczny skoro .... DZIAŁA.

    Co więcej, na smartfonie, w przeglądarce (Chrome) też (jak pisałem) łączę się z kamerką bez problemu, czyli mogę nią sterować (PTZ) i ustawiać jak chcę, ale .... NIC NIE WIDAĆ NA EKRANIE bo brakuje wtyczki, a jej instalacja niczego nie załatwia, bo przeglądarki mobilne nie obsługują wtyczek.

    Cytat:
    2. Ten internet ma mieć upload minimum 2Mb.

    Download 504.28 Mb/s
    Upload 26.09 Mb/s

    To są REALNE transfery.
    Czyli ..... raczej nie jest źle, prawda ?

    Cytat:
    3. Mieć przekierowanie porty na routerze. Zazwyczaj to 554, 37777,37778 ale polecam je przekierować na inne numery.

    Wydawało mi się, że napisałem, że są przekierowane.
    Zresztą, gdyby nie były, to przecież nie byłoby połączenia z zewnątrz, prawda ?, a jest na kompie.
    Nie ma na smartfonie korzystając z aplikacji.
    Jest na smartfonie korzystając z przeglądarki, ale .... brak obrazu z w/w przyczyn.

    Cytat:
    4. Ustawić wszystko w aplikacji gDMSS lub podobnej od Dahua
    I tyle...

    No właśnie ustawiam i ..... NIC, czyli ZERO połączenia.

    0
  • #4 20 Cze 2018 01:11
    xury
    Poziom 38  

    No to skoro Ci nie działa to nie wiem. Bo mi ZAWSZE działa. Może masz jakieś śmieci pseudoantywirusy na smartfonie?
    Pozostaje jedyna alternatywa czyli wyłuskanie adresu strumienia rtsp i próbowanie go załadować do jakiejś apki typu onvifer.

    0
  • #5 20 Cze 2018 01:21
    lajosz3
    Poziom 8  

    xury napisał:
    No to skoro Ci nie działa to nie wiem. Bo mi ZAWSZE działa. Może masz jakieś śmieci pseudoantywirusy na smartfonie?

    Telefon jest nowiutki i ma zaledwie 2 dni.
    Nic na nim jeszcze nie ma oprócz oczywiście tego co tam nawstawiał Samsung.

    xury napisał:
    Pozostaje jedyna alternatywa czyli wyłuskanie adresu strumienia rtsp i próbowanie go załadować do jakiejś apki typu onvifer.

    Jak pisałem, jestem laikiem w tych sprawach i wszystko staram się załatwiać na logikę, ale .... nie zawsze prowadzi to do rozwiązania problemu, szczególnie jeśli nie poruszam się sprawnie po temacie.
    Dlatego postanowiłem zasięgnąć porady tych bardziej "uczonych w piśmie" .
    Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że pomoc byłaby znacznie bardziej efektywna gdyby pomagający mógł zasiąść przy kompie tego komu pomaga niż domyślanie się "co poeta miał na myśl" pisząc posta :)

    Mimo wszystko dziękuję za próbę pomocy i pozdrawiam.

    0
  • #6 20 Cze 2018 01:38
    xury
    Poziom 38  

    A przypadkiem to nie próbujesz dostać się do kamer przez internet z telefonu i jest to Play?

    0
  • #7 20 Cze 2018 01:52
    lajosz3
    Poziom 8  

    Nie jest to PLAY i ... w ogóle nic to jeszcze nie jest, czyli telefon jest na razie bez karty SIM.

    Próby są przez WiFi.

    Internet hula aż miło i tak jak pisałem, czyli JA SIĘ ŁĄCZĘ z kamerką przez przeglądarkę internetową w telefonie i kamerka reaguje na polecenia, czyli obraca się lewo, prawo, góra, dół.
    Problemem jest brak podglądu, czyli czerń na ekranie.
    Przypomnę, że nie jest to połączenie LOKALNE, a zdalne.
    Inaczej pisząc, kamerka jest w domu, a ja w pracy (15 km dalej) używając smartfona korzystającego z WiFi, łączę się z nią bez problemu, tyle, że nie widzę nic na ekranie.

    Myślałem, że jakaś aplikacja załatwi sprawę, ale żadna aplikacja, oprócz tej którą wymieniłem w pierwszym poście, po prostu się nie łączy.

    Wyczerpały mi się pomysły, co może być nie tak.

    Nie wiem, .... może te aplikacje jeszcze nie pracują poprawnie z dopiero co wydanym Androidem Oreo ?

    No nic, jak uporam się z problemem, to napiszę co było nie tak, bo być może komuś się przyda, a jak sobie nie poradzę, to ..... trudno, jakoś to przeżyję :)

    0
  • #8 20 Cze 2018 08:06
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Aplikacja tinycam monitor sprawdź. U mnie dobrze działa, ale nie z Dahuą.

    0
  • #9 24 Cze 2018 20:14
    lajosz3
    Poziom 8  

    Witam ponownie.

    Już wszystko OK, czyli WRESZCIE DZIAŁA.

    Sprawa okazała się banalnie prosta, ale .... sam do tego nie doszedłem pomimo bardzo intensywnych i długich prób.

    Zadzwoniłem do pewnej firmy zajmującej się sprzedażą kamer IP i instalacją tychże.
    Mają w ofercie usługę pomocy dla klientów którzy zakupili u nich sprzęt.

    Sprzętu (jak się okazało) nie kupiłem u nich, ale..... jako że są oficjalnym dystrybutorem firmy Dahua (czyli moja kamerka), to bardzo miły Pan zgodził się pomóc .... za darmo i .... pomógł.
    >>> Naprawdę, chylę czoła <<<


    Otóż ... okazało się, że trzeba ... zresetować kamerkę fizycznym przyciskiem z tyłu kamerki, po czym na nowo dodać ją do konta producenta, czyli firmy Dahua.

    Po wykonaniu powyższego, kamerka natychmiast zaczęła pracować jak trzeba, czyli bez żadnego przekierowania portu, bez przeglądarki internetowej, bez jakichkolwiek kombinacji, po prostu widać wszystko na smartfonie.
    Przy okazji kamerka nadal może się łączyć poprzez przeglądarkę internetową korzystając z domeny na No-IP + numer przekierowanego na routerze portu, albo bezpośrednio podając adres IP + numer portu.

    Dlaczego zatem motałem się klika dni i .... nic nie pomagało ?

    Po prostu do głowy by mi nie przyszło, że kamera która przecież łączy się bez najmniejszego problemu z kompa stacjonarnego (oczywiście nie lokalnie, a zdalnie ... zresztą lokalnie również) może mieć kłopot z połączeniem się ze smartfona i że trzeba ją zresetować i dodać na nowo do konta producenta żeby wszystko wróciło do normy.

    Taka ... pierdoła, a potrafi "umilić" życie.

    ==========
    @makosuu

    Sprawdzałem oczywiście TinyCAM.
    Co więcej, .. kupiłem wersję PRO i teraz najciekawsze .... otóż niby wszyscy chwalą to oprogramowanie (poniekąd słusznie), ale z tego co się zdążyłem zorientować, to znakomicie to działa, ale .... połączenie MUSI być do KOMPUTERA, a nie do routera, czyli .... dla mnie zupełnie nie przydatne, ale.... być może po prostu nie wiem jak z tego we właściwy sposób skorzystać.

    Tak czy siak, wreszcie wszystko działa jak trzeba :)

    Jak ktoś będzie zainteresowany szczegółami, to .... opiszę co i jak trzeba zrobić, oczywiście opis będzie dotyczył sprzętu który posiadam.

    0
  • #10 24 Cze 2018 20:53
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    lajosz3 napisał:
    połączenie MUSI być do KOMPUTERA, a nie do routera, czyli .... dla mnie zupełnie nie przydatne, ale.... być może po prostu nie wiem jak z tego we właściwy sposób skorzystać.

    Zdecydowanie drugie :) Ale jak działa już to dobrze :D

    0
  • #11 24 Cze 2018 21:15
    lajosz3
    Poziom 8  

    @makosuu

    Czyli .... po prostu nie wiem co i jak :D ?

    makosu, jeśli to nie kłopot, a miałbyś ... wenę, to może napisałbyś krótko co trzeba zrobić żeby mieć podgląd z kamerki właśnie w TinyCAM ?

    Pytam, bo ten TinyCAM podoba mi się znacznie bardziej niż dedykowane oprogramowanie Dahua (czyli Lechange), a poza tym ma znacznie większe możliwości (zapis nagrań na FTP i inne takie).
    Poza tym, zapłaciłem za to (głupio, przyznaję:)) , więc jakoś tak szkoda żeby się marnowało :)

    0
  • #12 24 Cze 2018 22:32
    makosuu
    Specjalista Sieci, Internet

    Wysuwasz menu z lewej strony > zarządzanie kamerami > + na dole ekranu i klikasz dodaj kamerę, NVR, DVR > konfigurujesz pod swoją kamerę, czyli Marka model adres IP port itd.
    Jeśli twojej kamerki nie ma to możesz spróbować ją dodać. Wybierasz ustawienia > ustawienia autora > o niestandardowych dostawcach. Tam wszystko jest w miarę opisane.

    0