Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 - Brak mocy/przerywanie

mateoo22 20 Jun 2018 07:41 1527 4
  • #1
    mateoo22
    Level 8  
    Witam, posiadam Peugeota 307 2.0 Hdi z 2005 r. Mam bardzo duży problem z autkiem byłem już u 3 mechaników i każdy jeden rozkłada ręce.
    Opisze problem. Samochód zaczyna mieć problem z porannym odpaleniem gdy nacisnę parę razy gruszką przy silniku auto odpala od pierwszego razu. Zaczyna przerywać podczas jazdy i szarpie następnie turbina zaczyna szaleć aż przestaje chodzić auto nie ma mocy po jakimś czasie wchodzi w trym awaryjny co całkowicie uniemożliwia jazdę. Komputer pokazuje komunikaty typu spadek ciśnienia doładowania, wzrost ciśnienia doładowania, brak ciśnienia parametry wariują . Dochodzi do wymiany zaworu przy turbinie oraz czujnika auto zaczyna jeździć jak z salonu. Ma moc przestaje przerywać ale po około miesiącu max dwóch zaczyna kopcić przerywać i dochodzi to tego samego. Przerabiam już ten problem od dobrych 7 miesięcy i naprawdę zaufani mechanicy są w kropce. Bardzo proszę o pomoc już mam dość samochodu nie mówiąc już o kosztach napraw cały czas jednego problemu dodam że cały czas dzieje się jedno i to samo. Pozdrawiam
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Na moje to nie byłeś u żadnego mechanika.
    Co pokazała diagnostyka, ciśnienie podczas ruchu i podczas jazdy, doładowanie?
  • #3
    mateoo22
    Level 8  
    sebap wrote:
    Na moje to nie byłeś u żadnego mechanika.
    Co pokazała diagnostyka, ciśnienie podczas ruchu i podczas jazdy, doładowanie?





    Jeżeli nie byłem u mechanika to dlaczego zawór i czujnik od turbiny miałem wymieniany już 3 razy ? . Cała 3 mechaników u której byłem gdy podłączyła komputer mówiła mi to co napisałem w poście ja się na tym nie znam wiem tylko że mówili że jest spadek wzrost ciśnienia plus jak odpalił auto i dodawał gazu to mówił że turbina znowu padła. Za każdym razem jak mi wymienili zawór to było chwilę dobrze i potem to samo.

    odkąd posiadam auto jeździłem z poprzednim autem do mechanika tam gdzie jeździł od lat mój tata on powiedział prosto w oczy że nie wie co jest grane drugi chciał wymieniać całą turbinę a trzeci robi co może a ciągle dzieje się jedno i to samo....... Wymiana czujnika zaworu. Zadałem pytanie na tym forum bo może znajdzie się ktoś kto będzie wiedział co może być przyczyną ciągłej i tej samej awarii. Może powiem mechanikowi co ktoś mi odp na forum może to będzie przyczyną ! w auto włożyłem już dobre 5 tyś rozrząd dwumas itp i naprawdę już mnie nie stać aby co kilka miesięcy mieć jeden i ten sam problem z mocą samochodu a naprawdę szkoda mi go sprzedawać.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    mateoo22 wrote:
    gdy nacisnę parę razy gruszką przy silniku auto odpala od pierwszego razu
    wygląda na powietrze w układzie paliwowym . Kiedyś dłubałem taki ciężki przypadek i dopiero po założeniu pompy w zbiornik okazało się że wężyk poliwęglanowy od paliwa miał pęknięcie niewidoczne na samym wierzchu, jak dostał układ ciśnienie to zaczęło ciec.Podsysało sobie i auto nie chodziło. Może pomoże.
  • #5
    jamrjan
    Level 12  
    Witam

    Nie jestem specem od samochodów, ale podobnie miałem w Mercedesie C220.
    Okazało się że jest nieszczelność na rurce paliwa i zasysa powietrze do paliwa.
    Co dziwne - paliwo nie wyciekało, ale powietrze było zasysane i co jakiś czas układ się zapowietrzał przez co przerywał silnik, a przy nagłym zejściu z obrotów 3000 na wolne obroty silnik gasł i wyskakiwał błąd. Co prawda to nie było związane z turbiną, ale może to być jakiś trop. Po podłączeniu przewodu paliwowego przeźroczystego, widać było bąbelki powietrza w paliwie.