Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
BotlandBotland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa wzmacniacza gitarowego sterowanego cyfrowo

20 Cze 2018 18:18 351 12
  • Poziom 4  
    Cześć, chcę zbudować (skopiować) wzmacniacz gitarowy. Myślałem nad jakimś Marshallem JVM. Jednak one są sterowane cyfrowo, a w ich schematach są różne układy scalone. Jest tam m.in. ATmega8. Domyślam się, że te układy są programowalne i maja jakieś wsady. Moje pytanie sprowadza się do tego, czy takie wsady można odczytać i skopiować do zakupionego "czystego" układu? Poza ATmegą są tam jakieś AT2313, 74HC373, CD4052BC. One też są programowalne i potrzebne są do nich jakieś wsady, czy już z góry mają określone działanie?
    Generalnie, to nie znam się aż tak bardzo, posiadam trochę wiedzy, umiejętności techniczne i chciałem skopiować któryś z tych wzmacniaczy, myślę, że wyszłoby to taniej od kupna nawet używanego. Samemu skopiowaniu, mając dostęp do informacji technicznych, powinienem podołać.. Zna ktoś z Was może jakieś źródło wiedzy w tym temacie?
    Tutaj są schematy.
    Pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • BotlandBotland
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Nie można odczytać o ile producent go nie zablokował.

Programowalne to ATmega8, AT2313 -> ATtiny2313.

O który schemat chodzi?
  • BotlandBotland
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    74HC373, CD4052BC nie wymagają programowania, natomiast AT2313 już tak i zapewne do niego oryginalnego wsadu nie uzyskasz. Jest jakaś szansa napisać soft który by działał podobnie do oryginalnego. Pytanie tylko czy warto pakować się w takie coś czy nie lepiej zrobić sobie jakiegoś klasyka... Na pewno będzie łatwiej, no chyba że kolega chce się przy okazji nauczyć programowania bo wątpię by ktoś to zrobił za przysłowiowe piwo...