Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 A51 - Czujnik poziomu p³ynu hamulcowego - za niski poziom p³ynu

bigjohn 20 Jun 2018 21:17 4068 11
  • #1
    bigjohn
    Level 11  
    Witam,

    Samochd Citroen C3 A51, silnik 8HZ, 2010r.
    Komputer pokazuje niski poziom p³ynu hamulcowego.
    Poziom p³ynu poprawny.
    Czujnik dwuprzewodowy. Rezystancja czujnika zmierzona to 2k5.
    Przewody we wtyczce czujnika (wtyczka do sterownika ABS podpiêta):
    - zielono-¿ó³ty (masa),
    - czerwony (masa).
    Po odpiêciu wtyczki od sterownika ABS:
    - zielono-¿ó³ty - przej¶cie do masy,przej¶cie musi byæ zrobione gdzie¶ wewn±trz wi±zki,
    - czerwony - przejscie do wtyczki ster. ABSu pin bodaj¿e 25, brak zwarcia do plusa lub masy.

    Próby zasymulowania czujnika nic nie pomog³y. Wpiêcie zamiast niego rezystora 0R, 10R, 330R lub 5k6 nie zmieniaj± odczytu komputera.
    Kto¶ siê spotka³ z tak± przypad³o¶ci±? Je¿eli dysponujecie schematem ABS do tego modelu to proszê sprawd¼cie czy po³±czenia przewodów s± zgodne z pomiarami i wrzuæcie go na forum.
    Ani Tolerance ani AutoData 3.45 nie pomagaj± mi w tym.

    Odczyt robiony Lexi± 3.47.99.

    Pozdrawiam
    Tomasz
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    A p³yn kolega ma oryginalny czy jaki¶ z tesco ? Mo¿liwe ¿e trzeba wymieniæ p³yn na taki ,który zaleca producent .
  • #3
    tytan58
    Level 20  
    Problem wyst±pi³ po jakie¶ naprawie,kolizji ,wymianie czê¶ci, czy samoistnie ?
  • #6
    bigjohn
    Level 11  
    Nie zastanawia³bym siê z podmian± jakby to by³o na 100% uszkodzone.
    Brak reakcji sterownika ABS na "sztuczny" czujnik - tak nie mia³em w ¿adnym starszym Citroenie.
    W Xsarze Picasso logika jest taka: odpiêcie wtyczki od czujnika - OK, poziom p³ynu poprawny. Zwarcie czujnika - za ma³y poziom p³ynu hamulcowego.
  • #7
    eurotips
    Level 38  
    Ale tu masz rocznik 2010 i czujnik mo¿e byæ cyfrowy na magistrali 1-Wire i czujnik musi byæ poprawnie wykryty zanim zostanie odczytany inaczej wywala b³±d czujnika.
  • #8
    bigjohn
    Level 11  
    "Creative technology"... Fakt, mo¿e te¿ tak byæ ¿e to cyfrówka.
    Panowie, sprawd¼cie proszê na schematach pod³±czenie tego czujnika.
    Poszukam po VINie co tam powinno byæ.



    -------------------------------------------

    Po VINie indeks czujnika: 4647 07 /165pln w salonie.
    Sterownik pompy 4542P5 / RP4542Z5, czê¶æ do kodowania.
    Spiszê ze sterownika / pompy oznaczenia i podam.

    --------------------------------------------

    Czujnik poziomu p³ynu to zwyk³y analog, kontaktron z magnesem w p³ywaku.
    Niski poziom p³ynu - zwarcie styków.
    Wysoki poziom p³ynu - przej¶cie o rezystancji 2k5.

    Czy nikt nie ma schematu do tego modelu?

    Pozdrawiam
    Tomasz
  • #9
    zi.ko
    Level 26  
    W wielu francuzach, czujnik poziomu p³ynu hamulcowego po³±czony jest równolegle z czujnikiem hamulca rêcznego. Spotka³em siê z przypadkami, ¿e wilgoæ na stykach krañcówki rêcznego powodowa³a komunikaty poziomu p³ynu.
  • Helpful post
    #10
    tytan58
    Level 20  
    zi.ko wrote:
    W wielu francuzach, czujnik poziomu p³ynu hamulcowego po³±czony jest równolegle z czujnikiem hamulca rêcznego. Spotka³em siê z przypadkami, ¿e wilgoæ na stykach krañcówki rêcznego powodowa³a komunikaty poziomu p³ynu.


    Ja mia³em taki przypadek w peugeocie 406 po lifcie, du¿o czasu straci³em zanim wpad³em na pomys³ ¿eby podmieniæ czujnik d¼wigni rêcznego.


    Tu masz schemat;
  • #12
    bigjohn
    Level 11  
    Dziêkujê za schematy i odpowiedzi. Szukam wiêc w kabinie.

    Pozdr
    Tomasz

    ---------------------------------------------------------------------------

    do @tytan58 i @pepe150, proszê wrzuæcie t± stronê schematu ABS z rozpisk± modu³ów. C tym C3 wtyczka jest krótsza, oko³o 25pinów. Interesuj± mnie po³±czenia CAN który przechodz±c przez ABS idzie do konkretnych modu³ów, dodatkowo druga po³owa czujnika po³o¿enia peda³u STOP oraz krañcówka rêcznego (to wchodzi w BSI). Je¿eli mo¿ecie wrzuciæ stronê schematu Engine Management z komputerem silnika bêdzie idealnie (brak sterowania przeka¼nika ¶wiec ¿arowych).

    Widzê ¿e auto mia³o zmieniany licznik, przewody jak i wtyczka lewego czujnika ABS oberwane.