Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda xr 600 - Przewijanie cewek statora

21 Jun 2018 11:48 1509 5
  • Level 9  
    Witam!
    Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął się przewinięcia cewek ale niestety z marnym skutkiem- stator nie generował po naprawię żadnego napięcia a rezystancja była w miarę (120ohm- serwisówka mówi o przedziale od 50-200ohm) Trochę przybity tą sprawą postanowiłem sam podjąć wyzwania, kupiłem drut pozbyłem się miedzi i nawinąłem ale niestety również bez efektu. Czy moglibyście podpowiedzieć w czym tkwi szkopuł? Starałem się zrobić zgodnie z wiedzą którą dał mi jak że Wielki i kochany wujek google.
    -Odwinąłem drut z cewek (niestety nie mogłem już sugerować się oryginałem bo było to juz po naprawie Pana X
    -Drut jaki zastosowałem 0.18 milimetra- przeliczyłem sobie to tylko na metry nie zwoje ponieważ [ohm/metr] ma 0,678ohma rezystancji.
    -Zacząłem nawijać od masy statora obie cewki w prawo i może w tym popełniłem błąd???
    -Uzyskałem na jednej cewce 80ohm później nawinąłem drugą tak żeby wyszło +-160ohm a i stosowałem co kilka warstw żywice.
    Może to wszystko chaotycznie opisałem ale niestety nie zajmuję się elektryką, ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego :) Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    Łukasz
  • Level 9  
    Uporałem się z przewinięciem, stator generuje napięcie przy kopaniu (30-50V) i nadal moto nie chce odpalić- słaba iskra. napędzając silnik wiertarką bez świecy napięcie oscyluje w granicy (120-125V) Moto odpala wyłącznie na pych praca jest równa moc jest tylko problem pojawia się jak zgaśnie :( Czy to nadal wina mojego nie profesjonalnego przewijania cewek? Czy problem tkwi w CDI albo cewce WN?
  • Level 39  
    Mogłeś zacząć od podstawienia innej cewki WN.
    Druga sprawa, jak masz uzwojenie CDI na dwóch rdzeniach statora, to drugie uzwojenie musi być nawijane w przeciwnym kierunku (druga cewka pracuje z przeciwnym biegunem magnetycznym na kole magnesowym). To więc dziwne że uzyskujesz napięcie po takim przewinięciu, masz cewki nawinięte niesymetrycznie albo na którejś pojawiło się przebicie.
  • Level 9  
    Nie zrozumieliśmy się nawinąłem cewki drugi raz tak jak być powinno czyli w przeciwnych kierunkach. Ogólnie sprawa wygląda o niebo lepiej wczoraj wieczorem trochę posiedziałem przy niej i wygląda na to że miałem padnięty moduł CDI podmieniłem na drugi od kolegi i motorek ożył ale niestety odpala tylko na zimnym silniku a ciepła tylko "na pych"
  • Level 9  
    Witam ponownie, nadal nie mogę znaleźć przyczyny nie odpalania moto z kopniaka. Chociaż zauważyłem ostatnio że iskra pojawia raz na 5-6 kopnięć kopniakiem, tak jakby prąd który generuję się przy kopaniu jest zbyt słaby żeby cewka WN wygenerowała napięcie. Jeśli ktoś miał do czynienia z podobnym problemem proszę o pomoc :)
  • Level 13  
    Witam. Również mam problem z iskra tylko w xr400 bez rozrusznika.Na samym kopie udaje mi sie wygenerować max 35V na cewce która idzie bezpośrednio do CDI. Serwisowa mówi że powinno być min. 100V. Moje pomiary na schemacie.
    Udało Ci się naprawić iskre?
    Honda xr 600 - Przewijanie cewek statora

    Szkoda ze w serwisowce nie podaja wartości rezystancji na cewkach