Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda xr 600 - Przewijanie cewek statora

21 Jun 2018 11:48 1509 5
  • Level 9  
    Witam!
    Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, ale do rzeczy- Mój motocykl ciężko odpalał miał słabą iskrę, więc postanowiłem prześwietlić całą instalacje. Po szybkiej diagnozie okazało się że alternator (stator) na moduł (CDI) daję niestety tylko 5V PP dlatego zacząłem szukać kogoś kto mi to ogarnie. Jeden fachowiec okoliczny podjął się przewinięcia cewek ale niestety z marnym skutkiem- stator nie generował po naprawię żadnego napięcia a rezystancja była w miarę (120ohm- serwisówka mówi o przedziale od 50-200ohm) Trochę przybity tą sprawą postanowiłem sam podjąć wyzwania, kupiłem drut pozbyłem się miedzi i nawinąłem ale niestety również bez efektu. Czy moglibyście podpowiedzieć w czym tkwi szkopuł? Starałem się zrobić zgodnie z wiedzą którą dał mi jak że Wielki i kochany wujek google.
    -Odwinąłem drut z cewek (niestety nie mogłem już sugerować się oryginałem bo było to juz po naprawie Pana X
    -Drut jaki zastosowałem 0.18 milimetra- przeliczyłem sobie to tylko na metry nie zwoje ponieważ [ohm/metr] ma 0,678ohma rezystancji.
    -Zacząłem nawijać od masy statora obie cewki w prawo i może w tym popełniłem błąd???
    -Uzyskałem na jednej cewce 80ohm później nawinąłem drugą tak żeby wyszło +-160ohm a i stosowałem co kilka warstw żywice.
    Może to wszystko chaotycznie opisałem ale niestety nie zajmuję się elektryką, ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego :) Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    Łukasz
  • Level 9