Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2.0 TDI CR - Odcina przy 3500obr

21 Cze 2018 13:11 855 6
  • Poziom 17  
    Cześć.
    Audi A3 Sportback 8P 2009rok silnik 2.0TDI CR oznaczenie CBxx, nr sterownika 03L 997 016R
    Dzieje się tak przy każdym przyspieszeniu. Po dojściu podczas jazdy do około 3500obr silnik totalnie traci moc, obroty spadają i w ogóle nie reaguje na gaz. Jeśli puścimy gaz, to po 2-3 sekundach jak się go wciśnie to znów ciągnie. Jeśli trzymamy gaz cały czas to silnik zwalnia do około 1700obr, później przyklekocze i ciągnie znowu. Wtedy zapisze błędy do doładowania (za małe) i czasami ciśnienia paliwa (za duże). Jeśli natomiast po wystąpieniu objawu będziemy pompować gazem, to obroty zejdą tak samo do 1700 i zacznie ciągnąć, jednak nie zapisuje powyższych błędów, ale zdarza się że zapisze błąd temperatury w wydechu ( chyba spodziewa się wyższej, a tu 18 stopni - jakby nie dozował paliwa pomimo pompowania).
    Mierzone VCDSem - ciśnienie paliwa - cały czas ok (w momencie wystąpienia objawu jest delikatne wahnięcie - kilkanaście bar mniej niż wymagane ). Czas wtrysku też jest, również w czasie pompowania gazem. EGR zaślepiony, przepustnica odłączana. Zawór dawkowania paliwa w pompie wysokociśnieniowej zamieniany. Ciśnienie w wydechu max 0,5bar mierzone manometrem w gnieździe sondy. Ciśnienie doładowania, przepływomierz itp dopóki nie wystąpi objaw cały czas ok, po wystąpieniu doładowanie spada o jakieś 0,7bara - podciśnienie na gruszce cały czas na pozycji "daj doładowanie" - chyba nie ma energii spalin. Ale nie w doładowaniu wg mnie problem. Filtr powietrza ok. Ciśnienie wstępne przed pompą wysokocisnieniową 4,5bara cały czas.
    Co ciekawe parametr "High fuel pressure specified" różni się w 19 grupie i w 20. W 19ej w górnym zakresie (tam gdzie występuje objaw) dochodzi do 2000bar , a w 20ej grupie jest 1600bar, tyle ile jest faktycznie... Raczej nie widać żeby program był zmieniany ale nie mamy oryginału aby porównać.
    Zastanawiam się nad zaworkiem zwrotnym za wtryskiwaczami, który to ma trzymać 10bar - czy to potrzebne tylko do rozruchu czy może robić problemy podczas jazdy? Nie mam VAS6330 żeby pomierzyć. Podmienimy też jutro zawór regulacji ciśnienia na listwie, tak na wszelki wypadek - ciśnienie w sumie jest ale nie wiem skąd to wahnięcie.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    może być w doładowaniu któryś z przewodów doładowania mógł sie rozwarstwić i takie szopki gotowe gdzieś już o tym było na elektrodzie ale nie mogę znależć

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2224111-30.html
    znalazłęm co prawda 2,0tdi te starsze ale może to być trop
  • Poziom 17  
    dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
  • Poziom 27  
    może problem w samej turbinie
  • Poziom 1  
    Witam, udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną?
  • Poziom 16  
    Być może filtr paliwa...

  • Poziom 34  
    EGT której limituje.