Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna małego domku.

carpfishing 22 Jun 2018 08:04 1410 15
Automation24
    carpfishing
    Level 6  
    Witam koleżanki i kolegów.
    Czy poświęci ktoś minutę i zerknie na instalację którą zamierzam wykonać w moim domu (kapitalny remont). Dom składać się będzie : kotłownia w piwnicy, na parterze salon z kuchnią, łazienka, dwa wiatrołapy, na piętrze sypialnia, pokój dziecka, garderoba, strych nie użytkowy, garaż.
    Projekt , schematy i wykonanie instalacji i rozdzielnicy zrobiłem własnoręcznie (pierwszy raz w życiu).
    Zaznaczam że nie jestem elektrykiem z zawodu tylko z zainteresowania.
    Przewody już w zasadzie są poprowadzone zostaje podłączenie rozdzielnicy.
    Komentarze typu: "zostaw to elektrykowi" czy "się nie znasz to się nie dotykaj" sobie proszę darować. Proszę o porady i fachową dyskusje.
  • Automation24
    kozi966
    Moderator of Electricians group
    carpfishing wrote:
    Proszę o porady i fachową dyskusje.

Ok..

1. Jak kolega zamierza uzyskać selektywność zabezpieczeń? Patrząc na schemat, zabezpieczeniem przed-licznikowym jest aparat B16A. Interesuje mnie sprawa selektywności zwarciowej i selektywności przeciążeniowej.
    2. Co było podstawą doboru ochronnika T1+T2 w przedmiotowej rozdzielnicy? Którą klasę LPS wybrano do ochrony odgromowej obiektu?
    3. Jak mają działać obwody oznaczone Kuchnia i Łazienka? Aparaty różnicowoprądowe nie będą w stanie się załączyć.
    4. Dlaczego dobrał kolega łączniki jednobiegunowe do zasilenia oświetlenia np. w pokojach? Jest to niezgodne z wymaganiami rozporządzenia.
    5. Dlaczego wyprowadza kolega przewód PE z szyny N?
    6. Dlaczego połowa instalacji jest tylko na jednej fazie? Jak ocenił kolega równomierność obciążenia obwodów w tym wypadku?
    7. Dlaczego na klimatyzację dobrał kolega aparat C16?
    8. Dlaczego do bramy idzie przewód YDY?