Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Jaki kupić samochód jako podstawę do budowy kampera?

porywacz_zwlok 22 Cze 2018 10:43 855 18
  • #1 22 Cze 2018 10:43
    porywacz_zwlok
    Poziom 12  

    Witam, nie jestem pewien czy w dobre miejsce wrzucam wątek, ale potrzebuję troszkę naświetlenia sprawy w związku z planowanym zakupem auta.

    Otóż z moją małżonką postanowiliśmy kupić sobie VAN'a z przeznaczeniem na samochód turystyczny. Całość prac będę wykonywał sam i tutaj przeglądałem dziesiątki poradników oraz jestem pełen wiedzy o dziesiątki rozwiązań czyli w gruncie rzeczy nie wiem nic. Nie mam problemu ze stolarką, prostą mechaniką czy też prostą elektryką. Samochód ma być z wyglądu cywilny, ale ma pozwalać wygodnie przez kilka tygodni spać w środku, posiadać małą kuchnię i troszkę szaf by wozić zapas cebuli i pyrów ;).

    Idąc do sedna. Musimy wybrać podstawę tej całej historii, która będzie nam służyć przez długie lata. Nie stać nas na zakup nowego samochodu a i używanego kampera nie chcemy, ponieważ jazda kamperem do wielu krajów wiąże się z obostrzeniami i wieloma kosztami, tylko dlatego że to kamper. Czy jesteś nam wstanie wskazać dwa rozwiązania, które będą się wahać pomiędzy rozwiązaniem idealnym a rozwiązaniem tanim? Dlaczego dwa? Nie założyliśmy jeszcze budżetu choć już jakieś pieniądze mamy odłożone na ten cel ale potrzebna nam pomoc w doborze rozwiązania, które jest bliżej opcji taniej oraz rozwiązania, które jest bliżej kwestii optymalnej.

    Samochód to nie ma być wyścigówka, ponieważ takie podróżowanie jest samo w sobie przyjemnością. Liczy się tutaj bezawaryjność, bądź taka awaryjność, którą i europejskie jak i azjatyckie serwisy będą potrafiły ogarnąć. Jeździmy toyotami, więc nigdy nie mieliśmy okazji korzystać z tanich części, ale dawno temu miałem punto i tam wymiana całego układu hamulcowego kosztowała tyle co wymiana klocków w yarisie. Tanio, ale częściej. Akceptujemy tanio i częściej jak i drogo i rzadko. Jeśli nasze podróże to nie wyścig, to liczymy na przynajmniej w tej kwestii na ekonomiczne spalanie, w trakcie spokojnego traktowania pedała gazu. Ostatnią ważną kwestią jest off-road. Brzmi groźnie, ale samochód musi mieć możliwość poruszania się po leśnych duktach oraz ubitych polnych drogach. Mówię tutaj o przetaczaniu się przez takie środowisko, ale takie trasy obarczone są głębokimi dziurami czy koleinami i dobrze by było, gdyby samochód nie wieszał się przy każdej możliwej okazji.

    Mam nadzieję, że wskażecie nam odpowiednie samochody z sugestią rocznika oraz modelu silnika. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.

    0 18
  • #3 22 Cze 2018 11:06
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kup maxi karetkę .

    0
  • #5 22 Cze 2018 14:11
    Romek T.
    Poziom 13  

    A te co wyżej wymieniłeś to będą nówki sztuki :D
    Klasa busów zawsze jest wyeksploatowana.
    Ja do stawianych wymagań proponuję dostosować pick-up'a Nissana lub Toyoty.

    0
  • #6 22 Cze 2018 14:15
    nici
    Poziom 34  

    Nie każdy bus musiał tyrać na budowie a karetka praktycznie każda jest wyeksploatowana do granic przed odejściem ze służby.

    0
  • #7 22 Cze 2018 14:53
    dizba
    Poziom 29  

    Na ile osób miałby być zarejestrowany ? Co z homologacją ?

    0
  • #8 22 Cze 2018 15:02
    porywacz_zwlok
    Poziom 12  

    dizba napisał:
    Na ile osób miałby być zarejestrowany ? Co z homologacją ?
    na dwie lub trzy, zależenie od tego ile będzie miejsc. a homologacja na co?

    0
  • #10 22 Cze 2018 19:11
    porywacz_zwlok
    Poziom 12  

    Nie zamierzam modyfikować kabiny i zmieniać ciężarówki w kampera czy też w uniwersalnego. nie zamierzam korzystać z zewnętrznych instalacji elektrycznych więc występować po homologację nie muszę.

    0
  • #11 22 Cze 2018 21:54
    Megawe
    Poziom 29  

    Najprościej będzie przerobić food trucka, jedna ściana jest otwierana, można to wykorzystać i zrobić rozkładaną dostawkę z płótna.

    0
  • #12 23 Cze 2018 12:12
    adversus
    Poziom 24  

    nici napisał:
    Jumper / Boxer / Ducato po 2002 roku.


    Zgadzam się z kolegą, i to wcale nie znaczy że musi być zakatowany...
    Ja Traffica z 2006 kupiłem z udokumentowana historia i przebiegiem niecałych 160tyś. km, gdzie jest silnik nissana 2.0 DCi, z inetrcoolerem i turbo, z rozrządem na łańcuszku... te silniki kulają nawet po 800 tys. km. Więc szukać busów z dobrym (niezawodnym) silnikiem i patrzeć pod względem możliwości adaptacji na kampera :)

    0
  • #13 23 Cze 2018 13:35
    kakibara
    Poziom 27  

    Boxer l3h2. Idealny bylby l4. Silnik tylko 2.8hdi. 2.0 i 2.2 nawet nie myśl.
    Vivaro l2h2. 2.0cdi 114KM. Lub jak znajdziesz 2.0 benzyna super silnik na takie wycieczki z gazem poezja podczas tankowania.
    Diesel już za granicami i to nie tylko przy autostradzie 1.52 eura, a na południu jeszcze więcej.
    Transit 2.0 td 100KM po 2002 roku na zwykłej pompie.
    Sprinter idealny byłby 212 lub 312 - ale znaleźć fajnego ...
    313 cdi lub 316 dlugi raz w góra - na jednej ścianie zarobisz łóżko piętrowe i jeszcze się przecisniesz pod ściane grodziowa.
    Vivaro i jumpy l2h2 - na dwie osoby może i będą wystarczające?
    Vivaro do 2009 roku jest bez filtra dpf. Psa chyba tylko 120KM - zostaje jeszcze 1.6 hdi ale to można porównać chyba do starego j5 w 2.5d - jego osiągi.

    0
  • #14 23 Cze 2018 17:17
    Tommy82
    Poziom 39  

    Przy założonym długim okresie eksploatacji obawiał bym się obostrzeń w poruszaniu się dieslami.
    Zakazy wjazdów do miast etc bez normy minimum euro 5 lub 6.
    Z gazem moze byc porblem w jakiś tunelach.
    Teoretycznie chyba lepiej busa w zabudowie osobowej przynajmniej jest szansa że wagowo woził mniej. No i czasem takie busy wożą ludzi do pracy tam i z powrotem w kolo max 50 km dziennie.
    mogą być w środku styrane ale i tak to pewnie wypieprzysz.

    0
  • #15 23 Cze 2018 19:25
    arturavs
    Poziom 38  

    A może jakieś auto z zabudową typu izoterma/chłodnia? Możliwości adaptacji ogromne, i w sumie dość proste. Mam nawet kilku znajomych którzy z samych kontenerów po chłodniach domki na działkach postawiali. A poza tym pod taką zabudową zostaje dużo miejsca na inne rzeczy( dodatkowy/większy zbiornik paliwa, akumulatory, zbiornik z wodą pitną/ do celów higienicznych, zbiornik na nieczystości itp).

    0
  • #16 24 Cze 2018 00:57
    dodek10
    Poziom 14  

    Szukaj max dużego busa - sprinter 316 albo LT 35. Osobiście wybrałbym LT z silnikiem 2.5tdi r5 - pancerny motor, lub jakąś benzyne z LPG choć cieżko znaleźć.
    Te ww. mają troche problemów z blachami. czego nie mają Boxery i Jumpery i dukato ww. przez kolege ( tyle że te mają mniejsze budy) .
    Jednak dukato też fajne i solidne + dobre na dziury - wiele ekip budowlanych katuje je po bezdrożach na dojazdy na budowy.

    0
  • #17 25 Cze 2018 07:02
    porywacz_zwlok
    Poziom 12  

    Lista staje się już precyzyjna i bardzo wam za to dziękuję. W innym miejscu, gdzie zapytałem pojawił się mercedes sprinter, którego tutaj nie widziałem. Przez chwilę też myślałem o T4 czy może zrezygnować z zaplecza i zrobić samo łóżko w galaxy. Sam nie wiem. Do wiosny muszę coś postanowić a to niewiele czasu.
    Mimo wszystko dziękuję wam za pomoc, samochody spisałem i będę analizował każdy sprzęt i każdy motor w nich zamontowany.

    0
  • #18 26 Cze 2018 10:39
    dodek10
    Poziom 14  

    Są na rynku jeszcze fajne wersje różnych samochodów w wersji Westfalia. Chodzi o to ze jest jakby 2 dach który rozkladasz na kempingu i możesz tam spać w namiocie. Są takie np. Sharany czy T4 lub vito. Ale tez np. Kia. Na twoim miejscu zastanowilbym sie nad takim sharanem /Alhambra czy w ogóle polubicie tematy kempingowe. PS zapomialem ze te wersje maja tez wbudowany w bagażnik mini zlew i czasami tez mini kuchenkę gazowa

    0
  • #19 26 Cze 2018 11:07
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    A nie brałeś pod uwagę kampera do remontu ?

    0