Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Philips 42PFL5604H/12 - czarny pasek na ekranie/przyciemnienie obrazu.

22 Jun 2018 18:40 720 8
  • Level 4  
    Witam. Ostatnio zakupiłem używany telewizor Philips 42PFL5604H/12. Po przyjeździe do domu i po podłączeniu zauważyłem czarny pasek tak jak na zdjęciu. Pod paskiem ekran jest jaśniejszy, a od paska w górę zaczyna się ściemniać. Nasycenia też nie mogę ustawić, bo funkcja jest niedostępna. Jestem zielony w temacie telewizorów i proszę o jakąś podpowiedź - co może być przyczyną tego problemu? Matryca jest nieuszkodzona.
    Philips 42PFL5604H/12 - czarny pasek na ekranie/przyciemnienie obrazu.
  • Helpful post
    Level 29  
    Wygląda na to, że jedna ze świetlówek, od podświetlenia matrycy ma już słabą emisję lub już w ogóle nie świeci (trochę to dziwne bo powinno zadziałać zabezpieczenie)
  • Level 4  
    JEDD sugerujesz wymianę świetlówki?Co to znaczy że powinno zadziałać zabezpieczenie?
  • Helpful post
    Level 29  
    Zabezpieczenie powinno zadziałać w ten sposób, że podświetlenie pojawi się na pół sekundy i odpowiedni układ na płycie inwertera wyłączy podświetlenie, z powodu np. zbyt dużego poboru prądu przez transformator WN.

Wymiana jednej świetlówki, może pomóc, jednak nie jest to do końca powiedziane, że winna jest świetlówka, może być to uszkodzenie gniazda i/lub przewodu WN dla tej świetlówki lub coś podobnego.
  • Level 4  
    Czyli raczej sam tego nie naprawię:)Chyba czeka go śmietnik:)
  • Level 29  
    Nie trzeba od razu na śmietnik. Jest to problem jak najbardziej do rozwiązania, jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy, warto oddać go do serwisu :)

PS. Nie mieszkasz aż tak daleko ode mnie :)
  • Level 4