Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GOLF IV Brak czynnika po roku, klimatyzacja szczelna

Crazy 22 Jun 2018 19:12 4257 8
  • #1
    Crazy
    Level 14  
    Cześć,
    zwracam się do Was z takim problemem:
    dziś byłem sprawdzić na stacji diagnostycznej układ klimatyzacji gdyż od jakiegoś czasu bardzo słabo chłodził, klimę nabijałem równo rok temu i już wtedy ilość czynnika która była podana do układu była bardzo duża (550g, co prawda w tym samochodzie nic nie było używane ani sprawdzane na czas więc stwierdziłem że i pewnie tu klops), postanowiłem pojechać na zważenie czynnika i diagnostykę układu klimatyzacji.



    Na diagnostyce pan serwisant poinformował mnie że odessał z układu tylko 100g czynnika i zapytał się o wykonanie próby azotowej. Układ napełniliśmy azotem i zostawiliśmy na 30 min w celu sprawdzenia ciśnienia ( nabity układ został do ciśnienia 20bar), po 30 min szok wskazówka nie drgnęła.

    I teraz moje pytanie skąd taka przyczyna ? Podejrzewam zawór bezpieczeństwa jeśli takowy istnieje bo przez pewien czas miałem awarię obydwu wentylatorów ( spaliły się oba silniki jednocześnie) i boję się że wtedy uleciał czynnik z drugiej strony klima działała do późnej jesieni bez zarzutu, a kolejną sprawą jest to że poprzedni właściciel miał stłuczkę w przód pojazdu. Samochód to GOLF IV. Czy sam jestem w stanie coś dodatkowo sprawdzić ? I czy szukanie nieszczelności w tym przypadku mam sens skoro próba azotowa wyszła pozytywnie ?

    Pozdrawiam
  • #2
    iron64
    Level 41  
    30 minut to za krótki czas aby stwierdzić, że układ jest szczelny. Po 30 minutach można powiedzieć tylko, że nie ma dużej nieszczelności.
  • #3
    Crazy
    Level 14  
    A czy warto sprawdzać samemu nieszczelność używająć latarki UV ? Jakie macie z tym doświadczenia ?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    UV to różnie bywa.Jak powoli to odparuje,zwłaszcza gdy dawno temu było sprawdzane.Czasem jest że idzie gaz bez UV.Szok po 30 minutach a ubytek w sezon.😉😉😉😉☺☺☺☺☺☺
  • #5
    Crazy
    Level 14  
    To co w takim razie polecacie ? Ile powinna trwać taka próba azotowa ? A może podjechać na próbę z wodorem ? I czy przegrzanie układu brakiem wentylatorów ( i zagotowaniem też z 3 razy płynu chłodniczego ) nie wpłyneło na układ ( nie daje mi spokoju zawór bezpieczeństwa )

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #6
    ledka
    Level 14  
    Witam,
    W samochodach nie ma zaworu bezpieczeństwa jest presostat hp, który rozłącza sprężarkę w razie dużego wzrostu ciśnienia.
    Próba azotowa minimum 10 godzin powinna trwać. Ubytek jest także na pewno jest nieszczelność.

    Pozdrawiam.
  • #7
    rustin
    Level 15  
    Miałem ostatnio identyczna sytuację w fordzie. Gaz uciekł, sprawdzone, szczelne i po roku nadal jest
  • Helpful post
    #8
    kakibara
    Level 33  
    Cześć, masz 2 możliwości poprosić o nabicie klimy z czynnikiem i jeździć po dniu czy dwóch sprawdzasz latarką UV,to chyba droższa opcja.
    Lub nabijasz klime gazem i tak jak koledzy piszą kilka godzin ja przeważnie mówię przyjedź na drugi dzień.
    Jeżeli z 550g zostało Ci po kilku miesiącach 100g więc jest mała dziurka - sam możesz jeżeli masz jeszcze gaz w układzie ,a z jakiś względów nie masz mozliwosci naprawy - lekko dokrecic połączenia rurek na chlodnicy i przy pompie.
    Możliwe, że przy wymianie były dokrecone za słabo lub jest uszkodzony oring.
    Sam możesz organolepytcznie przejrzeć instalacje czyli - olej służy do smarowania pompy, ale jeżeli jest ubytek gazu często (chodź nie zawsze) można dopatrzyc się zabrudzeń- zmieszany olej z kurzem. Pozdro
  • Helpful post
    #9
    Aleksander_01
    Level 42  
    Podczas próby azotowej ubytku gazu nie będzie tylko w jednym przypadku (a czynnika po roku nie ma).....zawory serwisowe. Ja zawsze po nabiciu klimy lub w czasie próby azotowej sprawdzam szczelność zaworków. Około 70 % klimatyzacji wymaga dokręcenia zaworków.