Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa ładowarki aku AMG 12V z prądnicy silnika rowerowego spalinowego 6V.

Davvvi 21 Lip 2018 17:16 1716 90
  • #61
    gimak
    Poziom 38  
    Jako jeden z tych co nie wiedzą ..., przypuszczam, ze Kolega też do nich należy, ale jeszcze o tym nie wie.
    quote="kkknc"]Do wyjścia uzwojenia podłączasz tylko jedna diodę 400V/10A i to jest fabrycznie rozwiązane. Służące do ładowania akumulatora.
    Z tym że ma to uzupełniać tylko straty spowodowane rozruchem silnika z elektrycznego startera.[/quote]
    Przede wszystkim, w temacie nigdzie nie było mowy o starterze, tylko wykorzystaniu istniejącego źródła prądu w silniku (w tym przypadku, o nieznanych parametrach), do ładowania akumulatora zasilającego oświetlenie, klakson i kierunkowskazy (o ile dobrze pamiętam) - to raz. A dwa - to jeżeli już jest starter, to należy się spodziewać, że są przynajmniej te odbiorniki wymienione wyżej, a w tym przypadku takie źródło prądu powinno pokryć zapotrzebowanie również tych odbiorów.
    Autor na końcu napisał, że po mostku bez obciążenia otrzymał 30V, a po obciążeniu żarówką 10W/12V namierzył napięcie 10.5V, więc tu nasuwa się pytanie zasadnicze - jakie będzie napięcie na akumulatorze, jeżeli zostaną uzupełnione straty wynikłe z uruchomienia silnika ze startera (o którym nic nie wiemy) i żadne inne odbiory nie będą włączone. Jestem przekonany, że nie będzie to ok. 14.5V bezpieczne dla akumulatora, tylko bliskie 16V lub wyżej i gazujący akumulator. Tego jako niewiedzący, ale troszeczkę się znający, mogę się spodziewać i dlatego miedzy innymi pisałem - należy sprawdzić.
  • #62
    kkknc
    Poziom 43  
    @gimak czytaj uważnie i ze zrozumieniem bo jak widzę to masz z tym problem. I jak widzę nigdy z takim rozwiązaniem nie miałeś doczynienia. A masz najbardziej aktywne odpowiedzi. Ale.
    Autor pisał że ma prądnice, dostał ją, kupił ciężko powiedzieć nie wnikam. Od silnika z rozrusznikiem. A że go nie ma to nie. Nic nie pisałem że ma. Przeczytaj i zrozum to napisane. A nie twórcz alternatywnej rzeczywistości. Bo tak łatwiej. Uzowjenie które ma zasilić coś jeszcze jest większe.
    A co do twojej wiedzy, przekonania itd. to zapraszam do siebie na warsztat. Będzie sobie móg pomierzyć i zweryfikować swoją wiedzę, przeswiadczenia, czy raczej jej brak. Bo dwa silnik są jeszcze w pudełkach właśnie z prądnicami. Co prawda to małe Lonciny, ale prądnica ta sama w każdym chińczyku.... Bo mimo wszystko więcej nigdy nie widziałem jak 13,5-13,8V. Przy prądzie 0,2-0,3A . Więc przy takim napięciu następuje stabilizacja prąd napięcie. I nie da się więcej.
  • #63
    Davvvi
    Poziom 27  
    @kkknc silnik który mam to zwykły chiński silnik rowerowy . Widać go na zdjęciach w innym wątku. On nie ma rozrusznika i nigdy nie miał. Jedna cewka ale ma dwa uzwojenia. Jedno do CDI ,a drugie do świateł. I to do świateł chcę wykorzystać do ładowania aku. Oczywiście aku podłączone do oświetlenia ,a ładowanie będzie wpięte równolegle z oświetleniem. Za pewne z oświetleniem aku nie będzie ładowane, bo to chyba powinno być tak że nadwyżka mocy prądnicy ładuje aku,a tak oświetlenie powinno śmigać z prądnicy. Gdy by tak było mógłbym zastosować mniejszy aku. Ale raczej ta prądnica tak tego nie ogarnie, bo po założeniu kondensatora nie mogłem odpalić silnika gdy żarówka była podłączona. O dziwo bez kondensatora silnik odpalał. Z kondensatorem musiałem najpierw odpalić silnik i dopiero włączyć żarówkę. Przednia lampa zapewne ma większy pobór prądu niż żarówka więc nie wiem czy ładowanie aku się uda. Latem owszem ale zimą może być problem.
  • #64
    kkknc
    Poziom 43  
    A wskaż miejsce że pisałem że masz rozrusznik. Wiem że te uzwojenia są tylko do celu oświetlenia i to nie za mocnego. Nadwyżki że tego nie ma. Do ładowania da się wykorzystać. Al cudów się nie spodziewają. Po prostu przeciągnięty w czasie zostanie moment ładowania z zewnątrz akumulatora. A przy jeździe na światłach nadwyżki nie będzie.
  • #65
    gimak
    Poziom 38  
    kkknc napisał:
    @gimak czytaj uważnie i ze zrozumieniem bo jak widzę to masz z tym problem.

    Przyganiał kocioł garnkowi. To wyjaśnienie
    Davvvi napisał:
    @kkknc silnik który mam to zwykły chiński silnik rowerowy . Widać go na zdjęciach w innym wątku. On nie ma rozrusznika i nigdy nie miał. Jedna cewka ale ma dwa uzwojenia. Jedno do CDI ,a drugie do świateł.

    wskazuje, że Kolega też ma z tym kłopoty, co do reszty, to pozostawiam to bez komentarza.
    Davvvi napisał:
    I to do świateł chcę wykorzystać do ładowania aku. Oczywiście aku podłączone do oświetlenia ,a ładowanie będzie wpięte równolegle z oświetleniem. Za pewne z oświetleniem aku nie będzie ładowane, bo to chyba powinno być tak że nadwyżka mocy prądnicy ładuje aku,a tak oświetlenie powinno śmigać z prądnicy.

    Wg mnie poprawne rozumowanie i ja tak to od początku rozumiałem. Z tym, że przy większym zapotrzebowaniu na prąd niż jest wstanie zapewnić go "cewka do świateł", niedobór będzie pokrywany z akumulatora. Ta sytuacja będzie płynna, zależna od tego co w danym momencie jest włączone - na światłach cały czas się nie jeździ.
    Jeżeli ten niedobór będzie permanentny, to co jakiś czas trzeba będzie akumulator doładowywać z prostownika, a gdy tak nie będzie, to może dochodzić czasem do sytuacji, że akumulator może być przymusowo tuczony prądem - gdy jest naładowany do pełna.
    To czy takie sytuacje mogą wystąpić, wg mnie należy we własnym interesie sprawdzić.
  • #66
    kkknc
    Poziom 43  
    Widać że jednak masz problem. Teraz te wstawki które dałeś skoreluj z osią czasowa. Bo nie da się wkleić odpowiedzi na pytanie które pojawiło się 2h później. A ty to potrafisz........
    I wyjaśnij to arcy ciekawe zjawisko fizyczne tuczenia prądem akumulatora..........
    Tylko nie łam jak zwykle praw fizyki.
  • #67
    gimak
    Poziom 38  
    kkknc napisał:
    I wyjaśnij to arcy ciekawe zjawisko fizyczne tuczenia prądem akumulatora..........
    Tylko nie łam jak zwykle praw fizyki.

    A wyjaśnię co miałem na myśli, jeżeli się nie domyślasz. Kiedyś (teraz z tym się nie spotkałem) funkcjonowało takie określenie - przymusowy tucz kaczek lub gęsi. Ten proceder prowadzono dla ich przetłuszczonych wątróbek, nie bacząc na to czy to, czy to kaczkom i gęsiom się podobało i było dla nich zdrowe. I tak przez analogię porównałem proces wymuszonego ładowania naładowanego akumulatora. A w jakich warunkach do tego dochodzi, co temu towarzyszy i czy jest to zdrowe dla akumulatora (znowu analogia lub złamanie praw fizyki), chyba nie muszę już wyjaśniać.
    Myślę, że użycie tego określenia nie jest złamaniem praw fizyki. W tym co wcześniej napisałem nie widzę nic sprzecznego z prawami fizyki.
  • #68
    kkknc
    Poziom 43  
    Tu nie ma gęsi i kaczek. Wyjaśnij zjawisko tuczenia akumulatora mocą 6VA i to nie całą.. Podaj prąd, napięcie. Bo ja już to pisałem. Nie łam praw fizyki.
  • #69
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #70
    kkknc
    Poziom 43  
    Dlatego zwróciłem u uwagę na fizykę. Kolega mu pomoże i wykaże jak z 6VA zostanie pokonana SEM akumulatora by go przeładować? Pisałem prąd i napięcie. A jak zwykle polska mentalność nie wiem nie znam się. A jak ktoś zwraca uwagę na brak wiedzy to adesarz brnie dalej w głupotę wymyślając coraz bardziej niesamowite teorie i porównania byle tylko z daleka od przyjęty zasad naukowych.
  • #71
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie wy tu gadu gadu a ja zrobiłem tak. Zostawiłem mostek i kondensator oraz założyłem przetwornicę ustawioną na 13.7V . Ale tylko po to ,bo chcę przetestować na ile poradzi sobie prądnica gdy bym odłączył aku. Gdyż raz miałem kłopot że brakło mi prądu w aku i musiałem jechać bez świateł. Przednia lampa ma trzy tryby świecenia więc jak poradzi sobie z najniższym trybem plus tylna lampa i do tego kierunki to byłaby bajka ale trochę w to wątpię. Jutro zrobię test ,bo w piwnicy to trochę smrodzę spalinami.
  • #72
    gimak
    Poziom 38  
    kkknc napisał:
    A jak ktoś zwraca uwagę na brak wiedzy to adesarz brnie dalej w głupotę wymyślając coraz bardziej niesamowite teorie i porównania byle tylko z daleka od przyjęty zasad naukowych.

    Pozwolę sobie pozostawić to bez komentarza.
  • #73
    kkknc
    Poziom 43  
    Co innego zostaje przy braku znajomości prawa Ohma.......
    Jak to mówią z pustego i Salomon nie naleje.
    Czyli przy tak ograniczony wytwarzaniu mocy ciężko naładować akumulator przy włączonych swiatlach. Wręcz brakującą moc zostanie pobrana wtedy z akumulatora. Natomiast bez włączonych odbiorników trochę tej energii otrzymania. Ale o przeładowaniu nie ma mowy. Że względu na ograniczoną moc źródła.
  • #74
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie zrobiłem test w piwnicy. Trochę nasmrodziłem ale udało się. Tylna lampa i kierunkowskazy śmigają bez problemu na samej prądnicy. Za to po włączeniu przedniej lampy silnik gaśnie. A jak nie zgaśnie to lampa ledwo świeci i wykrywa zbyt niskie napięcie. A po chwili sama się wyłącza . Więc ze światłami raczej aku się nie naładuje. Co najwyżej wolniej się będzie rozładowywał.

    Czekam jeszcze na nową prądnice z chin. Qedług sprzedawcy jest 12V. Zobaczymy czy będzie się czymś różnić. Jutro powinna być.
  • #75
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #76
    Davvvi
    Poziom 27  
    O to co jest w przedniej lampie:
    Budowa ładowarki aku AMG 12V z prądnicy silnika rowerowego spalinowego 6V.Budowa ładowarki aku AMG 12V z prądnicy silnika rowerowego spalinowego 6V.

    A lampa z aku zasilana jest tym:
    Budowa ładowarki aku AMG 12V z prądnicy silnika rowerowego spalinowego 6V.
    Wiem powtarzam się ,bo na pierwszej stronie są zdjęcia ale tak dla przypomnienia dodałem ponownie.
  • #77
    kkknc
    Poziom 43  
  • #78
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #79
    kkknc
    Poziom 43  
    W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
  • #80
    Davvvi
    Poziom 27  
    Zrobiłem pomiary i tak:
    lampa postojowa tył: 0.04A
    Ta sama lampa po wciśnięciu hamulca: 0,24A
    Kierunkowskazy podczas mrugnięcia:0.61A na parę.
    Lampa przód : 1.8A
    Lampa przód ,słabszy tryb: 0,65 A.

    Nie wiem jak policzyć moc przedniej lampy gdyż zasilana jest poprzez przetwornicę Step Down o napięciu 8.4V.
    Nie wiem czy liczyć przez 8.4V czy 12.8V ,bo takie napięcie ma teraz aku.
  • #81
    kkknc
    Poziom 43  
  • #82
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #83
    Davvvi
    Poziom 27  
    Czyli lampa przód ma 23Watty. Prądnica raczej skbie z tym nie poradzi , bez aku zbytnio nie ma szans.
  • #84
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #85
    Davvvi
    Poziom 27  
    BC109B napisał:
    Lampa pobiera 23 Waty przy pełnej mocy. Przy mocy obniżonej prądu wciąż brakuje, ale pobór z akumulatora będzie znacznie mniejszy.


    Tyle że tą słabszą moc będę używał jak będzie szaro,buro. Jak będzie ciemno to będzie świecić na maks. Potrzebuję tak jasnego światła. Od czasu do czasu będę musiał podładować i tyle. Myślałem o wpasowaniu cewki świateł od Simsona,bo są wersje 12V nawet 42Waty. Tylko nie mogę znaleść dokładnych wymiarów. Wiem tyle że ma 6cm.długości i tyle.
  • #86
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #87
    Davvvi
    Poziom 27  
    Też o tym myślałem ale jest kłopot ,tzn cewka ma podwójne uzwojenie, jedno od CDI ,drugie od świateł. Jeśli to od świateł jest drugie (czyli na wierzchu)to jest to do ogarnięcia, ale jeśli jest pierwsze to przewijanie będzie zbyt kłopotliwe.

    Dodano po 18 [godziny] 53 [minuty]:

    Panowie przyszla nowa cewka i mam pytanie. Otóż jak pisałem stara cewka ma dwa uzwojenia jedno CDI i drugie uzwojenie światła. Nowa cewka ma tylko jedno duże uzwojenie i ma tylko dwa końce ,a nie trzy. Ale za to z jednego końca wychodzą dwa kable. Pewnie CDI i światła. Jest możliwe że będzie mocniejsza?
  • #88
    kkknc
    Poziom 43  
  • #89
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie nowe magneto nie nadaje się w ogóle. Tzn działa ,silnik odpala więc jest sprawne. Po wyprostowaniu prądu jest ok. Po dolutowaniu kondensatora silnik nie chce w ogóle odpalić. Więc obstawiam , że po podłączeniu do aku będzie to samo. Więc chyba nic więcej nie da się wycisnąć ze starej prądnicy.
  • #90
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie tak sobie myślę czy jest możliwość policzenia ile potrzeba dowinąć do cewki drutu? Na cewce jest trochę miejsca i pomyślałem aby nawinąć nowe uzwojenie. Tylko ile drutu?