Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chemia na rdze do busa - rdza na pace

krzys1985 24 Jun 2018 11:12 5103 23
  • #1
    krzys1985
    Level 8  
    Czesc, kupiłem opla movano 2001, stary ale tylko na takiego mogłem sobie pozwolić, z zewnątrz nie jest zle,, pod spodem ładnie zakonserwowany, tachnicznie ok, ale problem pojawił sie gdy chciałem zmienić sfatygowana płytę podłogi na pace, po zdjęciu sama rdza, blacha w większości cala ale ruda, planuje wszystko wyczyścić szczotka na szlifierce ale wszędzie nie dotrę, dlatego planuje użyć chemii na rdze, myślę o R stop, szukałem opini w intrenecie ale jedni piszą ze super inni do niczego?? Sam nie wiem doradzicie cos jak sie z tym uporać? Dorzucam fotkę jak teraz wygląda.
  • #2
    bearq
    Level 38  
    Rdza jak weszła to już koniec. Możesz użyć R stop i zamalować to porządnym podkładem ale prędzej czy później i tak temat wróci.
  • #3
    yogi009
    Level 43  
    Niestety, potwierdzam. Próbowałem różnych rzeczy, m.in. tego szwajcarskiego podkładu prosto na rdzę (niby kosmiczna technologia), ale po 1,5 roku temat wrócił.
  • #4
    eurotips
    Level 38  
    Żeby pomogło cokolwiek to najpierw trzeba usunąć rdzę. Nie ważne w jaki sposób, najlepiej na wszystkie możliwe sposoby, dopiero po tym myśleć o zabezpieczaniu.
    Potwierdzam opinię kolegów że zaawansowanej rdzy nie sposób opanować,
    trzeba tak jak lakiernicy, wycinać i wstawiać reperaturki.
  • #5
    pepe150
    Level 36  
    yogi009 wrote:
    Niestety, potwierdzam. Próbowałem różnych rzeczy, m.in. tego szwajcarskiego podkładu prosto na rdzę (niby kosmiczna technologia), ale po 1,5 roku temat wrócił.


    Szwajcarski czyli Brunox?
    Ja korzystam z R-Stop'a i na pewno jest lepszy od tego szwajcarskiego wynalazku.

    Produktów jest sporo, ale najpewniejsze jest wymiana blachy.
    Niestety, stosując preparaty to jest "pudrowanie syfa", ale przedłużamy czas tej biodegradacji, niżeli bez niej.
  • #6
    krzys1985
    Level 8  
    Niestety całość rozchodzi sie o koszty, niedawno otworzyłem firmę tynkarsko-remontowa, bez dotacji musiałem sam wszystko wylozyc, narazie jeżdżę jeszcze osobówką z przyczepka ale długo to auto nie wytrzyma takich obciezen, dlatego kupiłem tego busa. Technicznie jest dobrze ale wymienić musze chlodnice, rozrząd i wszystkie płyny, jutro jedzie do mechanika, do tego rejestracja i ubezpieczenie. Nie ukruwaz ze chce maksymalnie ciac koszty, dlatego unikam wymiany podłogi choc wiem ze tak będzie najlepiej. Chyba ze jest jakieś inne wyjście?
  • #7
    eurotips
    Level 38  
    Możesz wylać żywicę warstwę 4-5 mm na całej podłodze, taką jak na posadzki,
    kosztowo nie zrujnuje, korozję spowolni, na 2-3 lata wystarczy.
    To taka partyzantka ale zrobić to zgodnie ze sztuką to koszt 10x większy.
  • #8
    rustin
    Level 15  
    Najlepiej to wypiaskowac i pomalować podkładem epoksydowym a na to lakier
  • #9
    yogi009
    Level 43  
    pepe150 wrote:
    Szwajcarski czyli Brunox?
    Ja korzystam z R-Stop'a i na pewno jest lepszy od tego szwajcarskiego wynalazku


    Tak, Brunox. Zdecydowanie odradzam. Niby miał się łączyć z rdzą (w instrukcji piszą o konieczności pozostawienia pewnej ilości powierzchniowej rdzy, która ma być katalizatorem, czy też składnikiem dla reakcji) i stworzyć hermetyczną powłokę w stylu żywicy, ale w praktyce po 1,5 roku ta warstwa odpadła.
  • #10
    pepe150
    Level 36  
    yogi009 wrote:
    pepe150 wrote:
    Szwajcarski czyli Brunox?
    Ja korzystam z R-Stop'a i na pewno jest lepszy od tego szwajcarskiego wynalazku


    Tak, Brunox. Zdecydowanie odradzam. Niby miał się łączyć z rdzą (w instrukcji piszą o konieczności pozostawienia pewnej ilości powierzchniowej rdzy, która ma być katalizatorem, czy też składnikiem dla reakcji) i stworzyć hermetyczną powłokę w stylu żywicy, ale w praktyce po 1,5 roku ta warstwa odpadła.


    Na youtube facet zrobił test. Wiziął dwie czyste blachy (bez rdzy) i pokrył jedną Brunoxem, a drugą APP R-Stop.
    Umieścił je w nieużywanym kanale w którym jest wilgoć.
    Test zakończył po jakiś 7 miesiącach, to na Brunoxie pojawiły się bąble w których była woda i rdza na płytce.
    Płytka z APP miała drobinki rdzy, ale nie wielkie ogniska. Autor tłumaczył się tym, że jak analizował film źle pokrył płytkę i stąd się pojawiła rdza.

    Od tamtej pory nie korzystam z tego wynalazku jakim jest B.
  • #11
    bearq
    Level 38  
    Wyczyść co się da, zalej chemią jakimś podkładem i jeździj. Wytrzyma z 2-3 lata a zanim podłoga się rozpadnie to odłożysz na blacharkę. I tak trzeba wycinać i tak a skoro nie ma dziur to spowolnić proces i jeździć.
  • #12
    Tommy82
    Level 41  
    Jak jest to jak spłukać to zastanowił bym się nad wykorzystaniu fosolu.
    Sprawdzone na ojca motocyklu. Nic od spodu nie nie wyłazi już lat 10+ acz jest garażowany.
  • #14
    Piotrx
    Level 12  
    Jest również farba Elastometal, która zapobiegnie dostawaniu się tlenu do korozji. Powinna powstrzymać dalszy rozwój korozji. Taką farbą zabezpieczane są mosty.
  • #15
    yogi009
    Level 43  
    pepe150 wrote:
    Na youtube facet zrobił test. Wiziął dwie czyste blachy (bez rdzy) i pokrył jedną Brunoxem, a drugą APP R-Stop.


    Nie jestem pewien, czy to był wiarygodny test. Brunox powinien dostać trochę rdzy (choćby powierzchniowej) dla prawidłowej reakcji. Co nie zmienia faktu, że w praktyce u mnie poległ. Szkoda na niego kasy.
  • #16
    krzys1985
    Level 8  
    Auto jutro jedzie na wymianę rozrządu i plynow, na podnośniku sprawdzimy dokładnie od spodu, jeśli będzie ok jak mi sie teraz wydaje wyczyszczę, następnie rstop i na to nie wiem do końca epoksyd lub poprostu masa bitumiczna taka jak podspodem, na wierzch sklejka i w drogę.
  • #18
    anet870
    Level 26  
    Masa bitumiczna w środku to najwyżej zaowocuje wielkim smrodem zwłaszcza w cieplejsze dni.
  • #19
    krzys1985
    Level 8  
    Aha, wiec Rstop a na to podkład epoksydowy.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Dokładnie to http://allegro.pl/2-x-r-stop-l-preparat-antykorozyjny-na-rdze-app-i6323699188.html a następnie to http://allegro.pl/app-podklad-epoksydowy-dwuskladnikowy-utwardzacz-i6713677886.html, nie wiem ile zamówić, w linkach wychodai rstop 200ml, podkłady cos ponad 1l, czy wystarczy na podłogę o wymiarach ok. 180x360?
  • #20
    zed71
    Level 23  
    czyszczenie, potem daj cortanin f, corrina, na to podkład epoksydowy antykorozyjny, i ... baranek (na bazie syntetycznej a nie kauczukowej.
  • #21
    neo_dc
    Level 32  
    Ja bym zrobił tak:

    - wyczyścić druciakiem (np. na wiertarce, szlifierce) chyba, że masz możliwość wypiaskować po znajomości
    - wyczyścić Fosolem - wyżera rdzę, blachy nie rusza, jest tani
    - załatać dziury, które widać
    - na pozostałości dać Cortanin F - miałem Opla, faktycznie powstrzymywał korozję - rdza robiła sie jakby fioletowa, powstawała taka skorupa
    - na to jakaś farba podkładowa (idealnie minia, ale zakazana bo ołowiowa)
    - na to dałbym np. chlorokauczuk

    Całość zajmie 1 - 2 dni i na pewno trochę potrzyma
  • #22
    matti66
    Level 13  
    Mój sposób na rdzewiejącą podłogę pod dywanikami w golfie 2 (dawno temu). Całą rdzę zasmarowałem smarem towot ŁT-43 z dodatkiem ok 30% oleju silnikowego. Naniosłem to pędzlem. Olej wsiąknął w rdzę. Przykryłem to folią. Golfem jeździłem jeszcze 6 lat i rdza nic się nie powiększyła. Smaru nie było czuć we wnętrzu. W Twoim przypadku zrobiłbym to samo. Koszt około 20zł.
  • #23
    User removed account
    User removed account