Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Jazz 1,2 - Silnik słabo się zbiera

Gerri 24 Cze 2018 12:22 402 1
  • #1 24 Cze 2018 12:22
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Cześć wszystkim. Rzadko o coś pytam, ale właśnie ta pora nadeszła... ;)
    Pacjentem jest Honda Jazz rocznik 2005 1.2 I-DSI 78ps-8 świec i 8cewek zapłonowych.
    Otóż motorek słabo się zbiera z niskich obrotów. Słychać wyraźnie, że dźwięk wydechu się zmienia jakby jeden gar nie pracował i moment obrotowy jest wyraźnie w tym momencie słabszy. Nawet sobie przydzwania jak jest zimny Tak to trwa do ok. 2300-2500 obrotów /min i potem moc wraca, silnik idzie równo i ciągnie do ponad 130 km/h - więcej nie cisłem ;)
    Odpala prawie na dotyk, od razu chodzi równo - do momentu jak się zechce ruszyć.
    Co było zrobione:
    - podpiąłem pod komputer uniwersalny - błędów brak
    - wymieniłem świece i cewki ale przy układzie dwuświecowym chyba raczej mało prawdopodobne żeby któryś garnek przestał pracować?
    - zauważyłem że córka zawiesiła się gdzieś na krawężniku i środkowy tłumik ma wgniecenie (ten pod progiem przednich drzwi) ale to chyba nie jest przyczyna bo auto na autostradzie "idzie" - czyli przelot jest dobry.
    - dziecko mi sugeruje, że objawy się zaczęły po wymianie akumulatora. Rzeczywiście poprzedni był już tak słaby, że czasami nie kręcił.
    W dostępnych mi serwisówkach nic ciekawego nie znalazłem, przeglądając fora natrafiłem na procedurę adaptacji układu biegu jałowego po wymianie akumulatora:
    Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM
    Należy przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego tak, aby ECM/PCM mógł się nauczyć charakterystyki obrotów jałowych silnika.
    Procedura uczenia obrotów biegu jałowego powinna być przeprowadzana za każdym razem, gdy:
    •Akumulator został odłączony.
    •Wymieniony został ECM/PCM lub rozłączona była jego złączka.
    •Wyzerować pamięć ECM/PCM.
    UWAGA: Usunięcie kodów DTC za pomocą HDS wymaga ponownego przeprowadzenia procedury nauki biegu jałowego.
    •Wymontować bezpiecznik nr 14 (15 A) ze skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
    •Wymontować bezpieczniki nr 1 (80A) i nr 6 (40A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
    •Wyjąć przekaźnik główny PGM-FI.
    •Wymontować przewód akumulatora ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
    •Rozłączyć wszelkie złączki od skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika.
    •Odłączyć końcówkę G1 od obudowy skrzyni biegów.
    •Wyregulować obroty biegu jałowego.
    Procedura:
    Przed zakończeniem procedury uczenia obrotów biegu jałowego należy:
    1. Upewnić się, że wszystkie urządzenia elektryczne (klimatyzacja, audio, ogrzewanie tylnej szyby, światła itp.) są wyłączone.
    2. Uruchomić silnik. Uruchomić silnik i utrzymywać go na poziomie 3 000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (w położeniu [P] lub na luzie) do momentu włączenia wentylatora chłodnicy lub do momentu, gdy temperatura płynu chłodzącego silnika osiągnie 80°C -100°C.
    3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 5 minut przy zamkniętej przepustnicy i wyłączonych odbiornikach energii elektrycznej.
    UWAGA: Jeżeli podczas tej czynności włączy się wentylator chłodnicy, czasu jego pracy nie wlicza się do ustalonego czasu 5 minut.

    Przyznam, że to chyba jakieś guglowskie tłumaczenie i mam wiele wątpliwości po przeczytaniu tego tekstu. Podstawowa jest taka, czy jest to rzeczywiście konieczne?
    Trochę się rozpisałem, ale nie chciałem pominąć żadnego szczegółu który mogłby okazać się istotny. Przyznam, że liczę na wypowiedź kogoś, kto ma obycie z Hondą - (może to jest jakaś typowa przypadłość tego silnika) i ukierunkuje mnie w dobrą stronę.
    Pozdrawiam - G

    0 1
  • Relpol
  • #2 24 Cze 2018 12:43
    Doktorr
    Poziom 34  

    Da się go podejrzeć w trybie OBD, jeżeli tak to sprawdź korektę krótkoterminową jak wygląda gdy nie chce ciągnąć .

    0