Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kompresor Śrubowy - WYPLUWA OLEJ

autoManiak1 24 Jun 2018 22:56 4125 26
  • #1
    autoManiak1
    Level 12  
    Witam
    Zakupiłem niedawno Kompresor MANNESMANN DEMAG SC40 DS2. Napędzany silnikiem diesla dwucylindrowym, chłodzonym powietrzem. Jest to mój pierwszy kompresor tego typu, dlatego też wiedze mam tylko taką o nim, co mogłem znaleźć w googlach. Ogólnie kompresor zakupiłem w celu piaskowania. tu jest jego zdjęcie :
    Kompresor Śrubowy - WYPLUWA OLEJ20180222_2..035.jpg Download (819.75 kB)



    Problem teraz mam taki iż, gdy otworzę tęn zawór kłowy żeby non stop dmuchał pełną wydajnością, i silnik chodził na wysokich obrotach to wszystko gra. Natomiast jeśli np przykręcę do połowy ten zawór kłowy ( bądź np podepnę kompresor do piaskarki która aż tak duzej wydajności powietrza narazie nie potrzebuje ( w przyszłości planuje zakupić większą, obecnie piaskuję dyszą 4mm)). Silnik schodzi z obrotów ale to akurat wydaje mi sie oczywiste gdyż nie potrzebuje aż tyle powietrza, zaczna być słychac jak z zaworu bezpieczeństwa zaczyna uciekać powietrze i teraz właśnie to co mnie nie pokoi wraz z powietrzem z zaworu bezpieczeństwa wypluwa olej ze sprężarki i to dużo aż wszystko zachlapuje tym olejem. Poniżej załaczę zdjęcie z którego miejsca wypluwa olej :

    Kompresor Śrubowy - WYPLUWA OLEJSeparat...jpg Download (1.22 MB)

    po prawej stronie przy separatorze oleju do kolanka jest dokręcony ten zawór bezpieczeństwa ( tak mi sie wydaje ze to ten zawór) i z niego pluje olejem w momencie kiedy kompresor dostaje obciążenie. Co może być przyczyną???
  • #2
    Wali1995
    Level 6  
    Witam mam ten sam problem. Rozwiązał Pan to?
  • #3
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Może niesprawny zawór?
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak otwiera się zawór bezpieczeństwa, to oznacza, że układ regulacji ciśnienia sprężarki nie działa prawidłowo
  • #5
    Wali1995
    Level 6  
    Ale od czego mam zacząć żeby to zweryfikować Panowie? A może mieć wpływ na to filtr co jest nad separatorem (taki duży biały)? Jeszcze dodam że kompresor nie wchodzi na pełne obroty tak jakby coś go blokowało i nie daje ciśnienia jak należy
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Zawór bezpieczeństwa jest przed separatorem. Więc normalne że przy otwarciu pluje olejem. Zacznij od ustawienia ciśnienia. Pokrętło na ścianie grodziowej ustawiasz na zamkniętym zaworze.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Zerknij jeszcze do tego tematu i zobacz jak u Ciebie zachowuje się siłownik przepustnicy powietrza do śruby Link
  • #8
    Wali1995
    Level 6  
    Próbowałem już regulować ale i po jakimś czasie znów wywala zawór. Dzwoniłem do gościa co zajmuje siec serwisem sprężarek i mówił żeby wymienić filtr separatora i i oleju także zrobię to i może coś pomoże
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    Jeżeli zamykasz zawór i widzisz jak manometr ciśnienia idzie w górę , aż do otwarcia zaworu bezpieczeństwa to masz nieszczelność w dolocie, lub siłownik się nie zamyka. Przez uszkodzenia mębrany.
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymiana filtra oleju nic nie da. Układ regulacji ciśnienia ma utrzymywać zadaną wartość, zwykle 7bar niezależnie od poboru powietrza, zawór wylotowy ze sprężarki może być otwarty, zamknięty, podpięta piaskarka albo pistolet do pompowania kół, bez znaczenia, ciśnienie ma być stałe. Jeżeli u Ciebie przekracza wartość przy której zaczyna działać zawór bezpieczeństwa, to znaczy, że siłownik nie zamyka do końca przepustnicy na wlocie powietrza do śruby.
    Dlaczego tak się dzieje, możliwości jest kilka: sama przepustnica, przyblokowana mechanicznie, skrzywiona etc. Siłownik, np dziurawa, nieszczelna membrana. Sam regulator ciśnienia, przytkany albo przyblokowany. Jeżeli tam jest elektrozawór praca/odciążenie, to warto go rozebrać i wyczyścić w środku, to samo dotyczy zaworu zrzutu powietrza, który działa po wyłączniu silnika
  • #11
    autoManiak1
    Level 12  
    U mnie usterka wywalającego oleju z zaworu bezpieczeństwa zniknęła, kupiłem nowy zawór z tym że na 11 atm. Wina leżała po stronie wadliwego zaworu który widocznie za wcześnie się otwierał. Kompresor około 8 atm przestaje mi bić a nowy zawór kupiłem na 11 atm i problem z głowy
  • #12
    Wali1995
    Level 6  
    A macie Panowie jakiś schemat budowy tej sprężarki?A macie Panowie jakiś schemat budowy tej sprężarki? A ten silownik to mi się wydaje że jest sprawny bo się otwiera na Maxa i zamyka także jakby membrana była dziurawa to chyba nawet by się nie wysuwał

    Dodano po 48 [minuty]:

    Kompresor Śrubowy - WYPLUWA OLEJ tutaj jest ten regulator ciśnienia który mam przeczyścić? A jeszcze zapytam jak spuscic olej ze sprężarki, gdzie jest śruba zlewowa
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    ten silownik to mi się wydaje że jest sprawny bo się otwiera na Maxa

    Wysunięty na max powinien całkowicie i szczelnie zamknąć przepustnicę i tym samym odciąć dopływ powietrza do śruby. Jeżeli ciśnienie pomimo zamkniętej przepustnicy nadal rośnie, to sprężarka ciągnie gdzieś lewe powietrze (np uszczelka pod korpusem przepustnicy)

    Przy zamkniętym dolocie powietrza w układzie powinno utrzymywać się ok 4bar, jest to normalne i niezbędne do obiegu oleju w śrubie
  • #14
    Wali1995
    Level 6  
    Carrot a masz może zdjęcie jak ten silownik wygląda?
  • #15
    kkknc
    Level 43  
    Masz go przed sobą to po co ci zdjęcie?
    Tak nie do końca przepustnica ma się szczelnie zamykać bo trochę powietrza jest potrzeba do regulacji układu.
    Śruby spoustowych to jest 3 jak mnie pamięć nie myli. Separator, sprężarka i chłodnica.
  • #16
    AAMMKK
    Level 6  
    Panowie mam również problem z pluciem oleju w takim sprzęcie, zauważyłem że rurką którą olej powinien być odprowadzany do śruby to wraca nią olej z powrotem do separatora, jest jakaś różnica ciśnień między separatorem a śrubą, jak to naprawić?
  • #18
    AAMMKK
    Level 6  
    Wstawiłem zawór i niby jest okej bo olej nie wraca ale odsysa go z separatora dopiero po tym jak zamknę zawór i kompresor zejdzie z obrotów a ciśnienie w separatorze wróci na 7 barów. I teraz pytanie czemu po otwarciu zaworu ciśnienie spada na 4 bary a nie utrzymuje się na 7?
  • #20
    AAMMKK
    Level 6  
    Separator jest nowy Manna więc myślę że z nim wszystko w porządku, może jest z tą dyszą venturiego coś nie tak?
  • #21
    kkknc
    Level 43  
    Zdarza się że po latach i ona się "wyślizga" wtedy jedyna rada wspawać podkładkę do środka o rozwiercać ją pod większy wymiar, aż będzie dobrze. Chociaż 4 bary powinno zapewnić prawidłową pracę układu. Chociaż raz tak miałem że trzeba było w jednym egzemplarzu podnieść ciśnienie spoczynkowe do 5bar i zadziałało.
    Sprawdź jeszcze obroty silnika, przy za niskich też będzie podobny efekt.
  • #22
    AAMMKK
    Level 6  
    Ciśnienie spoczynkowe czyli to które jest podczas jalowych obrotów silnika przy zamkniętych zaworach? U mnie ono wynosi 7 ale chodzi mi że podczas pracy wydajność spada do 4 a to za mało do piaskowania :/ wogole jak podepne piaskarke to obroty silnika spadają i wygląda to tak jak by nie miała siły a zapotrzebowanie na powietrze mam bardzo duże więc nic jej tam nie chamuje
  • #23
    kkknc
    Level 43  
    Masz większy rozchód powietrza niż wydatek. Ciśnienia po otwarciu zaworu ma spadać i musi. Te 4bary są potrzebna do smarowania i muszą się zostać w maszynie. Jakie masz obroty na biegu jałowym, a jakie na max.
  • #24
    AAMMKK
    Level 6  
    Obroty po otworzeniu zaworów praktycznie idą na maksa a jak zamknę to spadają na minimum, tak mi się wydaje patrząc po lince od gazu i tej dzwigience na silniku. Po podłączeniu piaskarki obroty praktycznie spadają na minimum wydajność kompresora to 3.8m³ a piaskarka jest przystosowana do przepływu nawet 12m³ na minutę i ciśnieniu max 12 bar. Nie wiem czy tak powinno być czy jest coś nie tak...
  • #26
    AAMMKK
    Level 6  
    Patrząc po tabliczce na silniku maksymalne obroty to 3000 a minimalne nie mam pojęcia jaka to wartość, silnik
    Deutz F3L1011
  • #27
    kkknc
    Level 43  
    Ty masz mieć tyle. A nawet więcej. Musisz zmierzyć. Inna sprawa to takie minimum do piaskowania to 5m³. Zmniejsz dyszę to będzie ciśnienie.