Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elemis fonia procek ;)

24 Sie 2005 00:00 978 6
  • Poziom 14  
    Witam

    Mam elemisa 5511T no w zasadzie wszystko dziala poza dzwiekiem, zaczalem szukac od glosnikow no i wyszlo ze koncowka jest sprawna, sprawdzilem napiecie na n6 TDA8196 (plytka z dekoderem pal-> regulacja dzwieku i cos tam) no i tam sie nic nie zmienia sterowanie tego idzie na plytke od procesora, procek PCA84C640P/030, co moge sprawdzic zanim wymienie procek?

    Pytanie pomocnicze, przegladajac starsze posty natknalem sie na info, ze jesli podlaczy sie do tego procka 2ga pamiec e2prom, to bedzie wiecej kanalow i cos tam z telegazeta :) czy wystarczy rownolegle wpiac 2ga? (oczywiscie adres sprzetowy +1) czy trzebaby wymienic na wieksza pojemnosc?

    aha jest jeszcze problem z szerokoscia obrazu, probowalem rozciagnac i sie bardziej nie da to tez moze byc wina procesora?? poza tymi dwoma wadami wszystko w najlepszym porzadku dziala, txt, zdalne sterowanie, strojenie itd

    pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 41  
    Witaj ,na początek to wymień elki w przetwornicy,po pierwotnej i wtórnej stronie ,co do fonii zobacz czy wychodzi napięcie z 2 nogi PCA /sterowanie siła głosu/ sprawdzic UL 1244

    Dodano po 5 [minuty]:

    A fonia jest na układzie TDA1521
  • Poziom 14  
    no wiec chyba procek

    kondiki wymienione profilaktycznie (po obu stronach :)) noga 2 procka zdaje sie byc martwa (napiecie kilka mV bez zmian), TDA1521.. jest inny - mono ale sprawny.

    Moze jakies inne pomysly?

    pozdawiam
  • Spec od TV
    A spróbuj go zostawić na 10 minut bez sygnału - czy się wyłączy do czuwania? Jeśli tak, to pewnie procek, jeśli nie - coś w obw. identyfikacji.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    szikaka napisał:
    no wiec chyba procek

    kondiki wymienione profilaktycznie (po obu stronach :)) noga 2 procka zdaje się byc martwa (napiecie kilka mV bez zmian), TDA1521.. jest inny - mono ale sprawny.

    Moze jakies inne pomysly?

    pozdawiam


    Witam. Jeśli tylko felerna jest fonia to przetnij ścieżke (odłącz n.2 proca) i podaj tam jakieś napięcie, powinien zagadac. Wtedy robisz peerka i masz regulacje klasyczną, jak w starym elektronie :D

    A na serio to rachunek kosztów. Jak sie pyli to zmieniaj proca, jak nie, to przerób go tak, lepiej miec TV z "gałką" niż rzucic nim za psem.
  • Poziom 14  
    ok :) zaraz sprobuje a proca juz pozyskalem ze zwlok HCM royal :) jeszcze nie wlutowany wiec nie wiem czy dobry ale najpierw sprobuje z odlaczeniem nogi 2 :)
  • Poziom 14  
    Jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś <a wyłączy się po ok 5 min to wymień T15 BC308 w OZS 2041 .Natomiast gdy pracuje dłużej to szarpnij tronzystory T903 BC238,inne na tych modułach też można wymienić
    jeżeli są polskie na lepsze.