Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo - Jaki olej do nexi 1.5 8v

pkpintercity 26 Cze 2018 16:54 924 35
  • #31 26 Cze 2018 16:54
    helmud7543
    Poziom 42  

    Możliwe, że popychcze po prostu już kończą żywot. Nic nie jest niezniszczalne.
    Zmierz dla świętego spokoju ciśnienie na wysokich obrotach, ale tak jak pisałem - nie wierzę w problem tutaj, miałbyś podparte zawory i utratę kompresji a nie klepanie, jeśli problem byłby związany ze zbyt wysokim ciśnieniem. Można znaleźć opisy takich przypadków - podparło zawory i silnik gasł ale panewek nie podmyło, uszczelnień nie wywaliło itp.
    Jak ten olej nie jest jakimś gniotem to zostaw do standardowej planowanej wymiany. Gorzej gdyś pojechał po bandzie w drugą stronę i zalał 0W20 - wtedy można zatrzeć.
    I jeszcze jedno - lepkość to jedno ale poszukaj norm dla tego silnika i patrz dodatkowo na normę. Okazuje się, że 0W30 i 5W50 może spełniać te same normy.

  • #32 26 Cze 2018 19:16
    olaf x
    Poziom 30  

    Tak a propos odcięcie w 8V jest na 6300 obrotów. Widocznie masz gl gdzie nie ma obrotomierza skoro nie wiesz ile to czerwone pole. A w zaleznosci od skrzyni bo różne wkładali są różne vmax. Ja mam najdłuższą skrzynie i odcięcie jest na IV przy 195. Ale przy krótkiej skrzyni vmax nexii jest poniżej 170 za to ma start dużo szybszy od długiej skrzynki. A "czerwone pole" obrotomierza jest od 6000. Jeśli uzywasz na dlugich trasach na szybkości i robisz regularnie przegląd, zmianę olejów(w skrzyni też) i filtrów to silnik ci dłuuuuugo pożyje, sprawdzone nie tylko w moim przypadku nexii.

  • #33 26 Cze 2018 21:35
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Olej wymieniam co 10tys km ostatnia wymiana 8tys temu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Obrotomierz mam jest wersja GLE z klima innymi pierdolami

    Dodano po 5 [minuty]:

    Olej nie jest gniotem shell helix ultra racing wiec nie wydsje mi sie zeby to byl jakis szajs. Silnik mi nie gasnie ani nic pracuje prawidlowo.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Powiem tak jezeli chodzi o historie oleju. Poprzedni wlasciel lal 10w60shella przyszla wymiana wlalem taki sam. Potem wlalem valvoline 5w40 pozniej zima 5w50mobil i potem 10w60shella i nigdy nie klepal dopiero teraz sie odezwalo to. Teraz jest pytanie czy jak zmienie na 5w40 mysle wlac motula o czy nie bedzie tak ze zacznie jeszcze bardziej klepac????

  • #34 26 Cze 2018 22:56
    helmud7543
    Poziom 42  

    Nie znam tych olejów ale sądząc po lepkościach to conajmniej dobre półsyntetyki (na bazie mineralnej raczej nie wyciągnie się takiego zakresu lepkości). 10W60 ich nie zabił (chyba, że dużo zimnych rozruchów w ostre mrozy - tak jak pisałem - 10W to maks na popychacze i turbiny w naszym klimacie) a 5W40 spokojnie powinien wystarczyć.
    Jeśli na 5W40 zacznie klepać to zużyte popychacze, problem z dopływem do nich oleju bądź w ogóle spadek ciśnienia oleju. Przypuszczam, że u Ciebie będzie to pierwsze.

    P. S. 5W40 jest lepszy na zimę niż 5W50 (mniejsze opory) jeśli już tak żonglujesz olejami. Nie że zaszkodziłeś, tylko trochę bez sensu :-)

    Wyjaśnienie jakości, lepkości i bazy, jeśli ktoś jeszcze by się zastanawiał:
    1. 0W, 5W, 10W, 15W, 20W - nie wiem czy jest więcej - oleje zimowe. Im niższa liczba tym niższa musi być temperatura, by olej zmienił się w galaretę i nie dał się pompować. Za niski indeks w zasadzie niczym nie grozi. Za wysoki - smarowanie w zimie będzie z opóźnieniem.
    2. SAE 20, 30, 40, 50, 60 - nie wiem czy jest więcej w standardzie - oleje letnie. Im wyższa liczba tym wyższa musi być temperatura, by groziło zerwanie filmu olejowego. Za niski indeks - groźba zatarcia bądź obrócenia panewek korbowodowych. Za wysoki - zwiększone zużycie paliwa i groźba zwiększenia zużycia oleju.
    3. 0W30, 5W30, 10W40, 15W40 itp - oleje wielosezonowe. Mają zapewniać jednocześnie pompowalność w niskich temperaturach i zapewniać smarowanie w wysokich, zgodnie z obydwoma indeksami.
    4. Klasa jakości - konkretne normy, podawane przez producentów silników, które znajdziemy również na etykiecie opakowania oleju. To na to powinniśmy zwracać uwagę, im nowocześniejszy i bardziej udziwniony silnik mamy, tym jest ona ważniejsza. I tu daną klasę mogą spełniać różne lepkości. Na siarczyste mrozy możemy pogrymasić z niższym indeksem W, na upalanie gumy lub jak silnik mocno wyeksploatowany - idziemy w górę z drugą liczbą. Trzymając się normy niczego nie nabroimy.
    5. Baza. Jest też pośrednio powiązana z lepkościami. Mamy oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Tylko mineralny nie musi być 100% frakcji ropy, może mieć np: 15% dodatków uszlachetniających. Półsyntetyk to może być 40%. Syntetyk - 80%. Nie wiem czy są na to jakieś normy, nie wiem skąd czerpać takie informacje o składzie. Baza syntetyczna chemicznie jest bardziej mydłem niż frakcją ropy i ma dobre właściwości płuczące. Im jest jej więcej, tym olej przyjmuje więcej zanieczyszczeń, wolniej się zużywa i lepiej myje silnik. A jak wygląda powiązanie z lepkością? O ile 15W40 da się osiągnąć na bazie naturalnej, o tyle 5W50 to już zakres osiągalny dla syntetycznych dodatków. Czym grozi zmiana z syntetyku na mineralny? Odkładaniem się nagaru (chyba, że eksploatacja będzie łagodna a olej często wymieniany). Czym grozi przejście z mineralnego na syntetyk? Wypłukaniem nagaru (chyba, że przechodzimy stopniowo na coraz lepsze półsyntetyki i skracamy czas między wymianami). Ze względu na nagar i odporność na zużycie, baza mineralna nie jest zalecana do silników uturbionych i z hydrauliką zaworów. I tak trzymamy się klasy jakościowej.

  • #35 06 Lip 2018 01:07
    Bandziorex
    Poziom 3  

    Wlasnie czytam jak dolnoslaska policja zlikwidowala nielegalna rozlewnie oleju silnikowego (wyglada na castrol edge). Od siebie moge dodac, ze by nie kupowac razej oleju z allegro tylko z pewnego zrodla a co do samego oleju najlepiej zalac to co przewidzial konstruktor silnika jesli jest zuzycie oleju to polecam Valvoline VR1 5W50 jesli nie to 5W40 powinno byc ok.

  • #36 17 Lip 2018 07:51
    pkpintercity
    Poziom 13  

    Zrobilem wczoraj plukanke i wlalem do przegonienia 10w40 z GM dobra cena nie wiem czy to zasluga oleju czy plukanki ale jest o wiele lepiej.zobaczymy z czasem.