Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Golf IV 1.9 TDI 90KM 2000r. - 安ist w komorze silnika, widoczne spaliny

26 Cze 2018 23:16 1116 13
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie!
    Mam problem z Golfem Mk 4 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDI 90 KM . Ot騜 przy dodawaniu gazu a czasem nawet na biegu ja這wym na postoju "co" zaczyna 鈍ista. Mechanik przy okazji wymiany rozrz康u "rzuci okiem" na turbin i wykluczy jej awari. Zaniepokoi mnie jednak sw康 spalin, kt鏎y czu bli瞠j komory silnika, a nie z ty逝 auta, a tak瞠 czu go w nawiewie. Dodam, 瞠 auto w豉軼iwie nie ma do豉dowania od strony turbo, maksymalna pr璠ko嗆 to 140 km/h. Pod陰czenie do VAGa wykaza這 b陰d, ze ci郾ienie do豉dowania jest niskie . Tak瞠 przy analizie ci郾ienia podawanego przez turbo w trakcie przyspieszania mo積a by這 wywnioskowa, 瞠 w豉軼iwie turbo nie zwi瘯sza ci郾ienia do豉dowania.
    Moje pytanie brzmi, czy przyczyn b璠zie dziura na jakim przewodzie miedzy kolektorem wydechowym a turbo? Czy dziura na jakim kolanku kolektora ? Czy jest mo磧iwy 鈍ist przy takiej usterce i utrata do豉dowania? Je瞠li tak to gdzie tego dok豉dnie szuka?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 43  
    Wszystko na to wskazuje - nie ma ci郾ienia spalin - nie ma nap璠u spr篹arki, a spaliny czujesz pod mask i w kabinie.
  • Admin grupy Samochody
    przemix10 napisa:
    Mechanik przy okazji wymiany rozrz康u "rzuci okiem" na turbin i wykluczy jej awari. Zaniepokoi mnie jednak sw康 spalin, kt鏎y czu bli瞠j komory silnika

    A mechanik nie m鏬 ju ju rzuci okiem sk康 鄉ierdzi spalinami? :)
  • Poziom 7  
    Co do mechanika to sam nie wiem, nie ufam mu zbyt bo nawymy郵a swoje teori tego 鈍istu, kt鏎e nie trzymaj si kupy, a sw康u tych spalin albo czu nie chcia albo nie czu a mi jako jeszcze wtedy nie przysz這 na my郵 po陰czenia fakt闚 鈍istu i spalin. Co do mocy nigdy nie je寮zi貫m takim autem z tym silnikiem dlatego ufa貫m mu, 瞠 auto spadk闚 mocy nie ma, dop鏦i nie przejecha貫m si sam jak捷 szybsz tras.

    Wracaj帷 do problemu.... rozumiem, 瞠 pierwsze co to nale篡 zlokalizowa nieszczelno嗆. Tylko gdzie szuka ? Jakie wskaz闚ki opr鏂z tego, 瞠 nale篡 zacz望 od kolektora?
  • Poziom 29  
    Z mechanikami to r騜nie bywa, dlatego siebie nazwa bym bardziej owianym s豉w "Januszem", ale do rzeczy. Sprawd czy turbina jest dobrze przykr璚ona do kolektora wydechowego, ewentualnie czy nie wydmucha這 uszelki.
    Podobny temat mia貫m w T4 z przek豉danym silnikiem (nieudolnie zreszt). Auto je寮zi這 itd. Przyjecha do mnie na wymian kulki w mechanizmie zmiany bieg闚 a ja si zapyta貫m czemu taki okopcony w komorze na czarno no i si okaza這. Turbina trzyma豉 si tylko na przewodach, a znajomy twierdzi 瞠 tyle co sprawdzali wydech ca造 i wszystko jest ok.
  • Poziom 7  
    Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauwa篡貫m to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdj璚iu , auto si przydusza, jak to puszcz to wydobywa si zza silnika chmurka spalin a gryzie w oczy. Nie mog貫m zdiagnozowa dok豉dnie sk康 ona si wydobywa.



    EDIT: Znalaz貫m miejsce nieszczelno軼i. Znajduje si ono na rurze wychodz帷ej z turbo kt鏎a idzie do wydechu. Dok豉dnie w miejscu zaznaczonym na zdj璚iu tylko 瞠 od g鏎y . Pytanie moje teraz czy miejsce tej nieszczelno軼i mo瞠 powodowa ten spadek mocy i 鈍ist ? Jak wymieni ten element ?Golf IV 1.9 TDI 90KM 2000r. - 安ist w komorze silnika, widoczne spaliny
  • Poziom 29  
    Uszkodzony 陰cznik elastyczny wydechu. Do wspawania nowy lub nowa rura z tym elementem - do wyboru. Na drugim zdj璚iu masz je郵i si nie myl zaw鏎 EGR. Uszkodzony ㄠcznik elastyczny nie powinien mie wp造wu na przymulanie, pr璠zej zaw鏎 EGR. Ale s tutaj m康rzejsze g這wy ni moja. Na pewno Ci pokieruj jak zdiagnozowa prawid這we dzia豉nie tego zaworu. Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Hmmm 陰cznik ten jest zaraz za turbo wi璚 nie ma szansy ze jego nieszczelno嗆 w豉郾ie tworzy to niskie ci郾ienie do豉dowania? Samo to 瞠 ju ci郾ienie spalin jest ni窺ze wiec nie nap璠za dobrze turbiny. Chyba ,瞠 ja czego nie rozumiem w sposobie dzia豉nia ... Tak czy inaczej 陰cznik jest do wymiany. Pytanie czy gdzie jeszcze szuka problemu, i czy przyduszanie si silnika przy ruszaniu tym elementem za wlewem oleju jest prawid這we.
  • Poziom 35  
    Czy z si這wnika (za wlewem oleju) na stale jest zdj皻y w篹yk podci郾ieniowy, bo ma to znaczenie dla prawid這wej pracy silnika. Uszkodzony element gi皻ki uk豉du wydechowego nale篡 wymieni, gdy wydobywaj帷e si spaliny mog dostawa si poprzez m.in. wlot powietrza do filtra kabinowego i prowadzi do "podtruwania" jad帷ych autem.
  • Poziom 7  
    Staszek49 napisa:
    Czy z si這wnika (za wlewem oleju) na stale jest zdj皻y w篹yk podci郾ieniowy, bo ma to znaczenie dla prawid這wej pracy silnika.


    Je瞠li sugerujesz si zdj璚iem wy瞠j, gdzie ten si這wnik srebrny i czarna gruszka za wlewem oleju jest pokazana to chce zaznaczy, 瞠 to zdj璚ie znalezione w sieci i wstawi貫m je jedynie jako pogl康owe do tamtego posta. u mnie wszystko w aucie jest pod陰czone. Chyba, 瞠 ma by zdj皻e....
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    przemix10 napisa:
    Turbo napewno siedzi dobrze, jedyne co zauwa篡貫m to jak ruszam elementem zaznaczonym na czerwono na zdj璚iu , auto si przydusza, jak to puszcz to wydobywa si zza silnika chmurka spalin a gryzie w oczy. Nie mog貫m zdiagnozowa dok豉dnie sk康 ona si wydobywa.

    EDIT: Znalaz貫m miejsce nieszczelno軼i. Znajduje si ono na rurze wychodz帷ej z turbo kt鏎a idzie do wydechu. Dok豉dnie w miejscu zaznaczonym na zdj璚iu tylko 瞠 od g鏎y . Pytanie moje teraz czy miejsce tej nieszczelno軼i mo瞠 powodowa ten spadek mocy i 鈍ist ? Jak wymieni ten element ...


    To co zaznaczy貫 na czerwono na zdj璚iu g鏎nej cz窷ci silnika to klapa gasz帷a, s逝篡 do gaszenia silnika, wi璚 to naturalne 瞠 tak si zachowywa.
    Moim zdaniem powiniene dok豉dnie przebada 陰cznik od turbo do zaworu EGR, czy tam nie ma przecieku, to mo瞠 jednocze郾ie powodowa spadek mocy oraz spaliny w komorze silnika.

    PS: Jak robi貫 testy Vag-Comem to poka logi dynamiczne, na pewno b璠 pomocne przy szukaniu przyczyn spadku mocy.
  • Poziom 7  
    Kozzi2 napisa:
    Moim zdaniem powiniene dok豉dnie przebada 陰cznik od turbo do zaworu EGR, czy tam nie ma przecieku, to mo瞠 jednocze郾ie powodowa spadek mocy oraz spaliny w komorze silnika.


    A czy w豉郾ie "przeciek" na 陰czniku elastycznym nie mo瞠 powodowa tego spadku mocy? Ale za Twoj rad udam si jeszcze pod kana obejrze miedzy EGR a turbo, chocia no wcze郾iej nic tam nie zauwa篡貫m. Ruszaj帷 te klap gasz帷, gdy silnik si st逝mi, ewidentnie spaliny wychodzi造 z 陰cznika elastycznego i to grub chmur.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ja wcale nie m闚i, 瞠 陰cznik elastyczny masz szczelny, ale 陰cznik nie spowoduje a tak drastycznego spadku mocy, a 陰cznik a EGR'em ju tak, bo on jest przed turbospr篹ark.
    Nieszczelno嗆 elastycznego 陰cznika wydechu to jeden problem, a spadek mocy to drugi, odr瑿ny.
  • Poziom 7  
    Dzi瘯uj wszystkim za odpowiedzi, na pewno si przyda造 i mimo mojego amatorskiego poziomu wzi掖em si do pracy.. Problem rozwi您any... 安ist i dziwne d德i瘯i to sprawka 陰cznika elastycznego. Dop鏦i nie b璠 mia dost瘼u do spawarki lub nie znajd terminu u mechanika prowizorycznie potraktowa貫m 陰cznik ta鄉 samowulkanizuj帷 oraz aluminiow do wydech闚. O dziwo pierwotna naprawa ale dzia豉 dora幡ie.
    Jeszcze raz dzi瘯i wszystkim.