Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Żarówki zewnętrzne świecą same podczas burzy.

27 Cze 2018 11:25 402 7
  • Poziom 2  
    Serdecznie witam forumowiczów. Niestety jestem zupełnie zielona w tematach tutaj się znajdujących, ale szukam porady. Zauważyłam bowiem takie dziwne zjawisko u siebie w ogrodzie. Podczas burzy i tuz przed nią, oświetlenie zewnętrzne samo świeci! Dziwne to nieco bo wyłącznik jest wyłączony ;) Dodam, że nie jest to pełna moc tego oświetlenia ale świeci i nijak tego wyłączyć się nie da. Jaka może być tego przyczyna? Jest to niebezpieczne? Wzywać fachowca?
  • Szkolenia SEP
  • Poziom 35  
    Czy to są żarówki, świetlówki czy ledówki?
  • Szkolenia SEP
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Ronin64 napisał:
    żarówki, świetlówki czy ledówki?

Żarówki z pewnością nie świeciły by, świetlówki migały, wiec drogą dedukcji wychodzi że ledówki.

Przyczyna:

Włącznik na "zerze" dodatkowo upływność przewodu.

Naprawa:

Przełożyć włącznik na fazę, pomierzyć stan izolacji przewodów.

Z ciekawości skoro to lampy ogrodowe to jakiego koloru jest przewód zasilający? biały?
  • Pomocny post
    Moderator - Elektryka
    SzopKasia napisał:
    Jaka może być tego przyczyna?

Np. taka.
    Natężenie pola elektycznego pod linią przesyłową jest dużo mniejsze niż pod chmurą cumulonimbus.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    lukiiiii napisał:
    Naprawa:

Przełożyć włącznik na fazę, pomierzyć stan izolacji przewodów.

A nie lepiej zastosować wyłącznik 2polowy? Tym bardziej że instalacja zewnętrzna.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2