Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 308SW - Zamula silnik - Elektryczny pisk w silniku (EGR?), Normalne obro

OPservator 27 Cze 2018 16:45 219 9
  • #1 27 Cze 2018 16:45
    OPservator
    Poziom 3  

    Witam!

    Od paru ostatnich dni samochód mojego ojca zaczął nieco zamulać (wcześniej odskoczył wężyk od turbiny, po wpięciu go na miejsce było wszystko OK).

    Nawiązawszy do poprzedniego problemu sprawdziłem przewody turbo - prawdopodobnie są szczelne, wszystkie osadzone w turbo.

    Diagbox powiedział mi o niskim ciśnieniu w turbinie - na "sucho" - bez gazu, na postoju jest to ok. 1000 jednostek.
    Diagbox zaś w błędzie zanotował wartość 659 przy 2000 obrotów. Powód nieznany.

    Jak wspomniałem w krótkim opisie - przy gwałtownym wkręcaniu auta na obroty, w silniku zaczyna coś piszczeć - dwa krótkie sygnały za każdym razem jak przekroczy ~2.5 tyś. obrotów. Odnoszę wrażenie, jakby dźwięk pochodził "zza silnika".

    Sam samochód niewiele gorzej wkręca się na obroty, zaś obroty nie przekładają się na moc - na 3 biegu przy 3.5 tyś. obrotów jechał może 60 kmph. (Zupełnie jakby go turbo nie wspomagało).
    Jest to silnik 2.0 HDi 136 KM.

    Nie wiem czy to istotne, ale podczas monitorowania pracy silnika podczas jazdy przy pomocy Diagboxa zmieniała się wartość EGR.
    Mianowicie na postoju wyświetliła się wartość "strategia aktywna", zaś przy jeździe zmienia się na "Brak EGR".

    Usterka pojawiła się z dnia na dzień, a silnik pracuje coraz gorzej - dwa dni temu jeszcze nie było tragedii, teraz żeby osiągnąć 100 to trzeba na 5/6 biegu jechać przy 3 tysiącach...

    Z chęcią udzielę więcej informacji, oczywiście jeśli nie jesteś pseudospecem który próbuje być pomocny :)

    Pozdrawiam!

    Dodano po 10 [minuty]:

    A, byłbym zapomniał - od dnia zakupu co jakiś czas wyświetla na ekranie komunikat "Depollution system faulty", jednak ani mechanik, ani ja z diagboxem nic nie wykryłem w tym kierunku.

    0 9
  • #2 27 Cze 2018 16:57
    sly_1978
    Poziom 19  

    Jeśli jeździło zbyt długo bez sterowania podciśnienia to pewnie uszkodziło blaszki zmiennej geometrii w turbosprężarce.

    0
  • #3 28 Cze 2018 15:21
    OPservator
    Poziom 3  

    Wyczyściłem przepływomierz powietrza, usunąłem błędy z komputera, ale bez zmian. EGR nadal piszczy.

    0
  • #4 28 Cze 2018 19:27
    Staszek49
    Poziom 34  

    Mam też "308" - hdi 110 KM i też miałem taki komunikat, więc fachman w oparciu o dane z komputera określił to jako przycinanie się EGR-u. W moim przypadku zapalała się też kontrolka pomarańczowa z wizerunkiem silnika. Czyściłem ten zawór i na razie po uruchomieniu silnika gaśnie.
    Masakra jeśli chodzi o dostęp do tego zaworu, nie mówiąc o wymianie świec żarowych, które to czynności trzeba wykonywać na wyczucie i z pomocą lusterka.

    0
  • #5 28 Cze 2018 19:39
    kuba20111
    Poziom 11  

    Miałem podobny przypadek. Rozpadła się zmienna geometria. Dostęp do turba fatalny (przynajmniej w 407). Z tego co pamiętam to darłem sanki. Sprawdź jeszcze jak chodzi gruszką i co pokazuje czujnik kopiowania turbo.

    0
  • #6 02 Lip 2018 23:16
    OPservator
    Poziom 3  

    kuba20111 napisał:
    Miałem podobny przypadek. Rozpadła się zmienna geometria. Dostęp do turba fatalny (przynajmniej w 407). Z tego co pamiętam to darłem sanki. Sprawdź jeszcze jak chodzi gruszką i co pokazuje czujnik kopiowania turbo.


    P2565 - Miejscowy, Przerywany, Za wysokie napięcie.
    P2562 - Miejscowy, Przerywany, Położenie zbyt odległe od wartości zadanej, niedostateczne turbodoładowanie.

    Dodano po 9 [godziny] 14 [minuty]:

    Ojciec wrócił i coś zaczęło syczeć w środku - jak komputer powiedział - powietrze. Nie dolatuje do przepływki, ponieważ odczyt mówi "0" podczas gry wartość zadana wynosi 200-600.

    Dzisiaj rozkręciłem układ dolotowy powietrza - wyczyściłem EGR i Przepływkę. Nic nie pomogło, mimo wymienienia uszczelek dalej jest niedrożność.

    Zanieczyszczenie FAP 61%. Może być tego wina?

    0
  • #7 05 Lip 2018 13:06
    OPservator
    Poziom 3  

    Do wszystkiego doszło teraz rozszczelnienie układu wydechowego w okolicach kolektora - spaliny lecą przodem auta :P
    Jestem ciekaw, czy jest to spowodowane pchaniem tego powietrza w wydech, na skutek czego wytworzyło się ciśnienie i rozszczelnił się, czy po prostu zrządzenie losu...

    0
  • #8 05 Lip 2018 19:21
    Staszek49
    Poziom 34  

    Przypuszczam, że ten zapach spalin wystąpił po montażu wyczyszczonego zaworu EGR. Mam to samo w swoim aucie, ale nie chce mi się ponownie demontować i montować EGR. Pewnie przeoczyłeś założenie uszczelki i niezbyt dokładnie założyłeś opaskę. Moim zdaniem tam jest nieszczelność i smród spalin przedostaje się do kabiny poprzez filtr kabinowy i wentylator.
    Jeśli sam wykonywałeś te czynności, to podziwiam, bo w P-308 dieslu dojście do zaworu EGR i świec żarowych jest kiepskie, jednym słowem masakra.

    0
  • #9 05 Lip 2018 19:26
    OPservator
    Poziom 3  

    @Staszek49 robiłem to z ojcem, bo rąk by mi brakło - mam drobne ręce, więc jakoś dałem radę się dogrzebać, choć łatwo nie było.
    Nie chodzi o sam zapach spalin, a o rzeczywiste spaliny - z rury nic nie leci, a pod maską leci siwy dym :P

    0
  • #10 22 Lip 2018 14:01
    OPservator
    Poziom 3  

    FAP 61% nie przepuszczał spalin - te, szukając pod ciśnieniem drogi ucieczki uciekały przez wydech kolektorowy (dym spod maski) tworząc nieszczelność. Jako że spaliny napędzają turbinę, a spaliny uciekały już na początku swojej "drogi" skutkowało to brakiem turbodoładowania.

    0