Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II FL - Błędy C1012 i C1013

11111olo 27 Cze 2018 19:18 918 28
  • #1 27 Cze 2018 19:18
    11111olo
    Poziom 43  

    Witam
    We wspomaganiu ciągle są błędy C1013 - prędkość pojazdu (z CAN) oraz C1012 - napięcie z alternatora (z CAN).

    Z tego co wiem prędkość jest brana z czujnika na skrzyni. Jeśli chodzi o prędkościomierz to działa bez zarzutu.
    W diagnostyce nie wiadomo czemu nawet na postoju prędkość odczytana z EPS pokazuje 60km/h.

    Co do błędu z napięciem alternatora - napięcie pokazane w MES jest zgodne z rzeczywistym tylko nie wiem jak jest mierzone.

    Ktoś miał podobne problemy?

    0 28
  • Pomocny post
    #2 27 Cze 2018 19:39
    szymitsu21

    Poziom 34  

    Studiowałeś te wszystkie schematy?

    Zapomniałeś dodać że wspomaganie dokładane :)

    0
  • #3 27 Cze 2018 19:43
    11111olo
    Poziom 43  

    No właśnie nie tyle dokładane (bo by było świetnie) a próbowane dołożyć.
    Pytam o to bo nie wiadomo jak sprawdzane jest to napięcie gdyż wszystkie schematy biorą napięcie cienkim kabelkiem do BCM na pin C 19 - w każdej wersji silnikowej.

    0
  • #4 27 Cze 2018 22:45
    miniu1
    Poziom 20  

    Prędkość chyba raczej jest z ABS-u. Czy wyświetlacz przebiegu czasem nie pulsuje tak, jakby nie był ustawiony zegar?

    0
  • Pomocny post
    #8 28 Cze 2018 21:46
    szymitsu21

    Poziom 34  

    11111olo napisał:
    To po co jest czujnik na skrzyni?
    I co z napięciem po CAN?


    Występuje w aucie bez abs.

    0
  • #10 28 Cze 2018 21:53
    Karaczan
    Poziom 39  

    Elektryki było kilka wariantów.
    Np jedne zegary brały ze skrzyni, inne z ABS po CAN...
    Punto 188 mogło mieć 3 różne "zegary" i przynajmniej 2 różne BCM. Różniące się elektroniką.
    Do tego dodaj kilka lub kilkanaście różnych wersji konfiguracyjnych zależnie od fabrycznie zainstalowanego wyposażenia...
    Punto II FL - Błędy C1012 i C1013

    1
  • #11 28 Cze 2018 22:09
    11111olo
    Poziom 43  

    Tu są kolejne pytania.
    3 różne zegary czyli jakie?

    ABS odczytuje prędkość z każdego koła ale jej nie przekazuje do BCM po CAN - przynajmniej nie tą którą widać na liczniku.
    Do tego jest osobna linia C 7.

    Code:
    6 ABS serial line
    
    7 Speedometer signal from ABS
    16 K-line for ABS

    Jak by było inaczej to by nie było linii C 7.

    Co więcej ABS w ogóle nie komunikuje się z BCM po CAN!

    0
  • #12 29 Cze 2018 00:02
    Karaczan
    Poziom 39  

    Ty masz tam ABS Bosch 8 czy 5.3?
    FL powinien mieć raczej 8, a on jest CANowski.

    Co do wersji kiedyś ci wysyłałem conieco jak walczyłeś z zegarami...
    Nie mam już tych danych i opieram się na tym co podaje MultiEcuScan i AlfaOBD.

    Możesz pobawić się w CAN Setup z czujnikiem prędkości.
    Możliwe że BCM czytać może prędkość z ABS po K, i nadawać potem po CAN.
    Bo i dla PrzedLifta (Bosch 5.3 - K) i dla PoLifta (Bosch 8 - CAN) można zmienić skąd BCM ma czerpać prędkość pojazdu.

    Błędy mogą też wynikać z jakiejś niekompatybilności FW centralek.
    Ale ew aktualizacje tylko przez podpięcie Examinera w ASO.

    0
  • #14 30 Cze 2018 00:10
    Karaczan
    Poziom 39  

    Wspomaganie wyszarpane z jakiej wersji wyposażenia i rocznika?
    Działa ci ono w ogóle czy nie? Świeci kontrolka cały czas?

    Pokaż log z danymi widzianymi przez EPS.

    I kombinuj... ;)
    Powiedz BCM że ma ABS, że prędkość ma brać ze skrzyni...
    I odwrotnie... Patrzaj w dane i kombinuj ;)
    Pokaż też schemat na jakim sie opierałeś dokładając EPS.

    Bo na razie wiemy że ABS nie masz, więc nie ma co drążyć tej kwesti.
    EPS pokazuje zmyślone 60kmh jako wartość zastępczą pewnie...
    Zegary biorą prędkość przez CAN i BCM z czujnika skrzyni? Czy bezpośrednio z czujnika, "analogowo"?

    0
  • #15 30 Cze 2018 09:25
    11111olo
    Poziom 43  

    Wyciągnięta z wersji z elektrycznymi szybami i ABS. Nie wiem jaki dokładnie rocznik ale na pewno FL - chyba '04. Po podpięciu wtyczek i zasilania widoczne w MES, reaguje na naciskanie CITY oraz kręcenie kolumną.
    Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013
    Na liczniku kontrolki się nie świecą. W teście świecą więc na pewno dobrze je przylutowałem :D

    Karaczan napisał:
    Pokaż log z danymi widzianymi przez EPS.

    Nie wiem za bardzo jak to zrobić.
    Karaczan napisał:
    Powiedz BCM że ma ABS, że prędkość ma brać ze skrzyni...

    Jak to zrobić?
    Karaczan napisał:
    Pokaż też schemat na jakim sie opierałeś dokładając EPS.

    To ten schemat.
    Punto II FL - Błędy C1012 i C1013
    Karaczan napisał:
    Zegary biorą prędkość przez CAN i BCM z czujnika skrzyni? Czy bezpośrednio z czujnika, "analogowo"?

    Zegary na pewno biorą prędkość z CAN z BCM.

    0
  • Pomocny post
    #16 30 Cze 2018 10:13
    adam7009
    Poziom 38  

    A masz wogóle odpowiednie wspomaganie (sterownik)?,lub bcm nie pasuje.
    wspomaganie nie widzi ładowania ,to nie ruszy.

    0
  • #17 30 Cze 2018 10:31
    11111olo
    Poziom 43  

    Facet od którego kupowałem twierdzi że to był FL. Data może sugerować że nie ale trochę się o tym naczytałem i czujnik skrętu ma żółty "kabelek".
    Mam też jego BCM który ma datę 1999. Nie wiem jak to z tym było. Może miał dwa komputery i mi dał nie ten co trzeba.

    Pokombinuje i porobię screeny - może coś się uda.

    Są jakieś inne programy które mogą "coś więcej" niż MES przy użyciu kabla KKL lub ELM327?

    0
  • Pomocny post
    #19 30 Cze 2018 14:29
    adam7009
    Poziom 38  

    11111olo napisał:
    Są jakieś inne programy które mogą "coś więcej" niż MES przy użyciu kabla KKL lub ELM327?

    ficom ma możliwość
    jak BCM 99r to może sterownik wspomagania przedliftowy musi być?
    wiem na pewno ,że lift ma inny sterownik wspomagania,bo kiedyś walczyłem jak ktoś załozył starszy do polifta,o ile dobrze pamiętam to właśnie takie błędy były jak twoje.

    0
  • #21 30 Cze 2018 21:37
    Karaczan
    Poziom 39  

    Od czujnika obrotów kierownica?
    Kolor zależy od opcji ESP też.
    Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR).
    Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR...
    I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu, to i tak nie dogada się to z ABS. Trzeba wymienić pompe ABS na wersje z TC)
    Nie powiem ci jak to wygląda dla 188. W AlfaOBD nie ma tak rozbudowanego grzebania w konfiguracji. Przynajmniej tak to wygląda "na sucho", bez wpięcia się w auto...

    A generalnie to wszystko jest ciekawostyczne i bywa niewytlumaczalnie konfliktowe.
    Mam zegary z GP o rok nowszego, ale ta sama elektronika. Na nich nie da się dokodować tempomatu. BCM nie przyjmuje konfiguracji tempomatu...
    Wkladam swoje, i mogę dokodować/wykodować bezproblemowo...

    Takie dokładki nie są łatwe gdy nie ma się idealnie dopasowanych gratów.
    Jeśli wspomaganie działa to bym olał temat.
    Jeśli nie działa to kombinował bym chyba z emulacją potrzebnych info na CAN, ale temat też trudny. Bo Fiat ma swój świat, niezbyt trzymający się standardów i słabo rozpisany.

    0
  • #22 02 Lip 2018 13:29
    11111olo
    Poziom 43  





    Dziś trochę podłubałem. Po zmianie czytania prędkości z ABS przy 40km/h na liczniku wskazówka zbliża się do 200 :D
    Mimo tego wspomaganie ciągle twierdzi że prędkość wynosi 60km/h.
    Porobiłem screeny i jak się okazuje to nie są błędy C1003 i C1004 - poprawiłem w pierwszym wątku i temacie wątku.

    Ktoś coś kiedyś próbował coś podpinać albo zabrał oryginalne radio :(
    Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013

    0
  • #23 02 Lip 2018 18:23
    heeler11
    Poziom 14  

    NAJPRAWDOPODOBNIEJ USZKODZONE BCM

    0
  • #25 03 Lip 2018 11:38
    11111olo
    Poziom 43  

    Karaczan napisał:
    Raczej niekompatybilny z dana centralką EPS...

    Raczej, ale pewności nie mam.
    Karaczan napisał:
    Szkoda że nie możesz uruchomić BCM'a od kompletu ze wspomaganiem.

    ELM327 + MES tego nie potrafi :(
    Karaczan napisał:
    Jest taki jak twój?

    Pytasz o BCM?
    Jeśli tak w 15 poście są fotki.
    Karaczan napisał:
    Pinout może mieć ciut inaczej np.

    Pinout czego?
    Karaczan napisał:
    próbować ożywić go po za pojazdem i odczytać jego konfigurację.

    Jak to zrobić? I co to by zmieniło?

    0
  • #26 05 Lip 2018 15:16
    11111olo
    Poziom 43  

    Udało się odpalić komputer który mam razem ze wspomaganiem i który uważałem za uszkodzony.
    Mam także kod potrzebny do zakodowania kluczyków więc idę kombinować.
    Na zdjęciu widac gdzie podpiąć masę - brązowy przewód - oraz 12V - czerwony i szary.
    Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013Punto II FL - Błędy C1012 i C1013

    0
  • Pomocny post
    #27 05 Lip 2018 17:02
    adam7009
    Poziom 38  

    prócz kluczy jeszcze ster silnika musisz wyczyścić.

    0
  • #28 05 Lip 2018 18:28
    11111olo
    Poziom 43  

    Trochę się na wkurzałem. Włożyłem BCM który "na stole" działał bez zarzutu.
    W aucie było mniej ciekawie. Na początku nie chciał się połączyć ELM327 z komputerem po BT - w ogóle go nie widział mimo że dioda POWER się świeciła. Jak w końcu zagadał to też było dziwnie. Mimo że wszystkie 3 moduły widział (licznik, ecu i bcm) to nie udało się przeprowadzić procedury PROXI z powodu "niepewnego połączenia". Taki komunikat wysłał MES.

    Licznik jak i wszystko zanim nie skasowałem masy błędów to działał tak jak by coś nie stykało. Po dociśnięciu wszystkich wtyczek, mimo że nie da się ich źle włożyć, zaświecił się i co dziwne kluczyk nie świecił. Kontrolki od hamulca, oleju i check świeciły (jak zwykle) a "żydek" od paliwa migał.

    Coś czuję że problem jest z niepewnym zasilaniem stąd te anomalia. Przelutuję na BCM co się da, popsikam KONTAKTem wszystkie piny i spróbuję jeszcze raz.

    *********************************
    Znalazłem taki post.
    Link
    Po przetłumaczeniu przez google wychodzi takie coś.

    Cytat:
    czy problem z ustawieniami proxy generuje kody wspomagania kierownicy C1012? i C1013? błąd ładowania alternatora i błąd prędkości pojazdu?

    To dość ciekawe.

    0
  • #29 09 Lip 2018 18:41
    11111olo
    Poziom 43  

    Dziś po raz kolejny próbowałem podłączyć stary BCM i to jest niewykonalne :(
    Procedura PROXI nie chce przejść jeśli podłączony jest ECU i licznik.
    Odłączyłem oba i wtedy się łączy. Jak jest połączony podłączyłem licznik i ECU ale procedura PROXY się nie udaje.
    Normalnie da się połączyć z ECU, BCM lub licznikiem. Ten ostatni działa tylko jak coś po CAN jest czytane.
    Pozostaje zapytać ASO.

    0