Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Budowa głośnika/kolumny bluetooth

27 Cze 2018 21:51 450 4
  • Poziom 2  
    Jako nowy na forum witam serdecznie wszystkich. Z góry dziękuję również za wszelką pomoc i sugestie.

Wymyśliłem sobie, iż samodzielnie zbuduję głośnik bluetooth. Głośnik, a może raczej kolumnę... No właśnie. Nie potrzebuję bezprzewodowego działania (żadnych akumulatorów, standard - zasilacz i podłączony do gniazdka), jednak chciałbym mieć możliwość parowania/podłączania różnych źródeł dźwięku (PC/tablet/komórka), więc bluetooth. Dodam, iż słucham głównie muzyki rozrywkowej: pop i elektronicznej i chciałbym mieć po prostu czysty dźwięk i dobry bas. Bardzo istotna jest dla mnie wielkość obudowy. Jestem niestety laikiem od spraw audio...

Znalazłem w sieci projekt, który wzbudził moje zainteresowanie ( youtube.com/watch?v=oDRAfpE21Lo ). Jest to 3-drożny, niewielki głośnik w obudowie BR (pojemność jedyne 9,5l) oparty o Dayton ND 20FA (tweeter), 2x Dayton PC83 jako średniotonowe i woofer Dayton DC160. Wszystko to działa na wzmacniaczu 2x120W XH-M548 (TPA3116D2).

I w związku z tym mam parę pytań i chciałbym prosić o poradę specjalistów :)

1. W ogóle co myślicie o takim rozwiązaniu?

2. Głośniki Dayton PC83 nie są u nas dostępne. Czym mógłbym je zastąpić, żeby dobrze grało? Czy w ogóle wymienić wszystkie głośniki na innej marki? Tańsze? Lepsze? Żeby można było znaleźć do tego gotowe zwrotnice? Co o tym myślicie? Co do zwrotnic, to dam radę złożyć coś z gotowego schematu, ale samemu obliczać…

3. Jeden tweeter nie bardzo mi się podoba – dołożyłbym drugi lub zrezygnował na korzyść np. lepszych - trochę większych głośników full range? Ma to sens? I co będzie lepsze?

4. zmiana wzmacniacza na 2.1 – np. TPA3116 2.1 2x50W + 100W – oprócz prostszego podłączenia czy będzie jakaś różnica w dźwięku? 50W wystarczy do 60W głośników chyba...