Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa odklejającej się matrycy laptopa Dell XPS 9560

Elementalx7 28 Cze 2018 04:12 159 4
  • #1 28 Cze 2018 04:12
    Elementalx7
    Poziom 3  

    Witam,

    Posiadam laptopa Dell XPS 9560. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że matryca zaczeła się odklejać. Normalnie powinna być wgłębiona a wystaje po za ramkę ekranu. Gdy nacisne na owe miejsce, to matryca pozostaje chwile a potem sie odkleja (wydaje taki dzwiek jak odklejajaca sie tasma)

    Pisalem do Della w tej sprawie i odpisali mi, ze owa usterka jest kosmetyczna i nie kwalfikuje sie do naprawy.

    Jako ze to jest robione klejem(cos na styl telefonow galaxy s7 np), myslalem podgrzac troche suszarka i docisnac czyms ekran. Boje sie tylko, ze takim nagrzewaniem moge uszkodzic matryce.

    Czy ktos z was wie jak to zrobic w miare bezpiecznie?

    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 28 Cze 2018 07:53
    dzimi
    Moderator

    Daj zdjęcia tej odklejającej się matrycy.

    0
  • #3 28 Cze 2018 08:01
    Freddy
    Poziom 43  

    Elementalx7 napisał:
    Pisalem do Della w tej sprawie i odpisali mi, ze owa usterka jest kosmetyczna i nie kwalfikuje sie do naprawy.
    To odpisz im, że "kosmetycznie" zgłosisz sprawę do Sądu, jeśli nie wykonają naprawy :) Komputer ma być pełnosprawny i to nie jest żadne tłumaczenie.
    Podejrzewam, że mógłbyś to zrobić samemu z nową dwustronną taśmą klejącą, ale pewnie wtedy straciłbyś gwarancję.

    0
  • #4 28 Cze 2018 12:46
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    Elementalx7 napisał:
    Jako ze to jest robione klejem(cos na styl telefonow galaxy s7 np),

    Jeśli tak to ten klej nazywa się LOCA. Utwardzany jest ultrafioletem, podgrzewanie umożliwia zdjęcie z matrycy odklejającej się warstwy tylko.
    Ja jednak bym drążył sprawę z reklamacją.

    0
  • #5 28 Cze 2018 17:04
    Elementalx7
    Poziom 3  

    Dziękuje wszystkim na odpowiedź. Będą teraz kontaktował się z Belgijskim oddziałem technicznym Della jako że przetransferowałem gwarancję (Komputer był kupiony w PL i wysłany do BE).

    Dokładnie to, co mi odpisał serwis:

    Cytat:
    dziękuję za kontakt. Odbyłem właśnie dodatkową konsultację z przełożonym technicznym. Usterka ma w naszej opinii charakter kosmetyczny. Te, zgodnie z warunkami świadczen usługi serwisowej aktywnej na tym komputerze nie są podstawą do naprawy serwisowej. W związku z tym faktem na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie wykonać żadnej akcji serwisowej.

    Jeżeli usterka zacznie uniemożliwiać bądź utrudniać normalną pracę z komputerem, wtedy prosimy o kontakt, żeby móc zaaranżować odpowiednią akcję serwisową.


    Poniżaj zamieszczam zdjęcie. Na owym zdjęciu to nie jest szpara pomiędzy ramką a matrycą tylko wystająca matryca (Pan z serwisu na początku się pomylił i myślał, że się zrobił po prostu odstęp.)

    Na zdjęciu jeszcze tak mocno nie odstaje. Teraz bez problemu można wsunąć paznokcia pod matrycę.

    Jedno zdjęcie ukazuje jak odstaje matryca a drugie jak powinna być "ulokowana"


    Poszukałem trochę i znalazłem podobny temat na Forum Della. dwóch użytkowników odpisało, że podlega to gwarancji i Dell wymienia wtedy klapę.

    Co do usterki to ona mi w ogóle nie przeszkadza ale problem jest taki, że w październiku kończy mi się gwarancja i boje się, że po gwarancji w ogóle zacznie odpadać matryca

    0