Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK2 1999r 1.8 benz - szarpie na zimnym silniku na benzynie

28 Cze 2018 21:40 618 24
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczów taki mam problem z Fordem Mondeo MK2 18 Zetec przed założeniem instalacji gazowej kme na benzynie jeździł jak strzała odpalał bez problemu Nie szarpał wszystko było OK po założeniu wyżej wymienionej instalacji jest taki problem że po zapaleniu na benzynie szarpie i nie można jechać wyskakuje błąd zbyt bogata mieszanka w aucie zostało wymienione nowa cewka zapłonowa przewody i świece regulator ciśnienia paliwa akumulator a gdy się odetnie klemy akumulatora na 5 minut to problem znika na 2 dni
  • Poziom 37  
    Wymienić do kompletu z cewką i świecami oraz regulatorem ciśnienia gazownika - czyli regulatora twojej instalacji. Wszystkie problemy znikną a ty więcej nie wydasz pieniędzy na bzdety jak cewka i świece - świece to wiadomo konieczność przy LPG ale reszta nie.
  • Poziom 43  
    @lampucera podjedz do prawdziwego szpenia od lpg to ci wyreguluje instalację i wszystko.
  • Poziom 8  
    Cześć dzięki za szybką odpowiedz byłem dzisiaj u gazowników bo lpg na gwarancji i pan fachowiec powiedział że to za stare auto żeby się mapy rozjechały ale widziałem na laptopie że się nie pokrywają czerwona i zielona tz wykres program nevo ,to chyba taki sam mam sterownik nevo no nic zobaczymy rano czy nie będzie szarpał na benzynie.
  • Poziom 37  
    Buhahaha. Nawet w mikrze 1993 da sie rozjechac mapę. Wszystko co jest na wtrysku posiada system adaptacji. Zmien paparucha zanim uszkodzisz kata lub glowice. Kontroluj luz zaworowy.
    Ps. Aut nie stroi sie na mapy ani na nie nie patrzy. Szlaczki są dla przedszkolakow my uzywamy korekt obd lub czasow wtrysku plus zinda afr w wydech.
  • Poziom 15  
    Na korekty można stroić,ale najlepiej odzwierciedlić mapę benzynową można strojąc na czasy wtrysków.Nevo ma całkiem dobrze działającą autoadaptację po czasach wtrysków(MOSA),więc najlepiej zebrać dobrze mapę benzynową,w miarę możliwości podstroić mnożnik i załączyć mosę.
  • Poziom 37  
    Powyższe bylo żałosne...... isy mosy srosy.... wiedza plus kontrola nad sterownikiem uchroni przed glupotami sterownika. Jak mu damy lejce to cuda się dzieją. Po co tak kombinowac? Obd jest dokładniejsze niz czas wtrysku tylko nie zawsze czyta poprawniw ltft i trzeba uważać patrzac na korekty i czasy.
  • Poziom 15  
    Posłuchaj kolego,ustawienie po czasach wtrysku jest najbardziej wskazane.Autoadaptacja w Qbox,Nevo,Techu całkiem przyzwoicie działa,więc to narzęzie jak najbardziej można wykorzystać.Nie mówię,by włączyć to na stałe(po to jest auto-stop),bo wiadomo,co się stanie,gdy np.sonda padnie.Ja też ustawiam w większości przypadków na korekty OBD,ale wiesz,że czasami korekta biegu jał. może oscylować w garnicach 15%,a wyżej -15%.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ford 1999r raczej nie ma OBD.
  • Poziom 37  
    Powyższe bylo żałosne...... isy mosy srosy.... wiedza plus kontrola nad sterownikiem uchroni przed glupotami sterownika. Jak mu damy lejce to cuda się dzieją. Po co tak kombinowac? Obd jest dokładniejsze niz czas wtrysku tylko nie zawsze czyta poprawniw ltft i trzeba uważać patrzac na korekty i czasy.

    Dodano po 2 [godziny] 18 [minuty]:

    Nowotczyński napisał:
    ale wiesz,że czasami korekta biegu jał. może oscylować w garnicach 15%,a wyżej -15%.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ford 1999r raczej nie ma OBD.

    Nieprawda jest z korektami. To wada instalacji lpg i trzeba umiec to naprawic.
    W toyocie masz wolne ok a jak dodasz lekko gazu na postoju masz 18% zalania. Da sie to opanowac i pozbyc tej chorej korekty.
  • Poziom 15  
    psooya napisał:
    Da sie to opanowac i pozbyc tej chorej korekty

    Nie zapominaj,że te "chore" korekty są naturalne na benzynie.Pozostaje nadal kwestia ,czy w tym przypadku połączymy się po OBD.Jak w takim momencie stroisz auto?
  • Poziom 37  
    Ja się zawsze podpinam pod OBD plus AFR w 90% przypadków. Jeśli coś jest naturalne na benzynie to gaz bezproblemowo to odwzorowuje w 99%. Powyższe dotyczy tylko silników wolnossących.
  • Poziom 15  
    AFR-em możesz sobie regulować obciążony silnik w pętli otwartej.Ponawiam pytanie,co robisz,gdy nie ma możliwości podłączenia się pod OBD?
  • Poziom 37  
    Nowotczyński napisał:
    gdy nie ma możliwości podłączenia się pod OBD?

    Pytanie nasuwa odpowiedź - nie ma możliwości.
    Rozwinę bardziej i dodam, że jadę na czasy wtrysku bo inaczej się nie da plus AFR.... przecież nie wywróżę tego.
  • Poziom 15  
    psooya napisał:
    Rozwinę bardziej i dodam, że jadę na czasy wtrysku bo inaczej się nie da plus AFR.... przecież nie wywróżę tego.

    I słusznie.Dzisiejsze automaty potrafią zarejestrować kilkaset czasów odniesienia w funkcji MAP i RPM,i do tego odpowiednio skorygować czasy gazowe.Na oko,nie da się tego tak dokładnie ustawić.
  • Poziom 37  
    Nic bardziej mylnego, a dlaczego, cóż, trzeba zacząć rozważania od tego dlaczego korekty RPM nie działają w 100% poprawnie i tu dowolny VVT-i od toyoty pokaże ci to. Podczas jazdy ustawisz pięknie a na postoju braknie ci tych 18% przy podniesieniu RPM do np 1000 wzwyż bo te same pola nagle wymagają skrajnie innej korekty. Co zrobi ten automat jak raz dla 5ms będzie miał map 0,5 bara a raz 0,58bara? No skicha się i stanie na wartości bliżej nieokreślonej. Nie wspomnę jak często pola RPM w CL dają radę a w OL jest za ubogo. Tylko strojenie ręczne z doświadczeniem i głową na karku a nie w ciemno bez kontroli licząc na fart bo przecież jedzie.
    Kończąc temat bo dalsza dyskusja nie ma sensu i odbiega powiem tyle, pomyśl a zrozumiesz.
  • Poziom 15  
    Podałeś przykład Valvematica,gdzie faktycznie autoadaptacja RPM,MAP,czas wtrysku nie zadziała poprawnie,to dodam,że w Valvetronicu zabraknie wogóle jednego parametru.Trzeba wiedzieć co i gdzie używać.Z głową zawsze trzeba ustawiać i wiedzieć co robić.Zauważ,że zaczęliśmy rozmowę od mondeo z 1999r,gdzie sugerowałeś regulację na korekty OBD,a nawet nie wziąłeś pod uwagę,że może nie będzie takiej możliwości.Wiedząc,że w aucie zamontowany jest Nevo,zaproponowałem zebarnie mapy benzyny i włączenie MOSA.To wszystko i nic więcej.Zacząłeś dyskusję,więc bardzo proszę i nie mów,że dalsza dyskusja nie ma sensu.Jeśli chodzi o Valvematica w którym korekty OBD latają jak szalone,to w zależności od sterownika,są na to różne rozwiązania.Na co dzień co montujesz,jeśli mogę się spytać?
    p.s.nie denerwuj się,to jest tylko dyskusja :)
  • Poziom 8  
    Fajnie sobie pogadaliscie ale ja i tak nic nie rozumiem .Jakiego dobrego gazownika polecacie woj łódzkie okolice pabianic

    Dodano po 2 [minuty]:

    A zapomniałem napisac po tej regulacji jest lepiej mniej szarpie ale to jeszcze nie to cały czas problem przy 2000 obrotów dzieki za dobre rady pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Fajnie sobie pogadaliscie ale ja i tak nic nie rozumiem .Jakiego dobrego gazownika polecacie woj łódzkie okolice pabianic

    Dodano po 2 [minuty]:

    A wracając do tematu to u mnie jest złoncze obd jak podpinam interfejs delphi 150 to jest błąd za bogata mienszanka
  • Poziom 37  
    Mam warsztat plus lpg, valvematica stroje 20 minut korekty mam jak na pb i zabezpieczone zawory ssace i wydechowe przed wypaleniem na gazie. Na codzień poprawiam instalacje bo wole sie mniej narobic a zarobic wiecej jub podobnie.

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Wracajac do forda. Dlaczego szarpie? Dlaczego 2000 rpm jest takie ciekawe? Odpowiedź jest w silniku. Co sie dzieje przy 2000 rpm? Ja wiem. Gazownik niech stroi jeszcze raz i pudruje syfa ktorego zmontowal. Da sie to wyprowadzić perfekt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    O gazownika dobrego.... nie ma takich. Pytaj na lpg forum ja w krakowie moge pomoc i czasem na dolnym Śląsku.
  • Poziom 15  
    psooya napisał:
    zabezpieczone zawory ssace i wydechowe przed wypaleniem na gazie.

    W tych silnikach z zaworami raczej nie ma problemu,ale to co powiedziałeś mimo wszystko jest ciekawe.
  • Poziom 37  
    60kkm na landi fabrycznym z aso i hydro umiera :-) Jak dolejesz PB to się przypudruje ewentualnie lubra pomoże na ssące. Koniec offtopa. Dalsze dyskusje to PW lub oddzielny wątek poproszę.
  • Poziom 8  
    witam ponownie byłem u pana gazownika 8 raz, wcześniej jeździłem na benzynie 150 km wszystko ok ponownie dostroił lpg pojechałem się przejechać na gazie auto muł z powrotem do niego ręcznie coś w programie nevo na mapie przesuną dwa dni i to samo na pb nie chce jechać jak zimny ręce mi opadają ,mam takie pytanie a może jest uszkodzony sterownik gazu i on rozwala mapę benzyny czy może wtryski benzyny lekko leją i to dla tego tak się dzieje .Zlecę pracę na ustawienie tego lpg woj łódzkie ktoś chętny ?
  • Poziom 15  
    Ewidentnie koleś nie wie co czyni.Wątpię,by sterownik był uszkodzony,jest kwestia regulacji.Producent Nevo jest ze Zgierza,więc nie powinieneś mieć problemów z gazownikiem,który poradzi sobie z tym problemem.Do mnie trochę daleko,ale zapraszam.
  • Poziom 37  
    Ja mogę zaprosić do krakowa. Jeśli tylko dobrze zamontowame na pojedynczych wtryskach to żaden problem to ustawic.
    Ford Mondeo MK2 1999r 1.8 benz - szarpie na zimnym silniku na benzynie20180719_0..324.jpg Download (4.1 MB)
    Tu gazownik zamontowal pojedyncze wtryski lecz przy ich wymianie skrocilem wężyk z 6cm co 2 -3 i weszly na styk. Modyfikacja pozwolila na przypięcie opaskami do listwy pb.
  • Poziom 15  
    To chyba nie te same silniki,tak mi się wydaje.
  • Poziom 37  
    Owszem. Zapomnialem dodać że to zdjęcie poglądowe. Stilo 1.8 16v na zdjęciu