Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TL-MR3020 (v1.9) + Huawei E3372h - 153 - brak internetu

28 Cze 2018 22:10 921 23
  • Poziom 12  
    Moi Drodzy!
    Wyjeżdżam w sobotę na urlop i dzisiaj padło moje bezprzewodowe królestwo. Na początek tylko usprawiedliwię się, że nie wiem, czy to dobry dział, bo nie umiem zidentyfikować źródła problemu, ale z racji, że głównie chodzi o internet 3G/4G, wybrałem tę sekcję.
    Jestem absolutnym laikiem w sieciach. Umiem podłączyć router, switch bezobsługowy i ustawić DNSy w Windowsie. Ale staram się myśleć logicznie. Proszę o wybaczenie wszelkich uchybień sztuce sieci.

Zestaw:
    1. TP-link TL-MR3020 (v1.9) - ustawiony na "3G/4G", dostęp wychodzi przez ethernet do jednego z komputerów, reszta po WiFi (choć nie zawsze, czasami tylko ethernet)
    2. Huawei E3372h - 153 - wetknięty w tenże powyższy

Powyższy zestaw z reguły służy mi w pracy. Kiedy w terenie trzeba spiąć kilka urządzeń albo podłączyć się do Internetu, sprawdzał się wyśmienicie. Myślałem, że wezmę go na urlop, bo to naprawdę kompaktowe rozwiązanie i do dzisiaj mnie nie zawiodło.

Kontekst:
    Od 3-4 miesięcy działało wszystko płynnie i sprawnie, bez najmniejszych zająknięć, stabilnie i na tyle szybko, że nic mi nie brakowało (nie testowałem osiągów, bo po prostu nie miałem takiej potrzeby - do pracy wystarczało).

Problem:
    Brak połączenia z Internetem przez modem w ustawieniu routera na "3G/4G".
    Dioda modemu miga na zielono albo niebiesko, ale się nie łączy. Raz na jakiś czas udaje mu się złapać stabilne połączenie, jednak nie trwa to długo.
    W sobotni ranek miałem podobny przypadek - zestaw przestał działać. Zostawiłem podłączone urządzenie i komputer w pracy, a po południu samo zaskoczyło. Jak? Dlaczego? Pojęcia nie mam. Po prostu w którymś momencie sprawdziłem i mogłem się połączyć zdalnie.