Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośnik bluetooth 2x50w zrób to sam

mateusz Janusz tracz 28 Cze 2018 22:59 114 3
  • #1 28 Cze 2018 22:59
    mateusz Janusz tracz
    Poziom 2  

Witam! Jestem na forum pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość. Planuje zrobić głośnik bluetooth, mam tube oraz dwa głośniki 50w, planuje dokupić wzmacniacz audio 2x50w, moduł bluetooth najprostszy za 20zl, przetwornicę USB 5v step down oraz akumulator 12v 1.2ah. Moje pytanie czy to będzie dobrze działać ? Jak długo może grać głośnik na tym akumulatorze.? Jestem laikiem więc z góry przepraszam za wszelkie niejasności. Pozdrawiam!

0 3
  • #2 28 Cze 2018 23:16
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

Witaj.
    Zakładając 100% sprawności na przetwornicach i na samym wzmacniaczu, co jest nieosiągalne, przy użyciu pełnych 100W zasilanie akumulatorem 12V/1.2Ah (czyli 14,4Wh) zapewni Ci zasilanie przez około 8,5 minuty, zakładając, że akumulator będzie w stanie dostarczać prąd o natężeniu 8A (a pewnie i trochę więcej).

Przy obciążeniu muzyką pewnie taki wzmacniacz nie będzie pobierał stale 100W (plus straty), więc może zyskasz kilka minut dłużej.

Zasilanie wzmacniacza 2x50W akumulatorkiem wielkości paczki fajek to raczej słaby pomysł.
    Również nie musisz zasilać tych głośników wzmacniaczem 2x50W. Być może 2x25W będzie starczyć.

Pomijam już samą jakość dźwięku, bo jeśli użyjesz samych dwóch niskotonowych głośników zamontowanych w tubie to biorąc pod uwagę ich pokrycie pasma akustycznego - muzyki się nie da chyba na tym słuchać.

0
  • #3 28 Cze 2018 23:24
    mateusz Janusz tracz
    Poziom 2  

A jeżeli będzie stałe zasilanie z akumulatora, akumulator będzie ładowany (użycie w ciągniku), jest sens robienia tego? Tam jest 20-parę Ah.

0
  • #4 29 Cze 2018 07:55
    Adam-T
    Poziom 38  

Opierając się na kolegi dt1 wyliczeniach możesz sam sobie to przeliczyć.